חברת דרימוורק, אחד האולפנים המובילים בלוס אנג'לס, מוקמה השנה בפסטיבל מיפ בבניין המרכזי בדוכן 14 (AO.14). את דרימוורק ייסדו שלושה יהודים מוכשרים, קצנברג, גפן ושפילברג. לא באמת חקרתי את ההיסטוריה המשפחתית של אף לא אחד מהם, אבל לא צריך להשתמש במפת הגנום האנושי כדי להניח שהסבא הוירטואלי שלהם נולד איפשהו, באיזה שטעטל נידח, בשטח משולש הברמודה, מינסק, פינסק, וורשה.
אח של אותו סבא דמיוני, עם נוסחת די-אן-איי זהה לגמרי, הפך משום מה לציוני. שלא כאחיו שנסע לאמריקה, האח הציוני נדד בעקבות נטיית ליבו לפלשתינה, שם סלל את הכביש מטבריה לצמח, ויבש ביצות בחדרה. כמעט מאה חלפה מאז, והדי-אן-איי השואו-ביזנסי, שנרדם שם בין האבנים של טבריה לביצות של חדרה, קם לתחייה.
קצנברג, גפן, ושפילברג, לא הגיעו השנה למיפ, אבל הישראלים הגיעו, הישראלים באים, הישראלים באים! והם כובשים את מיפ.
ממש גאווה להיות פה, בשוק הטלוויזיה מיפ 2012, ישראלי. קניינים מרשתות טלוויזיה מכל קצוות תבל, מסתובבים אחוזי תזזית, מחפשים בקדחתנות מיפית אופיינית את הישראלי הפרטי שלהם. כל ישראלי שמודה שהוא כזה נשאל מיד, עם הרבה תחינה בעיניים ?יש לך אולי פורמט בשבילי??.
מותג חדש בשמי השמיים המתוסרטים: "שטורזמן"
אולי הגזמתי, אולי הדי-אן-איי של הסבא הוורשאי שלי, מעורב ביין רוזה מהקוקטייל של הבי-בי-סי, גורם לי לתיאטרליות יתרה. אבל כן רוזה-לא רוזה, עובדה, אבי אורמוזה כאן, והשם אורמוזה הפך כבר לדעתי בז?רגון הטלוויזיוני המיפי למותג, שם נרדף למילה פורמט. הנה, אתמול למשל, פנה אלי ידיד ותיק, רוברטו בלאט מנהל הערוץ הספרדי אודיסיה ושאל אותי האם אני יכול לארמז לערוץ שלו תכנית ריאליטי משפחתית לפריים טיים.
אחרי המיפ של סתיו 2012, יזרח בשמי הפורמטים העולמי מותג ישראלי חדש, ליתר דיוק, מותג חדש בשמי הפורמטים המתוסרטים. למותג החדש קוראים ?שטרוזמן?, והוא נגזר מהשם אלון שטרוזמן, אבי מולידם של קמפיינים כמו ?קסדה בראש טוב?, ?חכם בשמש? והסדרות (בתפקידו כסמנכ"ל התוכן של HOT) ?בטיפול? והאלופה?. האיש רב הפעלים הזה, ניצב עכשיו במיפ, כקפטן בגשר הפיקוד של דוכן מספר 22.13 כשמעל ראשו מתנוסס השלט חברת K.I מבית היוצר של קשת. שטרוזמן הדינמי, נהנה מהרוח הגבית של אבי ניר, כן זה האיש הנרגש, זוכה פרס הדרמה בטקס האמי, זה שהדי-אן-איי הטלוויזיוני שלו הפך כבר לשם דבר בשטעטל של לוס אנג'לס.
הראש הישראלי מציג: מייג?ור של ערוץ נישה לכלבים
הישראלים במיפ 2012, הם לא רק מותגי פורמטים, פיליפה קוברסקי מחברת סינהפיל היא מותג דוקומנטרי מאד מבוקש, וסיגל שלדג מענני תקשורת מציגה כאן במיפ, עונה רביעית של סדרת האוכל הבינלאומית המצליחה ?סטריט פוד? והפכה למותג לייף סטייל מוביל בזכות עצמה. יש חברות ישראליות שהפכו כבר למייג?ורס בתחומן, כך בתחום ערוצי הנישה לתינוקות, ?בייבי? מבית היוצר של טלית ו?בייבי פירסט? של קרדן. עכשיו יש גם מייג?ור של ערוץ נישה לכלבים, הערוץ של יוסי עוזרד, ?דוג טי וי?.
עשו עסקים במיפ השנה גם יונה ויזנטל, שבא לפרגן לשטרוזמן (חברו לשביעייה הסודית של ICP), ובהזדמנות לבדוק איך ?ניו יורק? מצליחה בשוק. מיכל רפאלי כדורי וקרן גלייכר באו להרים כוסית בקוקטיל של הבי-בי-סי, ולא היה ברור האם זה לכבוד ערוץ חדש שיעלה או ערוץ ישן שירד. יורם מוקדי ומודי פרידמן אכלו צהריים בקפה ?פריז הקטנה? ושחקו משחק ריאליטי חדש שנקרא ?פוקר ערוצים?, ורון הרמלין כמו רון הרמלין, במראה המעונב, תמיד טרוד, תמיד עסוק, מומלץ לקברניטי HOT להעניק לו בונוס יפה, על מאמץ מעבר למקובל.
עושים שכונה
כמעט שכחתי, יש פה גם קנייני תכניות ישראלים, שבעצם למענם במקור התכנסנו במיפ (כן, אלה שעדיין קונים, כמו שנהגנו פעם כולנו, מיוניברסל, מסוני, מפאראמאונט, מוורנר ברדרס - חברות המייג'ורס האמריקאיות מלוס אנג'לס) הגיעו הילי הלבבית מנוגה תקשורת וקרוליין המהממת שהורידה 10 ק"ג בקבוצת שומרי המשקל של החברה, נועם החתיך מהערוץ הראשון, וקרני במראה הקלאסי והחיוך הניצחי מערוץ 10, אבל ?לקנות? סליחה חבר'ה, זה אאוט ושייך לניינטיז, אנחנו, חלוצים בני חלוצים ציוניים שכמונו, הגענו לכאן כדי למכור פורמטים.
אז מי אמר שרק בחופי קיסריה וחיפה יש סימנים מבטיחים של גז כחול לבן, גם בחופי העיירה קאן שלחופי הריוויירה הצרפתית, האכסניה של שוק הפקות הטלוויזיה והפורמטים מיפ, יש בהחלט ריח מבטיח של גז ציוני משובח וריחני. אתם תראו - אורמוזה, שטרוזמן ושלדג עוד יקימו לנו פה בארץ בין חדרה לגדרה, אולפן הוליוודי לתפארת, יקראו לו קרוב לוודאי ?קאן דרים?, החלומות של קאן.
* הכותב הינו מנכ?ל חברת ענני תקשורת