וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל והרשות מסכימות: אל-ג'זירה זה רע

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.7.2009 / 17:03

משרד ההסברה הפלסטיני הורה לרשת הטלוויזיה הקטארית להפסיק לשדר משטח הגדה, בטענה שהיא מסיתה נגד הרשות ואש"ף. גם בישראל מחרימים את הרשת

הרשות הפלסטינית הורתה היום (רביעי) לרשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" להפסיק לשדר משטחה. בהודעה שפרסם משרד ההסברה הפלסטיני נמסר, כי הרשות החליטה לתבוע את הרשת הקטארית משום שבשידוריה, היא "מסיתה נגד הרשות הפלסטינית".

על פי משרד ההסברה הפלסטיני, רשת "אל-ג'זירה מקצה זמן שידור רב לצורך הסתה נגד הרשות הפלסטינית ואש"ף, "וזאת למרות שביקשנו ממנה פעמים רבות לגלות ניטרליות בעת שהיא מתעסקת בזירה הפלסטינית ולהביע עמדות מאוזנות בכל הקשור לסיקור המצב הפנים-פלסטיני".

הרשות הפלסטינית מסרה עוד כי למרות הבקשות החוזרות ונשנות מצדה, רשת "אל-ג'זירה" המשיכה להסית. "כדי לשמור על האינטרסים של העם הפלסטיני, החליטה הרשות הפלסטינית לפנות לבית המשפט ולהשעות את פעילות ערוץ 'אל-ג'זירה' בפלסטין עד לפסיקת בית המשפט בנושא".

משרד ההסברה מבהיר עוד כי הרשות מחוייבת לחופש העיתונות בשטחי הרשות הפלסטינית והיא מעוניינת שיתר כלי התקשורת הפועלים בשטחה ימשיכו לפעול מבלי לפגוע באינטרסים של העם הפלסטיני ובשלטון החוק.

כתב הערוץ ברשות הפלסטינית וואליד אל-עומרי דחה את האשמותיה של הרשות הפלסטינית לפיהן הרשת מסיתה נגד הרשות ואמר כי זוהי פגיעה בחופש העיתונות. "ההאשמות אינן נכונות", הבהיר. "אל-ג'זירה פועלת ברשות הפלסטינית מאז שנת 1996 וכולם יודעים מה היא עשתה בשנים האחרונות".

מתוקף היותה כלי תקשורת קטארי, נחשבת רשת "אל-ג'זירה" לכזו התומכת בגורמים רדיקליים במזרח התיכון, כגון אירן, חיזבאללה וחמאס. בשנים האחרונות התקרבה קטאר למדינות הציר הרדיקלי במזרח התיכון ורשת "אל-ג'זירה" זכתה, לאור זאת, לביקורת חריפה מצד הגורמים המתונים במזרח התיכון כמו ערב הסעודית ומצרים. ישראל עצמה הודיעה כי היא מחרימה את הרשת בעקבות אופן הסיקור החד-צדדי, לטענתה, של מבצע "עופרת יצוקה".

  • עוד באותו נושא:
  • אל ג'זירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully