וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד נפגעות תקיפה מינית לעורך 'ידיעות': נקוט בהליכים על חשיפת שמה של א'

14.2.2013 / 10:51

האיגוד פנה למועצת העיתונות ולעורך "ידיעות אחרונות" רון ירון בתלונה על שהעיתון חשף את שמה המלא של א', המתלוננת הראשונה בפרשת קצב: "התנהלות פוגענית ובלתי חוקית"

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בישראל פנה למועצת העיתונות ולעורך "ידיעות אחרונות" רון ירון בתלונה על כך שהעיתון חשף ביום שני האחרון את שמה המלא של א', המתלוננת הראשונה בפרשת הנשיא קצב. בארגון טוענים כי מדובר בהתנהלות פוגענית, לא אתית ובלתי חוקית של עורכי העיתון.

בעיתון אומרים מנגד כי מדובר היה בטעות, וכי לא היתה כוונה לחשוף את השם. בידיעה היו למעשה שתי טעויות עריכה, שכן נוסף על השם שנחשף, על האייטם הייתה חתומה הכתבת אורלי אזולאי אולם בפועל נכתבה על ידי טובה צימוקי. מסיבה זו בארגון מפנים, בטעות, אצבע מאשימה לאזולאי ודורשים לנקוט נגדה בהליכים.

החוק הישראלי קובע איסור פלילי על כל פרסום שיש בו כדי לזהות מי שנפגע מעבירה. "המציאות מלמדת כי פרטים אישיים של נפגעות עבירות מין רבות נחשפים ונפגעות ונפגעים רבים מוצאים עצמם נמלטים ממרדף עיתונאי שמשעותו פגיעה גסה בפרטיותם ומסבה להם נזק רב", אומרים בארגון. כזכור, לפני חצי שנה התלוננה למועצת העיתונות הנערה שנפלה קורבן לאונס בחניון גן העיר וביקשה מנשיאת המועצה השופטת בדימוס דליה דורנר, נשיאת המועצה, להתערב באופן שבו מסקרים כלי התקשורת את הפרשה, אופן שחושף את זהותה.

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בישראל דורש כי על רקע ריבוי המקרים ייערך בירור פנימי ומקיף בידיעות אחרונות ובו ייבדקו הנסיבות שהובילו להתנהלות הרשלנית, כך לדבריהם, שהביאו לחשיפת שמה של א'. הם דורשים גם פעילות הסברתית לעיתונאים בנושא.

מ"ידיעות אחרונות" נמסר בתגובה: "מדובר בטעות עריכה שנעשתה בתום לב. העיתון התנצל בפני המתלוננת והיא קיבלה את ההתנצלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully