ישראל היום משמר את מעמדו כעיתון היומי הנקרא ביותר בישראל עם נתון חשיפה של 38.1%, כך לפי סקר TGI שמתפרסם היום ומסכם את שנת 2011. מדובר במגמת עלייה עבור ישראל היום בהשוואה לשיעור החשיפה לשנת 2010, שעמד אז על ממוצע של 36.3% ביום חול.
התחזקות בשנת 2011 גם לידיעות אחרונות שעולה לשיעור חשיפה של 35.8% לעומת 34.9% בשנת 2010. לעומתו, מעריב מציג ירידה לנתון של11.5% לעומת 13% שרשם בשנה הקודמת. הארץ שומר על שיעור קריאה זהה של 6.6%. העיתון "פוסט" מציג נתון של %8.3.
מוספי סוף השבוע ומגזינים: ידיעות חזק, ישראל היום מתחזק
ידיעות אחרונות נותר העיתון המוביל בסוף השבוע עם שיעור קריאה של 43.4%. מדובר בנתון יציב וזהה לנתון של 2010. במקביל, נמשכת מגמת התחזקות של ישראל היום בגיליון סוף שבוע אשר עלה, באופן מובהק במהלך 2011, מנתון של 28% בשנת 2010 לנתון של 31.3% בשנת 2011.
סופשבוע מעריב מאבד קוראים משנת 2010, אז הציג 16% חשיפה לעומת נתון של %13.1 בשנת 2011. מוסף הארץ עם נתון יציב של %7.3.
השבועון לאישה מבית ידיעות אחרונות נותר השבועון הנקרא בישראל עם נתון של 9.5%, ופנאי פלוס גם הוא באותה הוצאה רושם 7%. בסקר מופיעים גם הנתונים של רייטינג המנוח מבית מעריב, ואלו האחרונים עמדו על תפוצה של 3.5%.
עיתונים כלכליים: כולם בעלייה
בבחינה של החציון השני של 2011 לעומת הראשון, ניכרת עלייה בקריאת עיתוני הכלכלה (גלובס, דה מרקר וכלכליסט) וזו עומדת על 19.3% לעומת 18.1% בחציון הראשון. העיתונים מתחזקים גם כל אחד בנפרד: כלכליסט הוא העיתון עם שיעורי החשיפה הגבוהים ביותר, והוא מציג 12.3% לעומת 11.9% בחציון בראשון , דה-מרקר עם 7.7% לעומת 6.9% בהתאמה וגלובס עם 4.6% לעומת 4.2%.
"ייתכן ותופעה זו קשורה בהשפעות המחאה החברתית שהפנו את תשומת לב הציבור להתעניינות מעמיקה יותר בנושאים כלכליים ביתר עוצמה", אומר איתן כסיף, מנכ"ל קנטאר מדיה, ישראל המבצעת את סקר TGI בישראל. "התופעה בולטת בהשוואה לשאר העיתונות היומית שבה כאמור מסתמנת ירידה בקריאה בין שני החציונים".