וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארץ: פיצוץ בין ההנהלה לוועד העובדים

23.2.2012 / 15:17

המערכת ברחוב שוקן על סף רתיחה: מחלוקת סביב התוכנית לקצץ בהיקף עבודת הגרפיקאים עשויה להביא להחרפת צעדי הוועד החל מיום ראשון

בדיוק כאשר היה נראה כי הנהלת הארץ ו-ועד העובדים של העיתון מגיעים לכדי הבנות במסגרת סכסוך העבודה, תשובתו של מו"ל העיתון אתמול הביאה את הוועד להכריז הבוקר (חמישי) כי נפער פער חדש בין הצדדים. ביום ראשון הקרוב תכונס אסיפת עובדים בה יבקשה הוועד את אישור העובדים לפתיחה בצעדים ארגוניים – ובכללם עומדת על הפרק גם שביתה כללית של עובדי העיתון.

"ההנהלה פוצצה את המשא ומתן ביום האחרון", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בוועד העובדים. "אם ההנהלה לא תתעשת במהלך סוף השבוע, העיתון יהיה על פיצוץ. יש פה פגיעה בעשרות עובדים – בדיוק כאשר היה נראה שהפער מצטמצם, הוא נפער מחדש וחזרנו לנקודת ההתחלה".

המגעים בין הוועד לבין הנהלת עיתון הארץ מתקיימים מזה כחודש וחצי. בוועד זעמו על פעולות חד צדדיות שביצעה ההנהלה אשר הביאו לפגיעה בעובדים, ופתחו במשא ומתן אל מול ההנהלה. הצדדים הגיעו לכמה הבנות, ובהן הסכמה למתן פיצוי מוגדל לעובדי מדור הספורט שפוטרו לפני חודשיים, הקמת פורום משותף לוועד ולהנהלה שתיפגש מדי חודש, הקמת יחידת משאבי אנוש חדשה והסכמה להודעה מראש על צעדים שמשמעותם פגיעה בעובדים כגון הרעה בשכר או פיטורים.

במכתב ששלח אמש מו"ל העיתון לוועד, התייחס שוקן לפגישתם האחרונה. שוקן כתב כי אין צורך בתוכנית פרישה לגרפיקאים והוסיף כי "אפשר לעלות על הדעת גם פעולה יזומה של ההנהלה להקטין את מצבת הגרפיקאים כך שיהיה מספר משמרות מספיק לנותרים".

"לא נראה לנו להמשיך בפיצוי לגרפיקאים", כתב שוקן. ,צריך להביא בחשבון שלמקצועם של הגרפיקאים יש ביקוש בעוד ענפים, ולא רק בעיתונות".

בוועד העובדים זעמו על התשובה. "זו תשובה שמנותקת ממצוקה של אנשים שכבר חודשיים מקבלים רק 60 או 70 אחוז מהשכר שלהם", אומר הגורם בוועד. "יש 72 גרפיקאים בעיתון, ובהנהלה החליטו לעשות מין משחק הישרדות – הם רוצים לחכות שאנשים יוותרו על המשרות שלהם בגלל שהם לא עומדים בקיצוץ ואז לתת את המשמרות שלהם לאחרים. זה צעד שהוא לא פחות מבלתי חוקי".

במכתב התשובה של הוועד אל ההנהלה הודיעו העובדים כי הם שוקלים פתיחה בצעדים ארגונים. "לצערנו, לאחר תקופה שבה נראה כי הפערים בינינו מצטמצמים מאוד והתקרבנו להבנה הדדית, הגענו לתום "תקופת הצינון" כשאנחנו מקבלים ממך את המקלחת הקרה הזאת. כידוע לך, החל מהיום אנחנו רשאים על פי החוק להתחיל לנקוט צעדים ארגוניים, ובכלל זה שביתה, על פי שיקול דעתנו", כתבו העובדים.

מהארץ לא נמסרה תגובה לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully