אתר Xnet מציע למשרדי יחסי ציבור לפרסם הודעות לעיתונות במדור החדש, "חדשות העיצוב", תמורת תשלום של 500 שקלים לידיעה, לא כולל מע"מ, כך עולה ממייל ששלח סמנכ"ל האתר, פיני גורן.
"אמש השקנו מדור חדש בערוץ העיצוב של Xnet בשם 'חדשות העיצוב' שיהווה בית להודעות יחסי ציבור אודות מוצרים חדשים, קולקציות, חנויות שנפתחו, ידיעות על מעצבים מובילים שמשתתפים בתערוכות וכיוצא באלה", נכתב במייל שהעביר גורן. גורן מבטיח כי המדור מקודם דרך קבע מעמוד השער של ערוץ העיצוב במיקום בולט ומרכזי. "מחיר הכנסת ידיעה למדור "חדשות העיצוב" 500 ש"ח. המחיר לא כולל מע"מ. כל ידיעה תישאר במדור 'חדשות העיצוב' כשבוע, תקבל קידום בעמוד הבית של ערוץ העיצוב למשך 24 שעות ותופיע בידיעה הראשית של מדור 'חדשות העיצוב' למשך 48 שעות כמוסבר בתרשים הבא". לדבריו של גורן צורף תרשים המציג את מיקומן של הידיעות הקנויות בעמוד הראשי, בעמוד הבית של המדור ובתוך המדור.
אנשי יחסי ציבור רבים לא אהבו את אופיו של מהלך גיוס המפרסמים של Xnet. "גם אני, כמעט כמו כולם, קיבלנו את ההצעה הזו", אומר לוואלה! ברנז'ה בעלים של אחד ממשרדי היח"צ שנוהג לעבוד עם האתר. "מבחינתי מדובר בניסיון סחיטה. אנחנו מציעים להם נושאים לידיעות, והם הופכים אותנו בכוח לספק של תוכן שיווקי. זו לא המטרה". יח"צנית אחרת כינתה את המהלך "כשר אבל מסריח". טענות נוספות על המהלך עלו בבלוגים ופורומים של אנשי יחסי ציבור ופרסום.
כמו כן, במכתב לא ציין גורן האם יוצמד לידיעות גילוי נאות על כך שהן נכתבו על-ידי משרדי יחסי ציבור, או האם הן יסומנו בעמוד הבית באופן שונה משאר הכתבות תחת "תוכן שיווקי". בשלב זה המדור לא מופיע באתר, למרות שאמור היה לעלות שבוע שעבר.
"מדובר באי הבנה", נמסר מאתר Xnet בתגובה לפניית וואלה! ברנז'ה. "המייל המדובר נועד להציג יוזמה חדשה למדור מסחרי חדש, שיציג מוצרים ושירותים חדשים ברוח היצרן והמפרסם, שאינם מטופלים בידי המערכת העיתונאית. נוכח אי ההבנה והרושם המוטעה שנוצר בעקבות משלוח המייל אנו מבטלים יוזמה זו לאלתר, מחזירים אותה 'למוסך' ואם נציע שוב זה יהיה ברוח מקצועית והוגנת שלא תפגע חלילה באמות המוסר והאתיקה האופייניים לידיעות ולאתר שלנו".