וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובי ריבלין: "חוק לשון הרע ימיט אסון על העיתונות"

אמילי גרינצווייג

6.11.2011 / 19:59

יו"ר הכנסת תקף בחריפות את הצעת החוק שתעלה מחר להצבעה בקריאה ראשונה: "ללא חופש עיתונות האזרח שרוי באפילה ויכולת קבלת ההחלטות שלו נפגעת באורח קריטי"

יו"ר הכנסת רובי ריבלין (ליכוד) תקף אמש בחריפות את הצעת החוק המאפשרות לבית המשפט לפסוק פיצויים עד מיליון וחצי שקלים למי שנפגע מפרסום לשון הרע, ללא הוכחת נזק. ההצעה צפויה לעלות היום להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת.

ריבלין, שנאם אמש בכנס המציין 80 שנה ללשכת רואי החשבון, אמר כי "חופש הביטוי עומד בפני מתקפה חוקתית שבאה מתוך הכנסת. היוזמה להגדלת פיצויים ללא הוכחת נזק, על הוצאת דיבה, בשיעור של פי שבעה ואף יותר, פוגעת אנושות בחופש הדיבור ועלולה להמיט אסון על שוק העיתונות. היא תגרום לסגירתם של כלי תקשורת קטנים אך חשובים מאין כמותם לשיח הציבורי בישראל, ותסרס את היכולת של האחרים, מלמלא את תפקידם החשוב בדמוקרטיה".

עוד אמר ריבלין כי "בעשור האחרון מנצלת התקשורת את קדושת חופש הביטוי לחופש ביזוי ושיסוי. אחת התוצאות היא הצעת החוק הזו. התקשורת הרוויחה את היוזמה הזו ביושר אבל הצעת חוק זאת איננה מידתית. היה ניתן להסתפק בהכפלת הסכום הקבוע בחוק: 100 אלף שקלים במקום 50 אלף. הגדלת הפיצויים בשיעור של פי שבעה או פי עשרה נועדה להרתיע את העיתונות ולהזהיר: אין לכם חופש הביטוי".

"חופש הביטוי והעיתונות הכרחי לקיומה של חברה דמוקרטית ללא חופש עיתונות האזרח שרוי באפילה ויכולת קבלת ההחלטות שלו נפגעת באורח קריטי", סיכם ריבלין. "ללא מידע כלכלי עדכני וביקורתי המשקיע הקטן והציבור חשופים לסיכונים בלתי נודעים. בהיעדר ביקורת כלכלית או אזרחית השחיתות פושה ומכלה כל חלקה טובה. התוצאה של הגבלת חופש העיתונות תזיק בסופו של דבר למערכת השלטונית, מכיוון שהיא תמנע מאתנו לנהל ממערכת ממשלתית יעילה".

גם אבי וייס תוקף את חוק לשון הרע
מהו חוק לשון הרע?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully