וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לוועד העובדים של גלובס: ריסן הקיצוץ הדיפרנציאלי בעיתון

24.6.2013 / 9:35

לפי פרטי ההסכם אשר הגיעו לוואלה! ברנז'ה, הצליחו אנשי הוועד להעלות את מדרגת הקיצוץ כך שתחול על עובדים המשתכרים שכר של 9,000 שקלים ומעלה במקום 8,000 ולמנוע פיטורים

הנהלת גלובס ונציגי ועד העובדים של העיתון הגיעו להסכמה באשר לאופי הקיצוץ בתקציב המערכת, זאת בהמשך להחלטת ההנהלה לבצע קיצוץ נרחב, עליה הודיעה בתחילת השנה. ההסכם צפוי להיחתם במהלך השבוע, ואחריו יחלו מגעים לעריכת הסכם קיבוצי.

לפי פרטי ההסכם אשר הגיעו לוואלה! ברנז'ה, הצליחו אנשי הוועד להעלות את מדרגת הקיצוץ כך שתחול על עובדים המשתכרים שכר ברוטו של 9,000 שקלים ומעלה – ולא פחות מכך, כפי שביקשה ההנהלה בתחילה. היקף הקיצוץ ייעשה כפי שתוכנן בתחילה, לפי מדרגות שכר. יצוין כי בפעם האחרונה שנעשה קיצוץ דיפרנציאלי בשכר עובדי גלובס, לפני כשלוש שנים, היה זה החל ממשכורת של 7,000 שקלים. הפעם עובדים ששכרם יקוצץ יהיו זכאים, כפיצוי, לחמישה ימי חופשה בשכר. תקופת ההסכם הינה למשך חצי שנה, והחל מחודש פברואר 2014 השכר יוחזר לקדמותו.

הנהלת העיתון התחייבה כי במשך חצי השנה הקרובה לא יהיה לא יהיו פיטורים הנובעים מקיצוץ של כוח אדם בתקופת ההסכם או הפחתות שכר נוספות. מיד לאחר שייחתם, ימשיכו הצדדים ימשיכו במשא ומתן לגבי עריכת הסכם קיבוצי מיוחד מתוך כוונה להחיל אותו כבר בתחילת השנה. ועד העובדים של גלובס היה בין הוועדים הראשונים שהוקמו בגופי תקשורת זמן קצר לאחר הקמת ארגון העיתונאים.

מיהו עיתונאי?

ההסכם בין עובדי גלובס להנהלה במהותו הנו קיבוצי שכן הוא כולל את כל עובדי העיתון, אך בתוך כך הוא גם מגדיר מיהו עיתונאי, לצורך ההסכם: מדובר בעורכים, כתבים, פרשנים, פובליציסטים, צלמים, גרפיקאים, תחקירנים ומפיקים. כל אלה ייאלצו לראשונה מאז הוקם הוועד לשלם דמי חבר להסתדרות העובדים אשר בחסותה פועל ארגון העיתונאים.

"הצדדים הבינו כי לא כל מה שרוצים ניתן להשיג כבר בשלב זה, אבל עדיין מרגישים שהגענו לסיכום הוגן וראוי במסגרת הנסיבות", נכתב מטעם הוועד באימייל שהופץ לעובדים. "המטרה של כולנו כאן היא לייצר סביבת עבודה מכבדת, ראויה ואיכותית. המו"מ התקיים בשיתוף פעולה מלא ועל בסיס אמון והערכה הדדיים. לכולם מגיעה הערכה רבה על אופן ניהול התהליך, לכולנו יש במה להיות גאים".

תגובות הנהלת גלובס וארגון העיתונאים לידיעה טרם התקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully