וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי שם מעבר לקשת

8.12.2012 / 12:11

בעוד בארץ עוברת קשת את אחד מגלי הקיצוצים הגדולים בתולדותיה, מעבר לים מגייסת הזכיינית בכירים מתעשיית הטלוויזיה. מנהל המחלקה הבינל"א אלון שטרוזמן: "זו התפתחות טבעית"

זכיינית ערוץ 2 קשת מרחיבה את פעילות החטיבה הבינלאומית שהוקמה השנה בלונדון, ומגייסת לשורותיה שני בכירים בתעשיית הטלוויזיה באירופה. במקביל, מקדמת החברה נציגות גם בלוס אנג'לס.

לתפקיד מנהלת הפקה ופיתוח דרמה גויסה שרה ג'ונסון. בשנים האחרונות עמדה ג'ונסון בראש מחלקת הפיתוח של"La Plante Productions", חברת ההפקות של הסופרת הבריטית לינדה לה-פלנטה שהפיקה את "החשוד המיידי" ועוסקת מזה כעשור בהפצת פורמטים ברחבי העולם. ג'ונסון שימשה בעבר כראש מחלקת הדרמה של רשת SKY וכיועצת עצמאית ל NBC. היא החזיקה בתפקידים בכירים נוספים גם בחברת SONY וברשת BBC הבריטית. עבור "קשת אינטרנשיונל" היא תרכז את תחום פיתוח מחלקת הפורמטים המתוסרטים ותגבש את מערכות היחסים עם גופי שידור, ועם קהילת היוצרים והמפיקים המקומית.

שם נוסף שגייסה קשת לאחרונה הוא לי מייסון, ששימש במשך שנתיים כראש מחלקת הפיתוח של חברת ההפקות הבריטית "שאד מדיה" שפיתחה את "נשות הכדורגלנים" ואת "ילדות רעות". בתחילת השנה הוא החל לעבוד במחלקת הפיתוח של ערוץ 4 הבריטי המשדר בממלכה את "האח הגדול" - וכעת הוא יצטרף במקביל לעבודתו ל"קשת אינטרנשיונל".

מקום ראשון בארה"ב כיצואנית הפורמטים המתוסרטים

קשת מדורגת כיום במקום הראשון בארה"ב כיצואנית הפורמטים המתוסרטים. בתחילת שנת 2011 מכרה קשת את "חטופים" יחד עם גידי רף לאולפני FOX 21, שביססו עליה את "הומלנד" שנחשבת להצלחה וזכתה ב"אמי" וב"גלובוס הזהב". עסקאות נוספות שהובילה לאחרונה קשת אינטרנשיונל - האחרונה שבהן מכירת זכויות ההפקה של "יום האם" לרשת CBS והפיילוט שיופק בארה"ב תחת השם"Mother's Day" ייכתב על ידי ג'וליה רוטנברג ואליסה זוריצקי, מפיקות ותסריטאיות של "סקס והעיר הגדולה" ו"סמאש".

כמו כן מכרה קשת לאחרונה את זכויות ההפקה של "מרתון" ל-Banijay שתפיק את התכנית בצרפת. את זכויות ההפקה של "יצאת צדיק" לשתי חברות הפקה עבור שבדיה, פינלנד דנמרק. "סברי מרנן" נמכרה להפקת Sony עבור רשת ABC, כמו כן מכירת זכויות ההפקה של הפורמט "בית ספר למוסיקה" לחברת ההפקות הנורדית Nice Entertainment Group עבור שבדיה ונורבגיה ולאחד מהערוצים המובילים עבור הונגריה.

הפורמט הדוקו-קומי "בת השכן" נמכר לאנדמול עבור הולנד, איטליה, ספרד, טורקיה והודו ומכירת "חטופים" ששודרה באנגליה ברשתSKY ונמכרה לערוץ הצרפתי-גרמני ARTE עבור צרפת, גרמניה, אוסטריה, בלגיה, לוקסמבורג ושוויץ ומכירת זכויות הפקת הפיילוט של"תא גורדין" לאולפני Universal Television עבור רשת NBC.

"הדבר הגדול הבא הוא שוק ה'ריל סקרין' בוושינגטון"

"זו התפתחות טבעית - אנחנו רוצים לגדול, להיות יותר מעורבים בהפקות שלנו ולשים יותר תכניות באוויר", אומר מנהל המחלקה הבינלאומית של קשת אלון שטרוזמן. "עד עכשיו היינו מאוד פעילים בתחום הדרמה באמריקה ואנחנו רוצים גם באנגליה ובאופן טבעי לוקחים אנשים מקומיים, כי למקומיות בטלוויזיה ובתוכן יש המון משקל".

השיחה עם שטרוזמן נערכת מסינגפור, בה הוא נמצא בפסטיבל טלוויזיה ומייצג את קשת לראשונה באסיה. "זה כמו פסטיבל מיפ אבל של אסיה, זו הופעת הבכורה של קשת בשוק הזה", הוא מסביר.

אז בקשת בודקים טריטוריות חדשות לכבוש?

"אנחנו חושבים שסינגפור זה שער מעולה לאסיה וזה שוק שאנחנו צריכים להיות בו. אין סיבה שנהיה בכל אירופה ואמריקה ולא נהיה באסיה. בפועל היו כמה פורמטים אשר שווקו כאן, אבל ספורים שנעשו דברים בעבר ולא בצורה מרוכזת. אנחנו רוצים להיכנס בצורה רצינית יותר לשוק הזה, וכמו כל דבר שקשת עושה - בנחישות ובמקצועיות".

ספר על המחלקה בלונדון. איפה היא נמצאת? כמה אנשים אתם שם? על מה אתם עובדים כרגע?

"שכרנו משרדים בסוהו. מדובר בצוות די מצומצם ואנחנו כרגע עובדים גם בכיוון של סקריפטד וגם נון סקפירט. קשת פעילה מאוד באנגליה ויש לה תכנית שמאוד מצליחה כאן, "שלוש" שמשודרת ב-ITV זוכה לנתוני רייטינג יפים. בארצות הברית, מול האולימפיאדה זה לא עבד".

"הדבר הגדול הבא הוא שוק 'ריל סקרין' בוושינגטון. יש הפקות שעולות ויורדות כל הזמן, באופן שוטף. מבחינת מספרים, קשת היא מהחברות מוכרות הפורמטים הגדולות בעולם".

ומה קורה בלוס אנג'לס?

"כרגע המקום שבו אנחנו הכי עסוקים זה שם, והנוכחות שלנו שם מאוד חזקה באמצעות סוכנות WME ("וויליאם מוריס אנדבור" הוותיקה בראשות ארי עמנואל, ד.א)".

עם מי אתם עובדים שם? יש תכניות להקים שלוחה גם שם?

"אנחנו עובדים צמוד עם ריק רוזן, ואנחנו מאוד ברי מזל שהוא הסוכן של קשת שם. הוא ואבי ניר עובדים יחד כמה וכמה שנים - והם הולידו את 'הומלנד'. הסוכנים בלוס אנג'לס מאוד דומיננטיים בתעשייה, הם לא רק סוגרים עסקאות אלא גם יוזמים עסקאות. וכן, ייתכן שנשכור אנשים גם שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully