וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2.5 מיליון ישראלים צופים קבוע במהדורות החדשות

אמילי גרינצווייג

22.5.2011 / 16:32

כך עולה מסקר שנערך עבור פסטיבל שובר מסך של מכללת עמק יזרעאל. עוד עולה מהסקר כי רק 10% מהציבור גולש באתרי חדשות בין לאומיים

70% מהציבור הישראלי לא קוראים עיתונים על בסיס יומי, כך עולה מסקר הבוחן עמדות ודפוסי צפייה בקרב צרכני חדשות בישראל ושבוצע עבור פסטיבל שובר מסך של החוג לתקשורת במכללה האקדמית עמק יזרעאל, שיתקיים ביום שלישי הקרוב. עוד עולה מהסקר שנערך על ידי מכון מחשוב, כי כ-63% מהאוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל צורכים חדשות באופן קבוע מהאינטרנט.

בפסטיבל, שיתקיים ביום שלישי הקרוב יוצגו הממצאים עיקריים מהסקר, אותו ערך ד"ר ירון אריאל, מרצה בחוג לתקשורת במכללה האקדמית עמק יזרעאל בשיתוף עופר כרמל ,סטודנט בחוג. בין ממצאי הסקר- 2.5 מיליון ישראלים, המהווים כ-70% מהאוכלוסייה הבוגרת, צופים באופן תדיר במהדורות החדשות המרכזיות, כאשר הפערים בין ערוץ 10 לערוץ 2 אינם גבוהים בגלל תופעת הזפזופ בין המהדורות– אותה מבצעים כשליש מהנשאלים בסקר, לעומת רבע אשר נשארים בדרך כלל או תמיד במהדורת החדשות בה צפו מהתחלה. ככלל, רק 7% מהנשאלים דיווחו על נאמנות במידה רבה למהדורה בה הם צופים, לעומת 56.2% אשר דיווחו על נאמנות מועטה או חוסר נאמנות מוחלט למהדורה ספציפית.

נתון נוסף שעולה מן הסקר הוא כי רק 10% מהציבור גולש באתרים בין לאומיים, ולמעשה, עבור מרבית הישראלים, מה שלא הופיע באמצעי התקשורת הישראלית, מבחינת מרבית הציבור איננו קיים. בסקר הבוחן עמדות, דפוסי צפייה וצריכת חדשות בישראל, השתתפו 500 ישראלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל (טעות הדגימה המירבית 4.4%).

משה שלונסקי, מנהל תחום התקשורת היישומית במכללה אמר כי "הנתונים מפתיעים ומציגים תמונה עדכנית על הרגלי צריכת החדשות של הישראלים. מדהים להבין כמה הישראלים, בכל שכבות הגיל, מעדיפים לצרוך חדשות באינטרנט ברדיו ובטלוויזיה על פני מהדורות יומיות של העיתונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully