וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת העיתונאים פרשה ממועצת העיתונות; דורנר נבחרה לכהונה נוספת כנשיאה

28.6.2012 / 10:08

נציגי האגודה בת"א הפתיעו את הכינוס כאשר הודיעו טרם ההצבעה על פרישתם משורות המועצה, זאת משום שלטענתם "הרכב המועצה היוצאת אינו יכול להיות זה שבוחר את הנשיאה הבאה"

אגודת העיתונאים בתל אביב הודיעה אמש (רביעי) על פרישתה ממועצת העיתונות, זאת במחאה על ההליך שבו נבחרה השופטת בדימוס דליה דורנר לנשיאת המועצה לתקופת כהונה שלישית בת שלוש שנים.

נציגי אגודת העיתונאים בתל אביב במליאה הודיעו טרם ההצבעה על פרישתם משורות המועצה. הנציגים טענו כי חובה לבחור בתחילה את נציגי הציבור במליאה, ורק לאחר מכן את הנשיא וממלא מקומו. "ברגע שהתברר שהמליאה היוצאת היא זו שבוחרת את הנשיאה הנכנסת – באותו רגע השתגענו", אומר לוואלה! ברנז'ה רותם אברוצקי, יו"ר האגודה. "זה כאילו ההנהלה הקודמת הייתה בוחרת אותי לתפקיד ולא ההנהלה שנבחרה. במועצה הסבירו את זה כי זה 'מותר משפטית'. הם בלחץ, גם על הכסף".

חבר מליאת ונשיאות המועצה, מו"ל עיתון "הארץ" עמוס שוקן, תקף את התנהלות נציגי האגודה בתל אביב, וכינה אותה "מעשה לא דמוקרטי" של מיעוט שאינו מוכן לקבל החלטת רוב.

לעניין הפרישה על רקע התחזקות ארגון העיתונאים החדש אמר אברוצקי: "הם דיברו על זה שהם רוצים את האיגוד החדש? הם יכולים לצרף אותם, אבל צריכים לעשות שינויים בתקנון. אני מתקשה לראות את האיגוד החדש משלם להם את הסכום שאנחנו שילמנו, יותר מ-40 אלף שקל בשנה". ממועצת העיתונות נמסר כי היועצת המשפטית של המועצה קבעה כי אין חובה לבחור בתחילה את נציגי הציבור במליאה, אך בכל מקרה, דרישתם של נציגי אגודת העיתונאים הועמדה להצבעה, ונדחתה ברוב גדול.

ראשי האגודה התל אביבית הציעו בתחילת השבוע את הפרופסור אמנון רובינשטיין כמועמדם לתפקיד נשיא המועצה, ואת הפרופסור גבי וימן כמ"מ הנשיא. אולם רובינשטיין הודיע כי אין לו עניין בהתמודדות מול הנשיאה המכהנת, והסיר את מועמדותו. מוסדות המועצה – המליאה, הנשיאות, ובית הדין לאתיקה – מורכבים משלוש קטגוריות, אשר בראשם נציגי הציבור (40 אחוז מהחברים) העיתונאים (30 אחוז) והמו"לים/עורכים (30 אחוז).

מליאת המועצה בחרה אתמול 24 נציגי ציבור לתקופת כהונה בת שלוש שנים: השופטת (בדימוס) דליה דורנר, עו"ד ארנה לין, עו"ד ארקדי אליגולאשוילי, פרופ' שולמית אלמוג, עו"ד אילן בומבך, דורון גלעזר, פרופ' גבי וימן, ד"ר מוחמד ותד, עו"ד אופיר טל, הרב משה חיים לאו, פרופ' דן לאור, פרופ' יחיאל לימור, ד"ר דליה לירן-אלפר, יצחק מאיר, דניאל מילוא, עו"ד בצלאל סמוטריץ, עו"ד אורי סלונים, ד"ר ענת פלג, יוחנן צנגן, עו"ד שלומית רובין, פרופ' אמנון רובינשטיין, אמיר רוזנבליט, פרופ' עמוס שפירא והרב יובל שרלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully