וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת פסח: קריאה לחברות החדשות להימנע מסיקור משפיל של נזקקים

6.3.2013 / 11:09

ארגוני סיוע פנו לרשות השנייה שביקשה מחברות החדשות להפעיל פיקוח עצמי מוגבר בסיקור תקשורתי של חלוקות מזון. "בסופו של יום הם נותרים בעלבונם ובהשפלתם"

"אין מקום לחשיפת פניהם או פרטים מזהים של נזקקים ושל סביבתם בצילום ובהקלטה בתור לחלוקת מזון או במסגרת ערב התרמה למענם, בסופו של יום ולאחר שהמצלמות כבות הם נותרים בעלבונם ובהשפלתם", כך כתב דוד רגב, נציב פניות הציבור של הרשות השנייה לטלויזיה ורדיו למנכ"לי חברות החדשות וקרא להם להפעיל פיקוח עצמי מוגבר על מנת לשמור על כבודם של אוכלוסיות מוחלשות.

מדי שנה נוהגות חברות החדשות לסקר את אירועי חלוקת המזון לנזקקים לקראת החז ועילות ארגוני הסיוע. הבקשה הגיעה בעקבות פנייה של ארגון "ידיד", שביקש מהרשות השנייה להתערב ו"למנוע את הפיכת חלוקת המזון לפסח לרייטינג תקשורתי".

במכתב ששלח סמנכ"ל "ידיד", רן מלמד אל נציב הפניות הוא כותב כי "לקראת החג מתמלאות מהדורות החדשות ותכניות המגזין השונות בעשרות כתבות וחשיפות של חלוקת המזון על ידי גופים שונים ועמותות המזון. חלק מהחשיפה בהחלט ראוי באשר הוא מסייע לגיוס הכספים הדרושים לרכישת המזון, אך חלק הארי הוא פוגעני ומשפיל. לא מדובר רק בחשיפת פניהם של הנזקקים אלא בעצם חשיפת התורים הארוכים הגורמת לאדם הצופה בהם תחושה של קבס וחדלון".

"גם לנזקקים יש מכשירי טלויזיה, תאר לך מי שצריך, בלית ברירה, ללכת ולעמוד בתור לקבלת חבילת מזון כשהוא צופה בטלויזיה ורואה תור ארוך של אנשים ממתינים, בוכים, מיואשים. איך הוא מרגיש כלפי עצמו לאחר צפייה בכתבה מסוג זה גם אם הוא עצמו אינו מופיע בה. חלש, מוחלש, ללא עתיד", כתב בפנייתו.

מלמד צרף לפנייתו מכתבים ששלחו אליו נזקקים שהתרעמו על הסיקור התקשורתי המסורתי של חלוקת המזון בחג. באחד המכתבים נכתב כי "גם כך מעמד זה אינו נעים ואני מוחל על כבודי. איני רוצה שמכרי או חברי יראו אותי בטלוויזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully