נתוני סקר TGI בוגרים של חברת TNS טלגאל המשקפים את התקופה של יולי עד דצמבר 2010 המתפרסמים היום (שלישי) מצביעים על הגדלת הפער של "ישראל היום" מ"ידיעות אחרונות" בחשיפה לעיתון היומי. אם בחציון הקודם החינמון בבעלות שלדון אדלסון עבר לראשונה את "העיתון של המדינה" בשברירי אחוזים, הפער הנפתח בחציון השני של 2010 כבר משמעותי וניכר יותר.
בין יולי לדצמבר 2010 עמד שיעור החשיפה של "ישראל היום" על 37.4% (לעומת 35.2% בחציון הראשון של השנה). "ידיעות אחרונות" נותר ללא שינוי על 34.9% חשיפה לעיתון היומי.
מעריב והארץ רושמים עליות קלות בשיעור החשיפה. מעריב עומד על 13.4% (12.5% בחציון המקביל אשתקד), החשיפה לעיתון הארץ עומדת על 6.8% (6.4% בחציון המקביל אשתקד). החינמון פוסט רושם עליה בשיעורי החשיפה מ-7.9% ל-9.4%.
עיתונים כלכליים: "כלכליסט" מוביל עם חשיפה של 11.4%, TheMarker עם עלייה קלה מ-7.2% ל-7.6% וגלובס עם עלייה משמעותית יותר מ-3.5% בחציון הראשון של 2010 ל-4.4% בחציון השני של השנה.
ישראל היום מצמצם פערים בסוף השבוע
החציון השני של 2010 הוא החציון שבו נמדדה בפעם השנייה החשיפה למהדורת סוף השבוע של "ישראל היום", שהושקה בנובמבר 2009. החשיפה לעיתון בימי שישי מזנקת גם היא עם 30.3% לעומת 25.7% בחציון הראשון של 2010.
ידיעות עדיין מוביל בסוף השבוע, למרות ירידה קלה, עם שיעור חשיפה של 43.1% לעומת 43.7%. מעריב רושם ירידה מינורית מ-16.1% ל-15.9% ו"הארץ" רושם עלייה מ- 7.4% ל-8%.
"מקור ראשון" רושם עלייה מ- 2.7% ל-3.8%, "בשבע" נותר עם חשיפה זהה כמעט לחלוטין 6% לעומת 5.9% בחציון הראשון של 2010. מהדורת יום ה' של גלובס רושמת עלייה מ- 2.5% ל-3%.
בגזרת השבועונים, "לאשה" רושם ירידה מ- 9.9% ל-9.1%. הדו שבועון "את" מאבד נתח חשיפה משמעותי מ-2.7% בחציון הראשון של 2010 ל-1.9% בחציון השני של השנה. "פנאי פלוס" רושם עלייה קלה, מ-6.2% ל-6.7%, כמו גם "רייטינג" עם 2.7% לעומת 2.5% בינואר יוני 2010.
ירידה בשיעורי ההאזנה לרדיו האזורי
ברדיו, ניכרת המשכיות מגמת ירידה קלה, אך יציבה, בשיעור ההאזנה לרדיו כאשר ביום חול ממוצע מאזינים כ-74.5% מהאוכלוסייה ב-2010 וזאת לעומת 75.4% ב 2009 ו-76.2% ב-2008. למרות זאת, בתוך 2010 אין שינוי בשיעור ההאזנה הכללית בין יולי-דצמבר (74.4% האזנה ביום חול ממוצע) לעומת ינואר-יוני 2010 (74.5% האזנה ביום חול ממוצע).
ההאזנה לרדיו האזורי יורדת מ-32.9% ל-31.5%. ההאזנה לתחנות קול ישראל בעלייה מ-39.5% ל-41.2% וההאזנה לתחנות גלי צה"ל רושמות עלייה קלה 43.9% לעומת 43.3%.
גלגל"צ מחזקת את מעמדה כתחנת הרדיו המואזנת ביותר, עם עלייה מ- 27.2% ל-29%, אחריה רשת ב' עם עלייה קלה (27% לעומת 26.5%), גלי צה"ל יורדת מ-24.5% ל-22.9% ורשת ג' שומרת על נתח ההאזנה שלה (11.9% לעומת 11.8%)
דבר המנכ"ל: גידול בקריאת עיתונים בישראל
איתן כסיף מנכ"ל TNS טלגאל המבצעת את סקר TGI בישראל מבהיר: "התחזקות "ישראל היום", בעיקר בסוף שבוע, ממשיכה להשפיע על מגמת הגידול בסה"כ קריאת עיתונים בישראל, תופעה חריגה מהנהוג בעולם לפיה קימת מגמה של ירידה בקריאת העיתונות המודפסת. בשנת 2010 שיעור קריאת עיתונים בסוף שבוע הנו 63.6% לעומת 59.6% ב- 2009 ואילו קריאת עיתוני סוף שבוע, ללא "ישראל היום" ב-2010 הנה 55.5% [ב-2009 ישראל היום טרם הופץ ו/או נמדד]. בימי חול עלתה קריאת עיתונים מ- 60.1% ב-2009 ל- 63.7% ב- 2010 ואילו קריאת עיתונים ללא ישראל היום נשארה ללא שינוי בשיעור של 50.7%."