וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60% מהציבור הישראלי: "לא מפריע לי שעיתון יומי במשבר ועל סף סגירה"

23.4.2013 / 15:11

כך על פי סקר שנערך לקראת פסטיבל הטלוויזיה והתקשורת "שובר מסך". עוד עולה מהסקר כי 68% מהצופים משתמשים בסמארטפון או בטאבלט בזמן צפייה בשידורים טלוויזיוניים

עד כמה אכפת לישראלים שהעיתונים הארציים יסגרו? לא כל כך: "לא מפריע לי שעיתון יומי במשבר ועל סף סגירה" כך מעידים 60% מהציבור הישראלי על פי סקר שנערך לקראת פסטיבל הטלוויזיה והתקשורת "שובר מסך" שיתקיים ב-30 לאפריל באקדמית עמק יזרעאל.

הסקר מראה כי הישראלים מאמינים כי תפקידה של התקשורת הישראלית הוא לשמש כ"כלב השמירה" של הדמוקרטיה (73%) ושהיא צריכה להיות עצמאית ובלתי תלויה באינטרסים פוליטיים (82%). אולם, הם מגלים אדישות רבה בכל הנוגע לטיפול במצבה של התקשורת הישראלית בפועל. כך למשל, ל-60% מהישראלים לא מפריע שעיתון יומי נמצא במשבר ועל סף סגירה. וחדשות רעות לרשות השידור: קרוב למחצית מסכימים שמפת התקשורת הישראלית יכולה להתקיים בלי ערוץ ציבורי (45%). עוד עולה כי 68% מהצופים משתמשים בסמארטפון או בטאבלט בזמן צפייה בשידורים טלוויזיוניים וגולשים לתכנים אשר אינם קשורים לתוכן השידור, אולם רק מחצית מהצופים גולשים בתוכן הקשור לתוכן המשודר בטלוויזיה.

רוב משמעותי של הישראלים מעדיפים לצפות בעת השידור בתכנים הבאים: אקטואליה, תוכניות אירוח ואולפן, ספורט וריאליטי. בעוד שאת הז'אנרים: סדרות בעברית וסדרות רכש (מיובאות) מעדיפים כמחצית הצופים להקליט, להוריד או לגלוש באינטרנט על מנת לצפות בזמן אחר. למעלה מ-80% צורכים תכנים בנושאי אקטואליה באמצעות האינטרנט והסמארטפונים, מדובר בעליה דרמטית של כ-20% מהשנים הקודמות.

האינטרנט וה-VOD יוצר שינוי מהותי בדפוסי הצפייה

ככלל, 90% מהישראלים מדווחים על צפייה בטלוויזיה, נתון עקבי לממצאי מדדי הצפייה ב-2012 ו-2011. עם זאת, הפילוח הגילאי חושף תמונה מגוונת יותר ומתחזקת המגמה שנחשפה גם במדד הצפייה הקודם לפיה החשיפה או השימוש באמצעי התקשורת הוותיקים מאפיינים אוכלוסיות מבוגרות מאשר צעירות, וכצפוי - הצפייה בטלוויזיה באמצעות מקלט הטלוויזיה היא פעילות של מבוגרים יותר מאשר צעירים. פחות ממחצית בני הנוער בגילאי 15-18 מדווחים על צפייה קבועה ויומיומית באמצעות מקלט הטלוויזיה, בעוד שבקרב מבוגרים בגילאי 55-64 מדווחים 80% על צפייה כזו והנתון עקבי גם ביחס לגילאים מבוגרים יותר. שימוש בטלפון הנייד מגלה תמונה הפוכה בעוד שבקרב בני הנוער בגילאי 15-18 מדווחים 73% על שימוש יומיומי קבוע הרי שבקרב גילאי 65+ רק 16%משתמשים בנייד בתדירות דומה.

"למרות שהטלוויזיה היא ללא ספק עדיין המנצחת - אנחנו מזהים גיוון רב בצריכת תוכן טלוויזיוני באמצעות מכשירים אחרים. המשמעות היא שסה"כ צופים יותר בתכני טלוויזיה ואקטואליה בפרט, אך לא רק באמצעות מקלט הטלוויזיה", אומר משה שלונסקי, מפיק הפסטיבל. את הסקר ערך ד"ר ירון אריאל. "הממצאים חזקים מאלו הידועים לנו מנתונים מקבילים במערב", הוא אומר. "העלייה בצפייה בתוכן טלוויזיוני באינטרנט וצפייה רצופה בסדרות שלא בעת שידורן, מרמזת על שינוי מהותי בדפוסי הצפייה, בעיקר בקרב צעירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully