וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מדברים עם אריק

אמילי גרינצווייג

27.4.2010 / 14:52

ביקורת לגיטימית או השתלחות לא עניינית? בהוצאת הספרים כנרת זמורה ביתן החליטו שלא לשלוח יותר ספרים למבקר הספרות של מעריב אריק גלסנר, בעיתון הוחלט על רכישת הספרים מתקציב המערכת

הוצאת כנרת זמורה ביתן הודיעה לעיתון מעריב כי היא מפסיקה את העברת ספרי המקור החדשים שראו אור למבקר הספרות של העיתון אריק גלסנר. בהוצאה, הנחשבת לגדולה בישראל, זועמים על ביקורות מרושעות שכותב גלסנר, באופן שיטתי לטענתם, על ספרים חדשים של ההוצאה.

במוסף "תרבות מעריב", שם כותב גלסנר במדור הספרות, הוחלט כי ספרי המקור של ההוצאה ירכשו מתקציב המערכת וביום שישי הקרוב יבשר שי להב לקוראים כי יתכן עיכוב בביקורות על ספרי הוצאת כנרת זמורה ביתן: "לטעמנו, אריק גלסנר הוא אחד ממבקרי הספרות הטובים, היסודיים וההוגנים ביותר בארץ. אדם נקי מאינטריגות וממאבקים אישיים או מערכתיים, ולראיה - בסיכום העשור הנרחב שלו, אשר פורסם במוסף זה, חמישה מתוך 20 ספרי העשור שבחר יצאו בהוצאת כנרת זמורה ביתן. לכן אנו רואים בצעד זה של ההוצאה חריגה בוטה מכללי המשחק ההוגנים הנהוגים בין תקשורת והוצאות ספרים, ופגיעה גסה בחופש הביטוי".

להב מדגיש כי אין בכוונת מעריב לפגוע בסופרי ההוצאה וכותב: "מכיוון שלא נרצה למנוע מכם, הקוראים, התייחסות נרחבת לספרי המקור שייצאו בעתיד בהוצאה, ומשום שאין בכוונתו לפגוע בסופרים החתומים בכנרת זמורה ביתן (ואינם, בהכרח, מודעים או מסכימים לחרם דרבנו גלסנר), נרכוש את הספרים בעצמנו לצורך הביקורת. נוהל זה עשוי לעכב במעט את פרסום הביקורות על ספרי ההוצאה, ועמכם הסליחה".

מהוצאת כנרת זמורה-ביתן נמסר בתגובה: "ההוצאה מכבדת ומעריכה את מוסד הביקורת הספרותית ומכירה בחיוניותה לשיח התרבותי בישראל.אנו מקבלים בברכה כל ביקורת עניינית ומידתית,עם זאת אנו חשים שחובתה של ההוצאה להגן על סופריה מפני ביקורת שאינה עניינית המשתמשת ביוצרים כאיל ניגוח.

"לאחר שנוכחנו בעוגמת הנפש האדירה שיצרו ביקורות פוגעניות אלו אצל סופרינו, ולאחר שנתבקשנו על ידי סופרים מסוימים שלא לשלוח את ספריהם לביקורת, החלטנו שבמקרים אלה איננו מעוניינים להעניק עותקי חינם לביקורת הנ"ל. כמובן שאין בכך ניסיון למנוע פרסום ביקורות על יצירות ספרותיות שיוצאות לאור בהוצאה, ספרינו זמינים לכל וכל מבקר ספרות רשאי לבחור ולכתוב עליהם כרצונו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully