וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות עובדי הארץ הפגינו: "רמי גז תתפטר, העובדים שווים יותר"

23.9.2012 / 21:14

כ-200 מעובדי קבוצת הארץ השביתו הערב את העיתון והפגינו ברחוב שוקן, תוך שהם חוסמים את הכביש ומתמקדים בנושאי תפקידים מרכזיים בו; "אנו נאבקים בשם כל העיתונאים"

אם עד היום כוון מאבק עובדי הארץ ודה-מרקר אל עבר "ההנהלה", הערב, כאשר השביתו העובדים את העיתונים למשך שעתיים ויצאו להפגין מול בית הארץ – הקריאות היו ממוקדות יותר. "רולניק, רולניק תתעורר – העיתון שלך בוער", קראו לעורכו הראשי של העיתון הכלכלי וסגן מו"ל הארץ. "העיתון שהקמת הולך ומתכווץ, מה אתה חושב על זה?", קרא אחד המפגינים במגפון. "רמי גז תתפטר, העובדים שווים יותר", קראו מפגינים אחרים למנכ"ל הקבוצה. המשטרה שהגיעה למקום ניסתה בתחילה לאלץ את המפגינים, כ-200, להישאר בתחומי המדרכה של רחוב שוקן – אך אלה ירדו אל הכביש וחסמו אותו לתנועת המכוניות והיא נאלצה להפנות את התנועה לדרכים חלופיות.

בשעה 18:00 בערב התכנסו עובדי הארץ ודה מרקר במערכת העיתון הכלכלי, וראשי ועד העובדים עדכנו אותם בכישלון הניסיונות לנהל משא ומתן עם ההנהלה, לקראת תכנית הקיצוצים והפיטורים הנרחבת הצפויה בקבוצה אחרי החגים. "אם בהתחלה חשבנו שמדובר במספר של בין שישים לשמונים מפוטרים, עכשיו אנחנו משוכנים כי מדובר יהיה במשהו כמו בין שמונים למאה", אמר לעובדים אורי תובל, ממובילי המאבק. העובדים התבקשו בכינוס להצביע האם להחריף את העיצומים – השבתה של שעתיים שתביא לעיכוב בירידת העיתונים לדפוס וההפגנה – ולהשבית לחלוטין את העיתונים. הרוב החליט שלא להשבית. "טוב שיש כאן אנשים שמחזיקים בקו יותר מיליטנטי מהוועד עצמו", אמר יו"ר הוועד אריאל גוטליב. "זה ישרת אותנו הלאה במאבק".

"אתמול זה ערוץ 10, היום זה מעריב ומחר זה הארץ"

עם תום הכינוס יצאו העובדים החוצה וחברו לעיתונאים אחרים ואזרחים שהגיעו לתמוך בהם במאבק. עובדי מעריב הבטיחו אמנם להגיע למקום, אולם בפועל הם שהו בפגישה עם נאמן הפירוק שמונה היום לעיתון ועל כן נבצר מהם להגיע. במקום נכחו ראש מערכת החדשות של העיתון יואב ריבק, ועמו הפרשן עופר שלח, תחקירן העיתון קלמן ליבסקינד ועורך הספורט ערן סורוקה. סוגיית שילוב המאבקים עלתה בהפגנה כמעט על ידי כל אחד מהדוברים.

"תכנית הקיצוצים הזו תשאיר עיתון נכה שלא יהיה מסוגל להמשיך ולמלא את התפקיד שלו - ולזה אנחנו לא נסכים", אמר גוטליב. "אנחנו רוצים להביע תמיכה גם בעובדי מעריב שנלחמים גם הם בשעה הזו. הדרך היחידה להגיע להישגים זה באמצעות מאבק משותף, וזו הדרך להגן על העובדים בכל גופי התקשורת". גוטליב קרא גם לעובדים אחרים של עיתון הארץ, כמו עובדי דפוס ומנהלה, להתאגד גם הם בדומה למצב במעריב שבו הוקמו בחודשים האחרונים וועדים נוספים מלבד ועד העיתונאים. עיתונאי גלובס דרור פויר, ממקימי ארגון העיתונאים, דיבר גם הוא על שילוב מאבקים. "אתמול זה ערוץ 10, היום זה מעריב ומחר זה הארץ. אנחנו נאבקים בשם כל העיתונאים, גם עבור אלה בידיעות אחרונות שמתעלמים מכל מה שקורה בימים אלה בשוק התקשורת אבל בסוף זה יגיע גם אליהם. כולנו צריכים לשלב ידיים במאבק".

"זו לא תהיה השביתה האחרונה"

בהפגנה נכחו גם מנכ"ל אגודת העיתונאים יוסי בר מוחא, ויו"ר האגודה רותם אברוצקי. אגודת העיתונאים היא העומדת מאחורי מאבק עיתונאי הארץ, והיא תומכת גם בהשבתת העיתון במידה ויוחלט על כך. "עיתון שמפטר רבע מהעיתונאים שלו - איזו עיתון הוא יצא?", אמר אברוצקי. "אנחנו תומכים במחאה הזו בכל דרך, ממאבק משפטי ועד השבתה. אתם תקבעו את דרך המאבק ואנחנו ניתן לכם את הגיבוי המלא". אולם, כאמור הוחלט בשלב זה שלא להשבית את העיתון.

"אנחנו רוצים להבהיר לקבוצת הארץ שבלי היענות לדרישות שלנו זו לא תהיה השביתה האחרונה, ובשביתה הבאה יכול להיות שלמחרת לא ייצא עיתון", אמר גוטליב. "אנחנו לא ששים לעשות את הצעדים האלה, אבל אם לא תהיה ברירה – נעשה גם את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully