וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד לחדשות 2: "אני מחיל על עצמי את חוק הצינון"

אמילי גרינצווייג

14.6.2010 / 12:41

במכתב למנכ"ל חדשות 2 אבי וייס וליו"ר דירקטוריון החברה יהודה לנקרי הודיע לפיד: "איני מקיים קשר עם גוף פוליטי ישן או חדש" והתחייב להודיע חצי שנה מראש במידה ויחליט להצטרף לפוליטיקה

מגיש אולפן שישי, העיתונאי יאיר לפיד הודיע למעסיקיו בחדשות 2 כי במידה ויחליט בעתיד להצטרף לפוליטיקה הוא מתחייב להודיע על כך מראש ולקחת תקופת צינון בת שישה חודשים. לפיד העביר את הדברים במכתב למנכ"ל חברת החדשות אבי וייס וליו"ר דירקטוריון החברה יהודה לנקרי. לוואלה! ברנז'ה נודע כי בין השלושה התקיימה אתמול פגישת הבהרה לאור הביקורת שנמתחה על לפיד בעקבות דברים שנשא בכנס על הליברליזם הישראלי, שהתקיים בשבוע שעבר בהרצליה. בכירים בחדשות 2 אמרו לוואלה! ברנז'ה כי הם רואים במכתב זה סוף פסוק לפרשה.

במכתב שהגיע לידי וואלה! ברנז'ה כותב לפיד: "כל מי שנכח בהרצאה והקשיב לדברים במלואם הבין שאני מדבר על ה'אנחנו' של הישראלים ולא שום 'אנחנו' פוליטי". לפיד כותב כי אינו לוקח חלק בכל התארגנות פוליטית: "הקשר היחיד שלי לתחום הוא שנשאלתי בעבר אם אני צופה אפשרות שבעתיד אלך לפוליטיקה ואמרתי שזו אפשרות דחוקה, אבל איני פוסל זאת, ככל הידוע לי מחשבות וביטויין עדיין אינם אסורים במדינת ישראל".

לפיד מוסיף וכותב: "מובן מאליו שאני מקפיד על 'טוהר המסך' ואיני נותן לדעותי להשפיע על הדרך בה אני מגיש את "אולפן שישי", כפי שיעידו כל חברי הצוות העובדים איתי וגם כל אדם הצופה ב"אולפן שישי ללא דעות קדומות".

בסיום דבריו מתחייב לפיד בפני מעסיקיו כי במידה וישנה את דעתו ויחליט לעבור לתחום הפוליטי הוא יחיל על עצמו תקופת צינון: "לאור אי הבהירות הנוכחית החלטתי להבהיר לכם שאני מחיל על עצמי את 'חוק הצינון' המצוי בשלבי דיון ראשוני ואני מתחייב שאם אחליט אי פעם לשנות את דעתי וללכת לזירה הפוליטית אודיע על כך לפחות ששה חודשים מראש, כפי שנאמר בהצעת החוק".

אמנון נדב: "לסרגל הזמן אין משמעות"

יושב ראש מועצת הרשות השניה אמנון נדב אמר בשיחה עם וואלה! ברנז'ה: המועצה היא לא חוק צינון. לסרגל הזמן אין שום משמעות, מבחינתי אם מדובר בחצי שנה או שנה, אינני מתפעל מעניין של חקיקה בנושא. ממילא נושא הבחירות הוא מידת האמון של הציבור במתמודד ולכן תהיה משמעות אם הוא יודיע בפני כולם כי הוא לא מתמודד ואז יוכל להופיע ולהציג את משנתו כיוון שאז אין חשש שהוא משתמש בפאבליק דומיין לקידום עצמי בבחירות. אם זה נשאר כאופציה, משהו שניתן לעשות בעוד חצי שנה, יש את האפקט של כל מה שיעשה או עשה עד אז. הדיון בנושא יהיה בהקדם האפשרי. אני מקווה שבשבוע הבא אוכל לחדש את הדיונים ולצאת מהשיתוק הזה. זהו נושא חשוב ודחוף".

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לדון ביום ראשון הקרוב בהצעה שזכתה לכינוי חוק לפיד, שמשעותה החלת תקופת צינון על עיתונאים שיבקשו להצטרף לפוליטקיה. בין יוזמי הצעת החוק חברי הכנסת רונית תירוש וכרמל שאמה.

חברת הכנסת רונית תירוש מסרה: "עשינו היום צעד חשוב בקידום הצעת החוק שיזמתי. אני מברכת את מר לפיד על החלטתו לאמץ את הצעת החוק שלי ולהודיע חצי שנה לפני הליכתו לפוליטיקה על תקופת צינון מהתקשורת. תמיכתו ברעיון שבבסיס החוק מעידה על נחיצותו. כעת יש להעביר את החוק בהקדם על מנת ליצור מצב קבוע לפיו הצופים בבית ידעו כי העומד מולם הינו עיתונאי ולא פוליטיקאי באמצע קמפיין. בוודאי כעת, נשמח שמר לפיד יגיע לכנס אותו אנו עורכים ביום רביעי בנושא הצעת החוק וישטח את משנתו בנושא בדומה לאנשי התקשורת האחרים שיהיו בארוע."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully