וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בתעשייה: רשימת הדוגמניות של פורבס הזויה; פורבס: גורמים מתוסכלים

10.6.2013 / 12:27

גורמים בתעשיית הבידור זועמים על פורבס ישראל: הסכומים הנקובים ב"רשימת הדוגמניות הישראליות המרוויחות" מנותקים מהמציאות. פורבס: אינטרסנטיים שלא מצאו את דרכם לדירוג

ימים ספורים אחרי שהנסיך בן טלאל הודיע כי יתבע את מגזין "פורבס" על הערכה שגויה של הונו, גורמים רבים בתעשייה הרימו בסוף השבוע גבה נוכח פרסום "רשימת הדוגמניות הישראליות המרוויחות" של מגזין "פורבס" בישראל.

לפי הדירוג, בר רפאלי היא הדוגמנית המרוויחה ביותר בישראל, לאחר שהכניסה בשנה האחרונה 9 מיליון שקל. הכנסותיה של רפאלי בשנה האחרונה היו גדולות פי 4 מאלה של הבאות אחריה ברשימה: גל גדות, שהכניסה בשנה האחרונה 2.4 מיליון שקל; אסתי גינצבורג, כשהכנסותיה הגיעו ל-2.3 מיליון שקל, ואחריהן לירז דרור, מורן אטיאס, יערה בנבנישתי, שלומית מלכה, קסיה סואן ואור גרוסמן. את העשירייה סוגרת נועם פרוסט עם 400 אלף שקל בשנה האחרונה.

"איך עיתון שנושא מותג בינלאומי מרשה לעצמו לפרסם משהו כה מביך? מי הן נועם פרוסט, קאסיה סואן, או יערה בנבנישטי? האם אותה יערה באמת מרוויחה יותר מאור גרוסמן? ואיפה שמות כמו גלית גוטמן, רותם סלע, בר פאלי ורבות נוספות?", אמר איש יחסי ציבור ותיק המעורה בפרטי החוזים של דוגמניות רבות.

גם גורמים אחרים הביעו תמיהה על הרשימה שלדבריהם "לא פחות מהזויה". לדבריהם "הרשימה מעידה על ניתוק מוחלט מהנעשה בשטח. כאילו נתנו לאדם שלא יודע להכין חביתה לבשל ארוחת שף. יש ברשימה כל כך הרבה טעויות שאין אפילו איך להתחיל לתקן אותה. שמות של דוגמניות לא מוכרות, שורבבו אליה, בעת ששמות של דוגמניות צמרת אשר מרוויחות סכומים גבוהים מאד, לא נכללו בה כלל".

דוגמניות שמקבלות סכום של כמה מאות דולרים

גורם אחר מתעשיית האופנה הסביר: "אני יודע שבמשך שבועות כתבת העיתון ניסתה ליצור קשר עם סוכנויות השחקנים והדוגמניות הגדולות שסירבו לשתף איתה פעולה. משאלה סירבו, כנראה שהכתבת נאלצה להביא נתונים מגורמים לא רשמיים, וככל הנראה בעלי עניין, והרשימה המצחיקה הזאת היא התוצאה. במצב נורמלי לא היינו מתייחסים כלל לרשימה הזאת, אבל יש גבול לכל תעלול. למקם דוגמנית לא מוכרת כמו יערה בנבנישטי מעל אור גרוסמן ("רנואר", "עספור"), שנחשבת לאחד השמות החמים בשוק ומובילה את הקמפיינים הגדולים בארץ ובעולם, זה פשוט לעשות צחוק מהעבודה. בכלל, הרשימה הזו כל כך מעוותת שזה פשוט מקומם שמישהו נתן אור לדבר כזה".

"להוציא את בר רפאלי הסכומים הנקובים בכתבה לא קרובים לשום מציאות", אמרה לוואלה! ברנז'ה בכירה בענף האופנה. "בחלק מהמקרים, כמו זה שכולל צילומים לרלף לורן, מדובר בצילומי און ליין לאתר בו בכל יום מצטלמות כמה דוגמניות שמקבלות סכום של כמה מאות דולרים, לא יותר. ברור וניכר שלא נעשתה אף בדיקה בסיסית לאמת את הנתונים או כל מאמץ להשיג את הסוכנויות הגדולות והבולטות בתעשייה ולערוף תחקיר מקיף".

פורבס: "מצר על האכזבה שחשים אותם גורמים מתוסכלים"

ממגזין "פורבס" ישראל נמסר בתגובה: "ככלל, מגזין פורבס ישראל אינו נוהג להגיב להאשמות אנונימיות של גורמים שניתן לנחש שהם בעלי עניין מתוסכלים. עם זאת, נמליץ לאותם גורמים - כפי הנראה ממש אותם גורמים שאיימו על פורבס ישראל בשלל איומים לאחר התבהרות הרשימה - להטריח עצמם לקרוא את הכתבה במלואה במגזין. שם ימצאו את גלית גוטמן ורותם סלע, כמו גם דוגמניות מובילות אחרות, ברשימה נפרדת המוקדשת לפרזנטוריות שמפרסמות מותג אחד בלבד".

עוד נמסר כי "לאחר הרכבת הרשימה המיוחדת לפרזנטוריות התברגו לרשימת הדוגמניות המרוויחות של פורבס ישראל גם דוגמניות אחרות, חלקן פחות מוכרות בישראל, כי עיקר עבודתן בחו"ל".

"מגזין פורבס ישראל מודה לעשרות הגורמים מהענף שהקדישו מזמנם ושיתפו פעולה עם הדירוג השנתי, ומצר על האכזבה שחשים אותם גורמים ששקריהם והנתונים המוגזמים שמסרו לא מצאו את דרכם לדירוג. בהצלחה בשנה הבאה", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully