וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיקור הרצח במרכז הנוער: שקלאר נזף באורי לוי

ענת קם

2.8.2009 / 8:41

לוי במכתב לשקלאר: "האחריות על העדר השידור כולה עלי. טעיתי בשיקול הדעת. בהיוודע כי מדובר בארוע המסוים הזה - צריך היה לשדר"

מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר העיר היום למנהל החדשות של הערוץ הראשון על ההחלטה השגויה לא לשדר את אירוע הפיגוע אמש במרכז הנוער הגאה בתל אביב. מבירור שערך שקלאר עולה כי ההחלטה היתה מוטעית ונבעה משיקול דעת שגוי.

שקלאר הוסיף כי למרות הפגיעה ברמת הכוננות בערוץ בשבתות הנובעת מהחלטות מצטברות של הוועד המנהל לקיצוץ בכח אדם, ראוי היה לעשות מאמץ ולשדר את האירוע הטרגי. רמת הכוננות במערכת החדשות של ערוץ 1 תיבדק ויבוצעו השינויים הנדרשים שיבטיחו שידור נאות באירועים הבאים.

מנהל חטיבת החדשות בערוץ 1 אורי לוי אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "אם מישהו היה מחליט לעלות לשידור, היינו עולים שעתיים אחרי השאר וזה בהנחה שהיינו מצליחים לגייס את כל האנשים וזו לא הנחה ודאית. צריך היה לקבל החלטה לשדר ויהי מה רק לצורך האמירה. הפסדנו בתחרות ל-2 ו-10 אבל היתה צריכה להתקבל החלטה ערכית כדי שלא תתקבל העמדה שבגלל אופי הארוע לא שידרנו. צריך להסיק כאן מסקנות ודחוף בכל מה שקשור לכוננות כי אחרת זה יקרה גם מחר ומחרתיים. התנאים שקיבלנו לשידור הם מתחת לכל ביקורת, אתמול היינו מביישים את עצמנו, אבל היינו צריכים לעלות בכל זאת".

במכתב שהעביר לוי לשקלאר הוא נטל על עצמו את האחריות לשידור וכתב: "טעיתי בשיקול הדעת. בהיוודע העובדה כי מדובר באירוע המסוים הזה, בעל המשמעות המיוחדת - צריך היה לשדר- גם באיחור ניכר וללא ערך מידע חדש לציבור".

לדברי גורמים ברשות, לוי מתריע מזה תקופה ארוכה בפני הנהלת הרשות על הנזקים שעלולים להיגרם למערכת החדשות מהצמצומים בכוננויות ואמש, לדבריהם, הייתה ההוכחה לכך שמערכת חדשות לא יכולה להתנהל בלי כוננים, בלי ניידות תורניות ועוד.

לוי הורה באוגוסט שעבר לצמצם את שעות מזכירות המערכת בערוץ 1 ובמקום שתי משמרות שמסתיימות בחצות יש מעתה משמרת אחת שמסתיימת בשעה 22:00. בשל הנחיה זו, שניתנה במקור לחודש אך נשארה תקפה עד עתה, לא הייתה אמש מזכירת מערכת בערוץ.

חברות החדשות המתחרות של ערוצים 2 ו-10 עברו לשידור במתכונת גל פתוח מיד עם היוועד דבר תקרית הירי לעבר מרכז הקהילה ההומו לסבית בתל אביב. בערוץ 1 נמשך שידור הסדרה "CSI" ולאחר מכן עברו ברוממה לשידור חוזר של מהדורת "יומן" מיום שישי ואת הלופ הלילי המשודר בערוץ מדי לילה.

(עדכון אחרון 16:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully