וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אגודת העיתונאים מאיים בתביעה נגד ערוץ 1: "מכין עלי כתבה מגמתית ומשמיצה"

7.5.2012 / 15:38

זאת בעקבות כתבת תחקיר עבור "יומן" שעורך בימים אלה כתב הערוץ ניסים מוסק, אשר תעסוק באגודת העיתונאים בת"א ובארגון העיתונאים החדש. יוסי בר-מוחא: "מנסים לחסל אותי"

מנכ"ל אגודת העיתונאים בת"א, יוסי בר-מוחא, התריע בפני הנהלת רשות השידור כי אם תשודר בערוץ הראשון כתבת תחקיר "מגמתית ומשמיצה" נגדו הוא יגיש תביעה נגד מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ומנהליו – זאת בעקבות כתבת תחקיר עבור "יומן" שעורך בימים אלה כתב הערוץ הראשון ניסים מוסק אשר תעסוק באגודת העיתונאים בת"א ובארגון העיתונאים החדש. בר מוחא טוען כי מנהל חטיבת החדשות, משה נסטלבאום – הוא העומד מאחורי הכתבה שמטרתה "לבוא אתו חשבון", כך לדבריו.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי בעקבות הפנייה של בר-מוחא הורה מנכ"ל רשות השידור יוני בן-מנחם לנסטלבאום שלא לעסוק בכתבה ומינה את רכז הכתבים כאחראי על הכנת הכתבה. "כדי למנוע לזות שפתיים אני מבקש שלא תעסוק בכתבה בשום דרך, כפי שנהגת עד כה", כתב בן מנחם במכתב ששלח הבוקר (שני) והגיע לידי וואלה! ברנז'ה. "הכנת הכתבה תתבצע על ידי הבמאי ניסים מוסק שכפוף מקצועית לעורכי ה"יומן" ולרכז הכתבים", כתב המנכ"ל.

"לחסל את בר-מוחא"

בשבוע שעבר פנה בר-מוחא באמצעות היועץ המשפטי של האגודה עו"ד אילן בומבך להנהלת רשות השידור וטען בפניהם כי מנהל חטיבת החדשות "משתמש בשירותי חטיבת החדשות הממלכתית כי להוציא פועל תכנית לפגוע בו", כך לפי המכתב, בו מתואר כי נסטלבאום אמר לאנשים בערוץ הראשון כי הוא הולך "לחסל את בר-מוחא" ושהוא ידאג כי הוא "יישאר בלי פרנסה ויזרקו אותו מהאגודה".

כאשר התראיין בר-מוחא למוסק לפני כחודש לצורך הכתבה, ראיון שנמשך כשעתיים, הוא אמר כי נסטלבאום עומד "לחסל" אותו. בראיון שאל מוסק את בר-מוחא לגבי עלות שכרו ולגבי הארכת תקופת כהונתו, ובר-מוחא עצמו התייחס באריכות לאופן שבו תפקד נסטלבאום בעת שכיהן כיו"ר אגודת העיתונאים ולתפקודו כיום ולהנחייתו את אירועי "שבתרבות".

"עלות השכר באגודת העיתונאים עומדת על 1,200,000 ש"ח בלבד"

בעניין שכרו, בחר בר-מוחא להפנות את תשומת הלב לעלות שכרו של נסטלבאום ברשות השידור. "על פי הידוע למרשתי", כתב עו"ד בומבך, "עלות השכר של נסטלבאום היא למעלה מ-53 אלף ש"ח והוא כוללת כ-125 שעות נוספות, 81 שעות כוננות ודרגה גבוהה בצירוף רכב צמוד ושלושה לילות בשבוע בבית מלון בירושלים". באגודה דורשים שאם הכתבה מתייחסת לשכרו של בר-מוחא, עליה להתייחס גם לנסטלבאום.

כמו כן טוענים באגודה כי מאז עזב אותה נסטלבאום, נערך קיצוץ בהוצאות על שכר. "עלות השכר והנלוות באגודת העיתונאים עומדת על 1,200,000 ש"ח בלבד, חיסכון של 700 אלף ש"ח בשנה", ציינו באגודה, ובר מוחא אמר בראיון בהקשר זה כי עד להיום הוא נדרש "לתקן את הקלקולים שהשאיר אחריו מר נסטלבאום" באגודת העיתונאים.

"לעמוד על כך שלא יפורסמו עובדות שקריות"

לפי מכתבו של עו"ד בומבך, אגודת העיתונאים ובר-מוחא לא מבקשים למנוע את שידור התחקיר, אלא "לעמוד על כך שלא יפורסמו עובדות שקריות שיכפישו אותה או את עובדיה". בר-מוחא דרש לשדר את כל הקטעים הרלוונטיים בתגובתו ולא להשמיט ממנה דבר – ומאיים כי אם לא ייעשה כך יגיש, כאמור, תביעה נגד נסטלבאום והנהלת רשות השידור.

גורם ברשות השידור אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי למרות פנייתו של בר-מוחא, אין בכוונת חטיבת החדשות לגנוז או לעדן את התחקיר – המלווה בייעוץ משפטי. מנכ"ל רשות השידור כתב למנהל אגף החדשות כי החלטתו להורות לו שלא להתערב בכתבה "נועדה להבהיר את החשיבות שאני מייחס לכך שהעבודה העיתונאית תעשה בניקיון כפיים, ללא השפעה זרה, תוך שמירה על כללי האתיקה והדרישות המשפטיות".

יוסי בר מוחא ועו"ד אילן בומבך המייצג את אגודת העיתונאים בחרו שלא להגיב לדברים.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully