וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדנה קנטי תובעת את "האח הגדול"

18.4.2013 / 9:50

מתמודדת העונה השנייה של התכנית תובעת בסכום של 2 מיליון שקל את הזכיינית קשת ואת חברת קופרמן הפקות על "כליאתה בכוח, הפרת פרטיות, ולשון הרע"

ספק 500

כשבועיים וחצי לפני עליית העונה החדשה של "האח הגדול" וחודשיים לאחר שהסתיימה פרשת הכדורים הפסיכיאטריים, הפקת תכנית הריאליטי שוב מותקפת, הפעם מצידה של עדנה קנטי, שהשתתפה בעונה השנייה של התכנית, שתובעת את הזכיינית קשת ואת חברת קופרמן הפקות בסכום של 2 מיליון שקלים בגין מה שמוגדר כ"כליאתה בכוח בבית האח הגדול, הפרת פרטיות, ולשון הרע", כך נחשף היום בשבועון סופהשבוע.

לפי כתב התביעה שהגיע לידי וואלה! תרבות, קנטי טוענת כי בשונה ממה שהובטח לה טרם השתתפותה בתכנית, נמנעה ממנה יציאתה המיידית ממתחם "האח הגדול" עם בקשתה, וכי נושא זה נגרר שוב ושוב. עוד נכתב כי פרטיותה הופרה כאשר נחשף מצבה הרפואי, שכן במסגרת התכנית אושפזה והתגלה בראשה גידול שפיר. בכתב התביעה מצוין שקנטי חששה שמידע זה יודלף, אך "חשש זה לא עניין כלל את הנתבעות, אשר חשפו את המידע הרפואי של התובעת שוב ושוב ושוב, עד שגם כיום סבורים אנשים רבים כי התובעת סובלת ממחלה ממארת, ויש התמהים על כך שהיא עודנה בחיים".

לצד קשת וקופרמן, תובעת קנטי גם את סער שיינפיין, שעמד במרכז פרשת הכדורים הפסיכיאטריים, בסכום סמלי של שקל אחד, זאת לאחר שטען שהיא "מרביצה לחיילי צה"ל, יורקת עליהם וקוראת להם נאצים", ובמקרים נוספים, כך נכתב, כינה אותה "מכחישת שואה". על כך כתב עו"ד גיל בר-זוהר, המייצג את קנטי: "יובהר כבר עתה, למען הסר כל ספק, כי התובעת אכן עמדה במחסומי צה"ל, בעיקר בכדי לתעד את התנהלות החיילים שם וייחסם לפלשתינים. קרה לפעמים שהתובעת עזרה לפלשתינים שנתקלו בצרה, ומשכך פנתה התובעת לדבר על לב החיילים (אם היה נראה שמישהו שעומד בתור חולה או ממהר להתחתן) אולם כאמור, מעולם לא קיללה ו/או הרביצה ו/או כינתה את חיילי צה"ל בשמות גנאי, כפי שהתרשם קהל צופי התכנית".

"אין כל צורך להכביר מילים על מנת לנסות לתאר את התחושות והמחשבות של אדם אשר כלוא על לא עוול בכפו ושנשלל ממנו החופש והחירות על ידי אחר", נכתב בתביעה, שמפרטת גם את הנזקים שנגרמו לקנטי, בין היתר דכדוך ודיכאון, ניתוק קשר חברים וקרובי משפחה, וכן פגיעה בפרנסתה כמספרת סיפורים, לאחר שהופעות רבות שלו בוטלו.

קשת: "ההפקה גילתה אחריות והתחשבות בענייניה של קנטי"

הזכיינית קשת והפקת התכנית פותחות את תגובתן הרשמית בציטוט של קנטי מהתכנית: "עם ישראל בא, והוא הורג את כל תושבי יריחו שלא עשו לישראלים כלום. וכל עיר שהם צרים עליה, הם הורגים את כל בני העיר זקן ונער וטף ו... הכל. רצח העם הראשון שמתועד, והעם משוויץ בו, זה רצח העם שעשה עם ישראל בתושבי כנען, שהובטחה לאברהם יצחק ויעקב. אנחנו מדברים על גינג'ס חאן שעשה רצח עם באירופה והגיע וזה. אנחנו מדברים על היטלר שעשה רצח עם".

בתגובה עצמה נכתב ש"עד עתה קשת וההפקה לא קיבלו לידיהן כל תביעה. הגב' קנטי שלחה לפני כשנה מכתב מעו"ד בו ביקשה פיצוי עבור אירועים שונים שקרו לטענתה במהלך שהייתה בבית האח הגדול. דרישתה נדחתה ע"י קשת בהיותה בלתי מבוססת מבחינה עובדתית ומשפטית. לאחר שהשוותה את יהושע בן נון וחייליו לנאצים (ראו הציטוט לעיל) וכתוצאה מכך גינו אותה דיירי הבית , ביקשה הגב' קנטי מהאח הגדול לצאת. על פי הצעת האח הגדול היא התנצלה בפני הדיירים על התבטאותה זו ואז חזרה בה מרצונה לצאת מהבית. במקרה אחר ביקשה הגברת קנטי לצאת עקב דאגה לבתה הקטינה שנשארה עם בעלה בבית".

"לא נפרט את הנימוקים מחמת פרטיות", נכתב בתגובה. "בעניין זה נציין שההפקה גילתה אחריות והתחשבות בענייניה האישיים והמשפחתיים של גב' קנטי. לאחר קבלת מכתב מבתה חזרה בה הגברת קנטי מהדרישה לעזוב את הבית. כידוע, מדיניות התכנית היא שכל דייר המבקש לצאת ועומד על דעתו לאחר מחשבה יכול לצאת מהבית ויש לכך תקדימים לאורך העונות. גם במקרה זה נקטה ההפקה במדיניות דומה".

"קשת וההפקה לא הפרו את החיסיון הרפואי, אלא גב' קנטי עצמה וביוזמתה אמרה לדיירי הבית שיש לה גידול ממאיר בראש. תיאור דומה לגבי מצבה הרפואי המשיך בעלה של קנטי לומר בתקשורת גם לאחר יציאתה מהבית. יש לציין כי קנטי ביקשה להשתתף בעונה הנוכחית של האח הגדול ובקשתה נדחתה. אנו מאחלים לה בהצלחה בהמשך דרכה".

ממשרדו של עו"ד רון טורקלטאוב, פרקליטו של שיינפיין, נמסר: "אין תגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully