וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצב בזבל

וואלה! ברנז'ה

3.1.2010 / 18:58

צעדי החירום ברשות השידור יצאו לדרך. בשלב זה הנפגעים העיקריים הם המועסקים החיצוניים והאולפנים בבאר שבע ובחיפה. חברת הניקיון של אולפני קול ישראל בתל אביב הפסיקה לעבוד

צעדי החירום ברשות השידור נכנסו היום לתוקף ואלמלא יחליט בית הדין האזורי לעבודה בירושלים אחרת ביום שלישי הקרוב, הם צפויים להחמיר בשבועות הקרובים. צעדי החירום השפיעו בעיקר על שידורי החדשות ברדיו ובטלוויזיה. בשלב זה הרשות עושה מאמצים על מנת לא לפגוע באיכות השידורים, אולם לדברי בכיר ברשות פגיעה זו היא בלתי נמנעת.

החל מהיום (ראשון) צומצם מספר צוותי הצילום בכתבות השטח, מה שיוביל לקיצור מהודרת "מבט" לכחצי שעה וככל הנראה לפגיעה גם במהדורת "יומן", שכתבותיה מצולמות במהלך השבוע. "יומן" צפויה לעבור בעוד כשבועיים שינוי בעמדת המגיש עם עזיבתו של בן כספית, שהוא מועסק חיצוני ברשות השידור. בשבועיים הקרובים תופסק עבודתם של כל מועסקים אלו, בהם במאים המוזמנים על פי דרישה למהדורות "מבט" ומגישים ככספית וליעד מודריק, מגישת תכנית התקשורת "ביקורטי.וי". ינון מגל, מגיש "מבט" הנחשב גם הוא עובד חיצוני, לא צפוי לעזוב והחוזה שלו יוסב ככל הנראה לחוזה של עובד הרשות.

אולפני הטלוויזיה בחיפה פועלים החל מהיום במתכונת מצומצמת בשעות הערב ועיקר פעילותם מתקיימת עד השעה 16:00 באולפנים אלו מצולמות תכניות בערבית וקטעי אולפן למהדורת החדשות המקומיות. עם זאת, ככל הנראה בשבועות הקרובים תצומצם פעילות האולפנים עד כדי סגירה מוחלטת. צמצום שעות הפעילות יחל בשבועות הקרובים גם באולפנים בתל אביב, שבינתיים פועלים כרגיל.

קול ישראל: מיי פירסט סוני

בקול ישראל התעורר היום משבר קל, עם מחאת הטכנאים על הקיצוץ בשעות האולפן וצמצום משמרותיהם. מחאה זו התבטאה בהנחיה של ועד עובדי ההנדסה לטכנאיו לחזור לעבוד עם אמצעי הקלטה אנלוגיים ולא עם האמצעים הדיגיטליים המשמשים אותם לאחרונה. בעקבות דרישה זו הורה מנהל קול ישראל אריה שקד על הפסקת פעילות כל ניידות השידור, מה שהגביל את הבאת הדיווחים מהשטח.

לדברי הטכנאים, ההנחיה לחזור למדיות הדיגיטליות אכן נעשתה במחאה על צעדי הקיצוץ, אולם הטכנאים לא פגעו בשידורים אלא דווקא ניסו למנוע את הפגיעה בהם בכך שהגיעו למשמרות באולפן על אף שהונחו לא לעשות זאת. לדברי רן אפרתי, יושב ראש ועד עובדי ההנדסה בקול ישראל, "יש לנו אחריות לשידור הציבורי ואצלי עובדים מגיעים גם אם הם לא יודעים אם הם יקבלו תשלום על כך, כדי לא לשבש את השידורים".

אולפני הרדיו בחיפה ובבאר שבע פועלים גם הם אך ורק בשעות היום, מה שיחייב את הכתבים באזורים אלו לדווח טלפונית אם יידרשו לכך מחוץ לשעות הפעילות. לדברי גורם ברשות, בשלב זה עוד לא ניכרת הפגיעה בהיקף השידורים בקול ישראל אולם צפויה פגיעה באיכותם. בשלב זה לא נשקלת סגירת רשתות דוגמת רשת א' או קול המוזיקה, על אף שסעיף זה נכלל ברשימת צעדי החיסכון האפשריים של הנהלת רשות השידור.

השלכה נוספת של הקיצוצים ברשות היא דווקא תברואתית: מאז יום חמישי חברת הניקיון ששוכרת הרשות לאולפני קול ישראל בתל אביב אינה פועלת ולדברי גורם בקול ישראל, האשפה נערמת שם ופוגעת בתפקוד העובדים.

ברשות השידור דחו את הטענות על בעיות ניקיון על אף טענות הגורם והוסיפו: "צעדי החירום הם מודולאריים ומתחייבים ממצבה הכלכלי הקשה של הרשות. אנו עושים הכול על מנת שהצופה, המאזין והגולש לא יסבלו מכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully