וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: מנכ"לי חברות החדשות ישיבו על שאלות הרשות השנייה בנושא פרשת רוזן

13.5.2013 / 11:26

ברשות מגדירים את אי דיווח המקרה של רוזן לדירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2 כ”כשל מובנה”, ושוקלים לשנות את הוראות הזיכיון בעקבותיו

פרשת עמנואל רוזן ירדה מהכותרות בשבוע האחרון, אולם מאחורי הקלעים ובמשרדי הרשויות היא עדיין מתנהלת במרץ: החקירה הפלילית שמנהלת משטרת ישראל בעקבות התלונות שהוגשו נמצאת בעיצומה, והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו המפקחת על שידורי הערוצים 2 ו-10 בהם הועסק רוזן תקיים היום (שני) דיון מיוחד בנושא במסגרת ישיבת המועצה שלה. ברשות מגדירים את אי-דיווח המקרה של רוזן לדירקטוריון חברת החדשות של ערוץ ככשל מובנה בנהלי הדיווח, ושוקלים לשנות את הוראות הזיכיון בעקבותיו.

מנכ"לי חברות חדשות 10 וחדשות 2, גולן יוכפז ואבי וייס יגיעו אחר הצהריים למשרדי הרשות מלווים ביועצים המשפטיים של החברות על מנת לענות לשאלות מועצת הרשות בדבר התנהלותם אל מול רוזן לאור תלונות של נשים שעבדו עמו. כזכור, רוזן פוטר לפני כשלוש שנים על ידי אבי וייס מחדשות 2 לאחר שבדיקה יזומה שנערכה על ידיו ועל ידי קרן מרציאנו הממונה על מעמד האישה בחברה ועו"ד ישגב נקדימון היועץ המשפטי - העלתה התנהגות בלתי הולמת מצידו של רוזן כלפי עובדת זוטרה. בחדשות 10 החליט המנכ"ל גולן יוכפז להשעות את רוזן מעבודתו באופן מיידי לאחר פנייה שקיבל מארגון העיתונאיות ופרסום עדויות של נשים שהוטרדו על ידי רוזן.

מידע שיכול היה למנוע את העסקתו של רוזן בחברה אחרת

ברשות השנייה הדגישו כי אין בסמכותם לקבוע איזה עיתונאי יועסק בחברות החדשות וככלל אין לה עניין להתערב בענייני כח האדם של הזכיינים. יחד עם זאת, בכוונתם לבדוק האם יש מקום לרענן את הנחיות הדיווח של המנהלים לדירקטוריונים של החברות בנושאים מסוימים. בחדשות 2 לא דיווחו לדירקטוריון על נסיבות עזיבתו של רוזן, מטעמים של צנעת הפרט, וכך בידי הרגולטור ובידי נציגי הציבור מטעם הרשות לא היה מידע על הפרשה - מידע שיכול היה למנוע את העסקתו בחברה אחרת שבפיקוח הרשות השנייה.

הופעתם של אבי וייס וגולן יוכפז בפני מועצת הרשות השנייה אמורה הייתה להתקיים כבר בשבוע שעבר, אולם הוחלט לדחותה לאחר דיון בנושא שקיימה הוועדה לקידום מעמד האישה של הכנסת. מנכ"לי החברות לא הגיעו לדיון, ומי שענה על השאלות שהועלו בו היו היועצות המשפטיות. במהלך הדיון חשפה עו"ד דבורה קימחי, היועצת המשפטית של ערוץ 10 והממונה על הטרדות מיניות בחברה כי "היה מקרה אחד (של תלונה על הטרדה מינית, ד.א.) שטופל לפני שנים רבות". היא הוסיפה כי "בשנה האחרונה לא נעשתה אף פעולה הסברתית ממוסדת בתוך הארגון, אבל כמובן שאנחנו מקיימים את כל הוראות החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully