וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב הפרסה של באומן: הפרסומאי משך את תביעת הענק נגד "גלובס"

15.12.2013 / 11:05

מנהל הקמפיין של "יש עתיד" יורם באומן ויועצו הכלכלי של לפיד הלל קוברינסקי משכו את תביעת הענק נגד "גלובס" - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. לאחר הליך גישור החלט על פשרה

מנהל הקמפיין של "יש עתיד" בבחירות לכנסת הפרסומאי יורם באומן ויועצו הכלכלי של שר האוצר יאיר לפיד הלל קוברינסקי משכו את תביעת הענק נגד עיתון "גלובס" - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. מדובר בתביעה על סך 700 אלף שקל שהגישו ביולי בגין "פרסומים כוזבים ומשוללי כל יסוד" על הקלות שניתנו למבשלות הבירה הקטנות. בעיתון יפרסמו הבהרה בעקבות הפרסום.

לאחר הליך גישור עם העיתון הגיעו הצדדים לפשרה לפיה בעיתון יפרסמו הבהרה בלבד לפיה השניים לא היו מעורבים בקבלת ההחלטה על המענק ואם הקורא הבין אחרת ממה שנטען, העיתון מצר על כך. יצוין כי "גלובס" טען מראשית ההליך שהוא לא פרסם כי קוברינסקי ובאומן היו מעורבים בקבלת ההחלטה, אלא שהם נהנו ממנה. העילה לתביעתם של קוברינסקי ובאומן היתה כתבתה של לילך ויסמן שפורסמה ב"גלובס" בחודש יולי ובה נחשף כי במסגרת העלאת המס על הבירה הוחלט לאשר החזר של 1.5 מיליון שקל למבשלות הבירה הקטנות, ובהן בירה אלכסנדר שבה מחזיקים באומן וקוברינסקי בכמה מניות.

"תדמית של אנשים המקורבים לצלחת"

בכתב התביעה, שהוגש לבית המשפט השלום בתל אביב, טענו השניים כי "התובעים לא נטלו כל חלק בקבלת החלטה זו, לא השתתפו בדיונים במשרד האוצר ולא ביקשו לקדם כל אינטרס אישי שלהם", ואף הוסיפו כי הן אינם מחזיקים ב-5% בחברה. לפי רשם החברות, מחזיק באומן ב- 3.67% בחברת אביר הבר המייצרת את בירה אלכסנדר, וקוברינסקי מחזיק ב- 4.14%. לפי הפרסומים בתקשורת, נהג קוברינסקי להשתתף בישיבות במשרד האוצר למרות שלא מונה לכל תפקיד רשמי במשרד, ובניגוד מוחלט לנהלים הקיימים בשירות המדינה, וחדל מכך רק בהתערבות היועץ המשפטי לממשלה.

על אף שבתביעה שהגישו השניים בחודש יולי נטען כי הפרסומים "פגעו במוניטין שלהם כאנשי עסקים הגונים, ויצרו להם תדמית של אנשים המקורבים לצלחת המבקשים ליהנות באופן אישי מקרבתם ולהיטיב את מצבם תוף שימוש באנשי שלטון", וכי הפרסומים גרמו להם "נזקים רחבי היקף למוניטין אשר רכשו במהלך השנים... ונוכח העובדה כי פרסומים אלה נעשו בכוונת זדון" - לא כולל הסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים הורדה של הכתבות בגינן הוגשה התביעה מאתר "גלובס".

את באומן וקוברינסקי ייצגו עורכי הדין אלי זהר ורקפת פלד ממשרד גולדפרב זליגמן ושות'. את גלובס ייצגה עו"ד אוריין אשכולי ממשרד עורכי הדין יורם מושקט ושות'. תגובתם של הצדדים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully