וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולשים מסביב לעולם

מעיין כהן

15.8.2008 / 12:51

סקר קומסקור לחודש יוני מראה דמיון מפתיע בין הישראלים ליפנים. וכמו בסקר TIM אין חדש בצמרת: וואלה! מובילה ואחריה שאר הישראלים

האינטרנט אולי הפך את העולם לכפר גלובלי, אבל הלוקליות עדיין מנצחת, בין אם במותגי אינטרנט מקומיים, ובין אם במותגים בינלאומיים שעברו לוקליזציה מבחינת שפה ותוכן האינטרנט - זו המסקנה שעולה מטבלה המתפרסמת ב"הרלד טריביון", המדרגת את עשרת האתרים המובילים בארה"ב, בריטניה, גרמניה, יפן וישראל. הדירוג בכתבה נעשה לפי נתוני קומסקור מדיה מטריקס, והוא מתייחס ליוני.

בישראל מספר הגולשים באינטרנט הוא 3.8 מיליון איש. טבלת האתרים המובילים מציגה תמונה שונה מעט ממה שהתרגלנו לראות בדירוג TIM של TNS טלסקר. בשני המקומות הראשונים אין שינוי - גוגל מוביל ואחריו וואלה. גוגל ישראל (בסיומת co.il) תופס את המקום הראשון עם חשיפה של 75.8% ו-2.8 מיליון מבקרים בחודש. לעומת זאת, לפי סקר TIM ליולי, החשיפה לגוגל (ישראל והעולמי יחד) היא 90.3%. הנתונים של קומסקור מפרטים גם את מספר הימים הממוצע בחודש שבהם מבקר הגולש באתר, ואצל גוגל ישראל המספר הוא 11.

במקום השני בדירוג נמצא וואלה, עם 2.6 מיליון מבקרים בחודש וחשיפה של 68.9% - זאת בדומה לסקר TIM, שבו החשיפה לוואלה ביולי היתה 71.6%. גם בוואלה מספר הימים הממוצע בחודש שבהם מבקר הגולש באתר הוא 11. את המקום השלישי בדירוג הישראלי תופס גוגל העולמי (google.com) עם חשיפה של 56.3%. פורטל MSN ישראל במקום הרביעי עם חשיפה של 52.3% - כמעט כפול מהחשיפה בסקר TIM, שהיתה ביולי רק ל-28.7%. נענע10, לפי קומסקור, זוכה לחשיפה של 50.1%, הגבוהה משמעותית מהחשיפה שמשקף לו סקר TIM - 35.4%. אחריו יוטיוב עם חשיפה של 47.7% (לעומת 36% בסקר TIM).

ההפתעה הגדולה ביותר בדירוג קומסקור נמצאת במקום השביעי, שם מדורג אתר ynet עם שיעור חשיפה של 47.6% - הנמוך בהרבה מהחשיפה שמייצג לאתר סקר TIM, שבו הוא מדורג במקום השלישי עם חשיפה של 60.6%. במקומות השמיני והתשיעי בדירוג קומסקור מופיעים שני שחקנים שלא מופיעים כלל בסקר TIM - ICQ וויקיפדיה, עם חשיפה של 42.7% ו-40.6% בהתאמה. את הרשימה סוגר תפוז, עם חשיפה של 39% (לעומת 23.5% בסקר TIM).

הפספוס של יאהו

כאשר משווים את ישראל למדינות אחרות, בולטים בהיעדרם מותגים אמריקאים חזקים, כגון יאהו, Live (מנוע החיפוש של מיקרוסופט) וזירת המסחר המקוונת eBay. בגרמניה, למשל, האתר השני בגודלו הוא eBay המקומי (בסיומת de) עם חשיפה של 46.6%, ואת המקום הראשון תופסת גוגל המקומית (72.8%).

עוד עולה מהרשימה כי יוטיוב נמצאת במקום השלישי בגרמניה עם חשיפה של 39.6%, ויקיפדיה במקום הרביעי (38.7%) ואתר גוגל העולמי במקום החמישי עם חשיפה של 36.5%. ICQ (com) מגיעה בגרמניה למקום השישי. את המקום השביעי תופס מותג מקומי בשם WEB, במקום השמיני מדורג MSN הגרמני, במקום התשיעי מותג מקומי נוסף בשם Quelle ויאהו בגרמנית סוגר את הרשימה. מספר המשתמשים באינטרנט בגרמניה הוא 36 מיליון.

"המפתח הוא לוקליות, ויש לו שלוש רמות", מסביר בכיר בענף. "האחת היא אתר מקומי בשפה מקומית, הרמה שנייה היא אתר אמריקאי שהופכים אותו למקומי והרמה השלישית היא אתר באנגלית עם תוכן מקומי, כגון יוטיוב, ואז לא משנה שפת הממשק. בשורה התחתונה, הלוקליות מנצחת. יאהו, למשל, היה פעם האתר הכי פופולרי בישראל. אם הם היו מנצלים אז את חלון ההזדמנויות ומתרגמים את האתר לעברית, יחד עם המייל, סביר להניח שהם היו כיום עדיין אחד האתרים הפופולריים. כעת זה כבר מאוחר מדי". לגבי eBay, הבכיר סבור כי "זה מעניין מאוד. זה קונספט שהצליח לחדור בהרבה מדינות, וזה לוקלי פעמיים: פעם אחת בשפה ופעם שנייה במוצרים".

הסינים נגד אנגלית

מבחינת ריבוי המותגים המקומיים ברשימה, יפן היא המדינה הקרובה ביותר לישראל, כאשר חצי מהרשימה שלה מורכבת ממותגים מקומיים: את המקום הראשון ברשימה תופס יאהו היפני עם חשיפה של 80.9%, במקומות השני והשלישי המותגים המקומיים FC2 ו-Rakuten (אתר קניות) בהתאמה, ורק אז, במקום הרביעי, ממוקם גוגל היפני, עם חשיפה של 46.2%. האתר המקומי livedoor נמצא במקום החמישי, אחריו ויקיפדיה, במקום השביעי שוב מותג מקומי בשם goo, אחריו אמזון המקומי ויוטיוב, ואת הרשימה חותם מותג מקומי נוסף בשם Nifty. מספר משתמשי האינטרנט ביפאן הוא 56.2 מיליון.

"כאשר מבצעים לוקליזציה לאתר", מסביר הבכיר, "בדרך כלל האתר מותאם לפונטים לטיניים, כך שהשינוי לשפות כמו גרמנית, צרפתית או איטלקית הוא פחות בעייתי. אבל כשזה מגיע למזרח זה נהפך למורכב יותר. בנוסף, למשתמש מהמזרח קשה יותר לגלוש באתר שאינו בשפתו". לדבריו, "החדירה של האנגלית ביפן גבוהה יותר מאשר בסין. אם מסתכלים ברשימת האתרים המובילים בסין באתר אלקסה (אתר שמודד את התעבורה באתרים), רואים שם רק את גוגל ויאהו".

בבריטניה, שבה מספר המבקרים באינטרנט הוא 34.9 מיליון, משתלטות גוגל ומיקרוסופט על ארבעת המקומות הראשונים: גוגל המקומית (בסיומת uk) במקום הראשון עם חשיפה של 83.4%. מנוע החיפוש של מיקרוסופט, live, תופס את המקום השני. פורטל MSN המקומי תופס את המקום השלישי עם חשיפה של 58.5%, ובמקום הרביעי אתר גוגל העולמי עם חשיפה של 54%. המותג המקומי היחיד ברשימה, BBC, מופיע במקום החמישי וזוכה לחשיפה של 52.6%. אחריו מופיעים יוטיוב (51.6%), צמוד אליו eBay המקומי (51.5%) ובמקום התשיעי, עם חשיפה של 46.3%, פייסבוק - שרק בבריטניה מצליחה להתברג לרשימת עשר המובילות. את הרשימה סוגרת יאהו עם חשיפה של 46.1%.

בארה"ב מספר הגולשים הוא 190 מיליון. את המקום הראשון ברשימה האמריקאית תופסת יאהו עם חשיפה של 71.7%. אחריה גוגל עם 69.7%, ו-MSN במקום השלישי עם חשיפה של 49.3%. במקומות הרביעי והחמישי מופיעים שני שחקנים שלא מופיעים ברשימתה של אף מדינה אחרת - AOL ומייספייס, שזוכות לחשיפה של 41.6% ו-38.4% בהתאמה. מנוע החיפוש של מיקרוסופט, live, תופס את המקום השישי וזוכה לחשיפה של 38.1%. במקום השביעי יוטיוב עם חשיפה של 34.5%, eBay במקום השמיני (29.9%), ויקיפדיה בתשיעי (28%) ואתר מיקרוסופט סוגר את הרשימה עם 26.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully