וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ראיון עם בתו של שי ניצן: הליך הפרה נגד רדיו גלי ישראל

אמילי גרינצווייג

6.7.2011 / 15:37

המועצה לשלום הילד פנתה לנציב קבילות הציבור של הרשות השניה בבקשה שיטפל בנושא. חברת מועצת הרשות דליה זליקוביץ': ""זה לא אתי, לא מוסרי ולא ראוי"

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד תחנת הרדיו גלי ישראל בעקבות שידור ראיון של השדר מנחם טוקר עם בתו בת ה-12 של המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן. טוקר התקשר בשבוע שעבר במסגרת תכניתו לביתו של עו"ד ניצן וניהל שיחה עם בתו, שענתה לטלפון. במהלך השיחה שאל טוקר את הבת שאלות הנוגעות לאביה, התחושה בבית נוכח מתקפת הימין נגדו וכדומה. הראיון הופיע בהבלטה באתר התחנה, והוסר ממנו בעקבות פנייתו של ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) בנושא שפורסמה לראשונה בוואלה! ברנז'ה.

מהרשות השניה נמסר בתגובה :"ברשות נתקבלו תלונות ציבור בעניין שיחת טלפון שקיים המגיש מנחם טוקר בשידור ברדיו "גלי ישראל", עם בתו בת ה-12 של עו"ד שי ניצן, פרקליט המדינה. הרשות השנייה מסרה כי הנושא יטופל כהפרה לכאורה של כללי האתיקה, אשר מחייב את התחנה מכוח סעיף 35 לכתב הזיכיון של התחנה"

חברות מועצת הרשות השנייה, דליה זליקוביץ' וד"ר עליזה לביא, פנו אתמול ליו"ר המועצה אילן אבישר ודרשו לקיים דיון דחוף בנושא. לביא אמרה לוואלה! ברנז'ה: "זה לא אתי, לא מוסרי ולא ראוי מאוד קל לפתות ילד ולמשוך אותו בשיחה. במירוץ המטורף הזה אחרי סקופים איבדנו כולנו את הקווים את האדומים ויכול להיות שגם זה משהו שצריך להכניס לכללים. הנושא הזה הוא חלק מנושא רחב יותר שנוגע בחשיפה התקשורתית של משפחות, בו נדון, בנוסף, גם במסגרת שולחן עגול על אחריות הורית".

בעקבות מכתבו של הורביץ, הגישה המועצה לשלום הילד תלונה לנציב תלונות הציבור ברשות השניה, גיורא רוזן,. במכתב ששלח מנכ"ל המועצה, ד"ר יצחק קדמן לרוזן מבקש קדמן כי תערך בדיקה יסודית של הנושא, זאת מכיוון שלדבריו השידור מהווה "חריגה בולטת מכללי הרשות השנייה וקוד האתיקה של מועצת העיתונות הקובעים כי אין לחשוף קטינים שטרם מלאו להם 14 שנה בנסיבות העלולות לפגוע בפרטיותם או ברווחתם, אלא בהסכמת הוריהם.עוד כותב קדמן: "איננו מסוגלים להבין התנהלות כזו, לא מבחינה תקשורתית, לא מבחינה חוקית ולא מבחינה אנושית".

ישראל פריד, מנכ"ל גלי ישראל אמר בתגובה: "בניגוד לקטעים שהושמעו בכלי תקשורת בהם נערך הקטע בצורה מגמתית על מנת לשרת את האג'נדה שלהם, כל מי ששמע את הקטע במלואו מבין שמדובר במהומה רבה על לא מאומה. באופן אני בטוח שגם הרשות השנייה תגיע למסקנה הזו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully