וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה לא שחררה את רשות השידור מהשקעה בהפקות מקור

5.3.2012 / 20:12

היוצרים עתרו לבג"ץ בדרישה לחייב את הרשות למלא את מחויבותיה בתחום ההשקעה בתוכן. הוועדה נמנעה מלדון בסוגיה כחלק מהכנת התיקון לחוק רשות השידור להצבעה בכנסת

הצלחה לארגוני היוצרים: ועדת הכלכלה של הכנסת בחרה שלא לדון בסעיף בתיקון לחוק רשות השידור, אשר משחרר את הרשות ממחויבותה בהפקות תוכן. סעיף זה עומד במרכז הסכסוך המשפטי בין ארגוני היוצרים לבין רשות השידור, משרד האוצר ולשכת ראש הממשלה.

היוצרים דורשים כי הרשות תשקיע השקעה מלאה בתוכן כבר בשנה הקרובה, ולא באופן הדרגתי במשך כמה שנים כפי שנגזר מהרפורמה. היוצרים טענו כי דיון בכנסת בסעיף שנדון בבג"ץ, יעניק גושפנקה לוויתור על מחויבויות התוכן. היוצרים ביקשו לתת לבג"ץ להביע את עמדתו בנושא, בטרם יועבר להליך חקיקה.

בפתח הדיון בכנסת טען יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים, אורי רוזנווקס, כי הדיון פוגע בהליך המשפטי שמנהלים היוצרים. "המדינה ביקשה לדחות את הדיונים בבג"ץ כאשר היוצרים היו אמורים להגיש את תשובתם לבית המשפט - אך במקביל היא פועלת לשנות את החוק", אמר.

בעתירתם לבג"ץ דורשים היוצרים שלא לאפשר לרשות השידור לאשר תקציב לשנת 2012 - שיכלול השקעה של 15% מהכנסותיה בהפקות מקור, במקום 36% כפי שדורש החוק. היוצרים הגישו בקשה לצו מניעה נגד העברת תקציב הרשות.

מבחינת היוצרים, דיון בסעיף עוד בטרם התקיים דיון בבג"ץ בעתירתם הוא בגדר מחטף: " זו הייתה התנהלות שלא מכבדת את בג"ץ – הכנסת רצה כדי לבטל הליך שנדון ממש עכשיו בבית המשפט העליון", אמר לוואלה! ברנז'ה אסף אמיר, יו"ר איגוד המפיקים. "תנו לשופט יומיים ללמוד את המסמכים, לקרוא את תשובתנו. הרי אם בכנסת תעבור החלטה, בג"ץ יהיה מנוע מלהתערב".

לבסוף הוחלט שלא לדון בנושא. הוועדה טרם סיימה להכין את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית, ותמשיך לדון בה בקרוב.
ועדת הכלכלה דנה גם בבקשת ח"כ יעקב כץ לקבוע כי הרכב המועצה שתנהל את רשות השידור ישקף באופן הקרוב ביותר את האוכלוסייה. לדברי כץ, הציבור שאותו הוא מייצג חש שהוא אינו זוכה לייצוג ברשות השידור. יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, הציע הצעת פשרה, לפיה ההרכב ישקף את מגוון הדעות בציבור באופן הקרוב ככל האפשר, והוסיף כי במועצה יכהנו לפחות 5 נשים. הוועדה אישרה את הצעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully