וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין לגביש: "אבקשך ללוות את ישום הרפורמה כיועץ"

ענת קם

9.6.2009 / 22:49

היוצרים קוראים לשר אדלשטיין להשאיר את יושב ראש רשות השידור משה גביש בתפקידו עד לתום יישום הרפורמה. לעומתם הטכנאים ברשות מברכים על עזיבתו

השר הממונה על יישום חוק רשות השידור, יולי אדלשטיין, כתב היום ליושב ראש רשות השידור המתפטר משה גביש כי הוא מקווה שגביש ימשיך ללוות את תהליכי יישום הרפורמה ברשות גם לאחר עזיבתו. במכתב ששלח היום (שלישי) לגביש כתב השר אדלשטיין: "באשר לרפורמה, אני אכן רואה עצמי מחויב לה ובכוונתי ליישמה כיוון שרק בדרך זו נביא להבראת הרשות ולמיצוב השידור הציבורי כשידור איכותי, מהימן והכרחי בישראל (....) אין ספק שהיית לי לעזר רב עם כניסתי לתפקיד (...) אבקשך לשקול, לאור חשיבותה של הרפורמה, ללוות את המשך יישומה בתפקידי ייעוץ אלו או אחרים עד למינוי מליאה חדשה לרשות השידור ועד בכלל".

התפטרותו של גביש היום בצהרים התקבלה בקרב עובדי הרשות, בכירים כזוטרים, בהפתעה מוחלטת. גורמים בכירים ברשות הביעו ספק באשר להמשך יישום הרפורמה ללא נוכחותו של גביש וטענו כי עזיבתו תמיט אסון על הרשות. מולם, גורם בכיר בתקשורת העריך היום כי המהלך היה צפוי על רקע רצונו של השר אדלשטיין למנות מחליף לגביש.

התגובות להתפטרותו של גביש ברשות היו מעורבות. יושב ראש אגודת העיתונאים בירושלים חיקה גינוסר שחתם עם גביש על הסכמי פרישת מאות עיתונאים מהרשות במסגרת הצעד הראשון ליישום הרפורמה, הביע צער על עזיבתו: "עם כל הקשיים והמלחמות שהיו חבל שגביש עוזב כי לכולנו יש ענין שתהיה רפורמה ברשות. אני כרגע לא רואה איך זה קורה. אני מקווה שמוטי שקלאר ייקח את המושכות לידיים וימשיך עם זה. יש אנשים ששמחים לאיד אבל בניסיונות לבצע רפורמה ברשות במהלך כל השנים לא היה איש שהצליח לעשות את מה שהוא עשה. אנשים לא יודעים אם לצחוק או לבכות, זה מצב מביך. השרים תקעו אותו וזה לא מבשר טובות לשידור הציבורי".

מול דבריו של גינוסר הביע גורם בועד הטכנאים ברדיו דווקא שמחה על הודעתו של גביש: "הרשות התקיימה בעבר בלי מנהלים ולפעמים על אף המנהלים. היא עובדת על טייס אוטמטי ואינרציה וגם אם גביש לא יהיה לא יקרה כלום. יושב הראש הזה לא תרם כלום לרשות השידור. דורית ענבר היא אישה כוחנית וקשה שיש לה ניגודי אינטרסים עם העבודה שלה במועצת הקולנוע, אבל ממילא כל המליאה הזו הייתה 'שמור לי ואשמור לך'. היא לא יותר טובה ממנו. אנחנו דורשים שמאיה גורן, האחראית על יישום הרפורמה, תעזוב לאלתר את התפקיד. המצב של הרשות היום זה כישלון של המנהלים, אם הרפורמה הייתה הגיונית היא כבר מזמן הייתה יוצאת לפועל. מאיה הייתה תאומה סיאמית של גביש, שתלך גם. אם לא יהיה שינוי בגישה של דורית אנחנו לא נשב איתה לדיונים על הסכמי ההעסקה. כרגע אנחנו דורשים שלא יהיו כל המכרזים שעומדים עכשיו על הפרק".

את תגובתו של מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר לא ניתן היה להשיג.

השר הרצוג: "קורא לגביש לחזור בו"

שר הרווחה יצחק הרצוג, שהיה השר הממונה על יישום חוק רשות השידור במשך רוב תקופת כהונתו של גביש, אמר היום כי הוא מצר מאוד על החלטתו להתפטר מתפקידו והוסיף: "זהו איש מיוחד, שידע להנהיג גוף ציבורי מסובך ומורכב ולקדם אותו. העובדה כי גביש היה נכון ליטול את המושכות בהתנדבות לניווט רשות השידור בתקופה כה משמעותית לעתידה ולעתיד עובדיה מרשימה – ואין לראות זאת כמובן מאליו. לניסיונו העשיר ולמקצועיותו הרבה הייתה תרומה משמעותית לשיפור הרדיו והטלוויזיה ברשות ונכון שהוא ימשיך להוביל את התהליכים הנחוצים לרשות במיוחד בעת הזו. אני חרד לגורל השידור הציבורי וקורא לגביש לחזור בו מהחלטתו".

מטה מאבק היוצרים הביע היום אף הוא צער על החלטתו של גביש להתפטר וקרא לו להשאר ברשות: "היוצרים קוראים לשר הממונה על הרשות יולי אדלשטיין לבקש מגביש להישאר בתפקידו עד להשלמת הרפורמה ברשות השידור. עזיבתו של גביש בשלב זה משמעותה למעשה כישלון הניסיון העכשווי והאמיתי להצלת רשות השידור. גביש השקיע מאמץ ממושך, אמיתי וניכר, בהבראת השידור הציבורי. הוא הוביל במלוא המובן המילה את המאמץ ליישום רפורמה מהותית, שהיא הסיכוי היחיד להישרדות ערוץ 1. לאחר שנים שבהן נמנע הערוץ ממילוי מחויבותו הציבורית והערכית - שידור הפקות מקור בכמות ובאיכות ראויה, אמור עתה סוף סוף לחול שינוי יסודי בתחום זה, ודווקא עתה גביש עוזב. לכתו מהרשות מעמידה בסכנה ממשית ומוחשית את הרפורמה ואת שידור הפקות המקור בערוץ 1. ממ"ה חוזר וקורא לשר אדלשטיין לוודא את הישארות גביש ברשות השידור עד להשלמת הרפורמה, ובכלל לראות ביישום הרפורמה יעד מרכזי ובהול".

חבר הכנסת חיים אורון, יושב ראש הלובי למען השידור הציבורי, הביע דאגה לעתידו של השידור הציבורי ולסיכויי התממשותה של הרפורמה לאחר עזיבתו של גביש. לדברי חבר הכנסת אורון, "משה גביש תרם תרומה ייחודית בניסיון להציל את רשות השידור, תוך שילוב נבון של רפורמה, הסדר הוגן ומוסכם עם העובדים ובניית תכנית עבודה לעתיד. מי שהשידור הציבורי יקר לו חייב לפעול למימוש הרפורמה". אורון הודיע כי בכוונתו לכנס את הלובי למען השידור הציבורי בימים הקרובים לדיון בהשתתפות השר הממונה והיו"ר המתפטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully