וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האח הגדול" תובע שלושה מיליון שקלים מסער שיינפיין

14.3.2012 / 22:00

חברת "קופרמן הפקות", המפיקה עבור קשת את הריאליטי, תגיש לבית המשפט תביעה נגדית בטענה כי שיינפיין היה "הגורם המניע לפרסומים המהווים הוצאת דיבתה של התובעת"

חברת "קופרמן הפקות", המפיקה עבור זכיינית ערוץ 2 קשת את "האח הגדול", תגיש מחר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגדית על סך שלושה מיליון שקלים נגד סער שיינפיין, בטענה כי היה "הגורם המניע לפרסומים המהווים הוצאת דיבתה של התובעת", כך לפי הודעת החברה. עיתוי הגשת התביעה אינו מקרי, שכן מחר תוגש גם תביעתו של שיינפיין נגד הזכיינית, העומדת על סך של 2.5 מיליון שקלים.

היום בבוקר זומנה זכיינית ערוץ 2 לדיון בנושא בפני מועצת הכבלים והלוויין, אשר הודיעה כי בכוונתה לגבש כללי אתיקה חדשים להשתתפות בתכניות ריאליטי בעקבות הפרשה. גם משרד הבריאות והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הודיעו על התערבותם, ואיגוד הפסיכיאטרים בישראל נדרש גם הוא להעביר את חוות-דעתו.

בתביעה של "קופרמן" נטען כי סדרת הכתבות שפורסמה בעיתוני ואתרי קבוצת ידיעות, ולפיהן סיפקה ההפקה למתמודדים בתוכנית כדורים פסיכיאטריים, סיממה אותם והכווינה את התנהגותם, הן כוזבות ומגמתיות, וכי הן נסמכו על דבריו של שיינפיין. "לאחר שהשתלבותו במדיה התקשורתית לאחר מכן לא השביעה את רצונו, בחר לחזור אל הבמה התקשורתית על ידי העלאת טענות כזב, אשר הוא יודע היטב שאין בהן ממש", טוענת ההפקה.

"סער שיינפיין בחר לנסות ולקבל לידיו את הפרס שבו לא זכה במסגרת התוכנית, על דרך משלוח מכתב גדוש בטענות כזב שבו נסה לסחוט כספית את התובעת ודרש ממנה לקבל לידיו 2.5 מיליון ש"ח וכן איים בפניה לתקשורת. משסירבה התובעת לשלם את הסכום הנדרש על ידו, מימש הנתבע שיינפיין איומו ופנה ל"ידיעות אחרונות" וכלי תקשורת נוספים, שעה שהוא שוטח בפניהם סיפורי כזב ושקר שכל כולם נועדו לפגוע במוניטין של התובעת ונועדו להחזיר את שיינפיין לתודעת הקהל", טוענת חברת ההפקות. את שיינפיין מייצג עו"ד רון טורקלטאוב, "קופרמן" מיוצגים על ידי עו"ד רקפת פלד, עו"ד חגית תמיר ועו"ד אפרת רוזנר ממשרד גולדפרב זליגמן ושות'.

כפי שטענה זכיינית ערוץ 2 קשת מאז פרסם ידיעות אחרונות את התחקיר, גם בכתב התביעה מציינת ההפקה כי תרופות שניתנו למשתתפים, ככל שניתנו, כמו גם הטיפול הפסיכיאטרי שניתן למי שנזקק לו, ניתנו על ידי הפסיכיאטר ד"ר רבינוביץ' בהתאם לשיקול דעתו המקצועי וללא קשר או תלות בצרכי ההפקה. "ההנחיה הכללית היחידה שניתנה על ידי ההפקה לפסיכיאטר הינה לפעול לטובת הדיירים שנזקקו לטיפול פסיכיאטרי ומשיקולים רפואיים בלבד", טוענת ההפקה.

על מנת לחזק את טענותיהם נגד שיינפיין, מציינים ב"קופרמן" כי במסגרת ראיון שהעניק שיינפיין לנדב בורנשטיין בחדשות 10 בתחילת השבוע, במענה לשאלה האם יחזור שוב לעונת ה-VIP של "האח הגדול" הוא לא שלל את הרעיון, ואמר: "תן לי חוויה מתקנת, שאני אשב בליווי של מישהו שיעזור לי שם, אולי...לא יודע". לפי ההפקה, "התבטאות זו מעידה על כי אין ממש בטענות שינפיין כלפי ההפקה". במסגרת התביעה דורשת "קופרמן הפקות" פיצוי על סך שלושה מיליון שקלים ופרסום התנצלות מטעמו של שינפיין. עו"ד רון טורקלטאוב המייצג את שיינפיין בחר בשלב זה שלא להגיב לדברים.

david_a@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully