וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה נשים רוצות

30.1.2013 / 11:02

תא העיתונאיות דורש מ-mako להוריד מהאוויר ראיון שנערך עם מעיין חודדה, משתתפת ”האח הגדול”, ועסק בהפרעת אכילה: ”מאדירה את הרזון הקיצוני". mako: "הריאיון מעורר דיון"

תא העיתונאיות דורש ממערכת אתר mako של קשת להוריד מהאוויר ראיון שנערך עם מעיין חודדה, משתתפת "האח הגדול", ועסק בהפרעת אכילה ממנה היא סובלת ודורש כי תפורסם הבהרה לפיה האתר אינו מעודד אנוררקסיה. לטענת העיתונאיות הכתבה מבזה את חודדה ומעבירה מסר מסוכן לנשים צעירות. באתר אומרים כי לא לא קיבלו כל פנייה בנושא, ומדגישים כי הראיון דווקא נועד לעורר דיון ולהציג את הסכנה של תופעת ההרזיה.

במכתב ששלחו חברות התא לעורך הראשי של האתר יובל נתן ולמועצת העיתונות נכתב כי הכתבה, אותה ערכה יפעת הללי, "מטשטשת את היות האנורקסיה הפרעה נפשית קשה שיכולה להוביל למוות, ואף מאדירה את הרזון הקיצוני כמושא לתשוקה". הן ביקשו להיפגש עם נתן ולדון בו באופן שבו האתר מסקר נשים, זאת לאחר שהכתבה תוסר וב-mako יפרסמו התנצלות ויסבירו כי אנורקסיה היא הפרעה נפשית מסוכנת שיכולה להוביל למוות, ושהם אינם מעודדים זאת.

הכתבה על מעיין חודדה פורסמה ב-mako בתחילת החודש ואף זכתה לפולו-אף בתכנית "אנשים" של קשת. בכתבה היא סיפרה כי על הפרעת אכילה קשה ועל ההשלכות של משקלה על חייה. בכתבה שובצו תמונות של חודדה לאחר שהשילה ממשקלה, שצולמו במיוחד לכתבה בסגנון הפקת אופנה.

"אנחנו מבקשות להפנות את תשומת לבכם לעובדה שכתבה זו הציגה את גב' חודדה בצורה מבזה, התעלמה מהמצוקה הקשה שבה שרויה המרואיינת, ושידרה מסר בעייתי לציבור הקוראים והקוראות בנוגע לדימוי הגוף של נשים", נכתב בפנייה לנתן. "גם ללא הכשרה מקצועית בבריאות הנפש, כל קורא בר דעת יכול לזהות שמדובר באשה במצוקה, ושיש להפנות אותו לשירותי בריאות הנפש באופן מיידי".

"אין צורך להכביר מילים עד כמה כתבה כזאת, שמביעה אהדה למראה של אישה הסובלת מהפרעת אכילה קשה, הפרעה שעל פי המחקר הרפואי מובילה במקרים רבים למוות", כתבו, ודרשו כאמור להסיר את הכתבה ולפרסם הבהרה.

"חודדה בחרה לדבר באופן פתוח, אותנטי ואמיץ"

תא העיתונאיות הוקם לפני כחצי שנה וחברות בו עשרות עיתונאיות מכל כלי התקשורת המרכזיים בישראל. בכנס הראשון שערך הציגו את הפעילות העיתונאיות הדס שטייף ולינוי בר-גפן, ובו חברות גם אלינור דוידוב מערוץ 10 ונעה לנדאו מ"הארץ". בקבוצת הפייסבוק הסגורה של הארגון חברות מאות עיתונאיות ומתקיימים בו דיונים על נושאים שקשורים לייצוג נשים במדיה וזכויות נשים המועסקות בענף התקשורת. "מטרתנו לקדם חשיבה מגדרית של מקצוע העיתונות על כל סוגיו ולהטמיע חשיבה מגדרית בתהליכי קבלת ההחלטות, ובתכנים של המוצר הסופי", הן אומרות.

מ-mako נמסר בתגובה לוואלה! ברנז'ה: "לא התקבל כל מכתב בנושא. לעצם העניין, הכתבה המדוברת עסקה בסיפורה של מעיין חודדה, דמות מעוררת עניין שהתפרסמה בעקבות השתתפותה באח הגדול, אשר בחרה לדבר ב-mako באופן פתוח, אותנטי ואמיץ על בעיות האכילה הקשות עמן היא מתמודדת".

"הריאיון נועד לעורר דיון ולהציג את הסכנה של תופעת ההרזיה. הכתבה אכן עוררה דיון נרחב ברשת ומחוצה לה ובעקבותיו התפרסמה כתבת המשך אשר הביאה את עיקרי הנושאים שעלו לדיון על ידי הגולשים שקראו את הכתבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully