וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ללא יישום הרפורמה תהפוך הרשות לחדלת פירעון"

17.4.2013 / 11:01

כך מזהיר הבוקר יו"ר רשות השידור אמיר גילת במכתב ששלח לעובדי הרשות לרגל יום העצמאות. "הסיכוי היחיד שעוד נותר הוא התנעה מיידית של הרפורמה"

"לפי תחזית אגף הכספים, ללא יישום הרפורמה תהפוך רשות השידור בעוד חודשים ספורים ביותר לחדלת פרעון", כך מזהיר הבוקר (רביעי) יו"ר רשות השידור אמיר גילת במכתב ששלח לעובדי הרשות לרגל יום העצמאות. גילת עדכן כי על מנת לאזן את תקציב הרשות, אם לא תיכנס הרפורמה לפועל בחודש במאי - יכנס לתוקפו תקציב חלופי ובו קיצוץ של 140 מיליון ש"ח אשר בימים אלה מושלמים דיוני החירום לגביו.

"הסיכוי היחיד שעוד נותר הוא התנעה מיידית של הרפורמה שתאפשר לנו ליישם את התקציב המקורי שאישרנו ואשר כולל השקעה גדולה בהפקות מקור, שינוי הסכמי השכר, פרישה של 700 עובדים, הטמעת מבנה ארגוני חדש, שדרוג טכנולוגי של 330 מיליון לש"ח שיאפשרו לרשות השידור להשתקם ולהפוך לגוף תקשורת איתן", דברי גילת.

בתחילת חודש אוגוסט חתמה רשות השידור על הסכם המימון עם האוצר, משרד ראש הממשלה ומנהל מקרקעי ישראל. הסכם זה היה אמור להתניע את הרפורמה מיד לאחר אישור הכנסת לשינוי מתווה האגרה והעברת החוק במליאה. למרות שאלה עברו וכורז מועד לכניסת הרפורמה לתוקף - היא לא יצאה לפועל.

"בעבר כבר הוכרזו מספר מועדים להתנעת הרפורמה, אך התנאים לא בשלו", כתב גילת ורמז כי מחלוקות בין ההנהלה לוועדי העובדים הם הסיבה לכך שהנושא תקוע. "אני מקווה שכל הצדדים - ההנהלה והאיגודים המקצועיים - יגלו אחריות, יבינו את גודל השעה מחד ואת הסכנה הנשקפת מאידך, ויגיעו במהירות להבנות המתחייבות שיאפשרו את התנעת הרפורמה – למען המשך קיומה של הרשות, הבראתה והבטחת עתידו ועצמאותו של השידור הציבורי".

"קריסתה הצפויה של הרשות - תוצאה ישירה של ניהולה"

יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים חיקה גינוסר התייחס היום אף הוא להאשמות יו"ר הרשות, ואמר כי: "קריסתה הצפויה של רשות השידור הוא תוצאה ישירה של ניהולה וחבל שהוא מחפש אשמים מדומים לחלוק איתם את האחריות. ראשי רשות השידור לוקים בניהול חובבני של התהליך ונושאים באחריות ישירה למחדל שבו הרפורמה טרם יצאה לדרך.

"יצוין כי בעבר- כאשר נציג הועד המנהל מר יואב הורביץ קידם את הרפורמה הושגה התקדמות מרשימה. ואולי מסיבה זו הופסקה פעילותו של מר הורביץ ומתבצעים כעת תהליכים שיש בהם משום ספק ביזיון בית משפט".

אגודת העיתונאים בירושלים סבורה כי הטעיית העובדים בסטטוס הרפורמה היא מהלך שאינו ראוי. ולכן קוראת ליו"ר הועד המנהל של הרשות להחזיר את ניהולה של הרפורמה לגורמים שיש להם את היכולת לסיים את התהליך בהצלחה ובמהרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully