מועצת הכבלים והלוויין החליטה לאסור על HOT, לגבות מלקוחותיה את דמי המנוי מראש. ההחלטה תכנס לתוקף ב-1 בנובמבר 2011 ותחול על מנויים חדשים ועל מצטרפים למבצעים חדשים. עוד קבעה המועצה כי על HOT להעביר בתוך שנה את כל מנוייה לגבייה בדיעבד.
במועצה התקבלו תלונות רבות על אופן גביית התשלום של החברה ועל כן הוחלט כי מעתה ואילך לא יתאפשר לגבות דמי מנוי בטרם יקבל הצרכן את השירות לו הוא זכאי על פי הדין והרישיון.
גביית תשלומים מראש הביאה לכך שמנויים חדשים שהצטרפו באמצע חודש נאלצו לשלם במועד התשלום הראשון בעבור חודש וחצי תשלום גבוה מזה לו התחייבו, ואילו מנויים אשר ביקשו להתנתק נאלצו לעיתים לשלם גם עבור חודש שבגינו כלל לא קיבלו שירות. תשלומים שנגבו ביתר, הוחזרו ללקוחות שהתנתקו רק לאחר 45 ימים.
על מנת לתקן עיוותים אלו, ובשים לב כי חברות תקשורת אחרות, לרבות yes, גובות ממנוייהן את התשלומים בדיעבד, החליטה המועצה להורות ל-HOT לגבות את דמי המנוי בדיעבד.
יו"ר המועצה ניצן חן מסר: "לקראת יום הכיפורים, שהינו יום לחשבון נפש ותיקון כללי, על חברת HOT לערוך 'תיקון צרכני' אשר יטיב עם לקוחותיהם הנאמדים היום בכ- 890 אלף מנויים. החלטת המועצה תקל על הצרכנים בגביית התשלום החודשי, ותגרום להרבה פחות טרוניות מצידם בגין החיובים העודפים, ולא פחות חשוב תיקון עוול זה מיישר קו עם הנורמה המקובלת בשוק התקשורת, על פי המדיניות שהתווה שר התקשורת משה כחלון".
שלם וצפה? צפה ושלם!
וואלה! ברנז'ה
2.10.2011 / 14:53