וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר הספרות יובל אביבי פורש: "תחום די כפוי טובה"

13.1.2014 / 14:45

אחרי עשור של ביקורות ספרות בעיתונים שונים החליט יובל אביבי לזנוח את התחום. "הפידבק שאתה מקבל הוא כה זעום, עד שלעיתים אתה תוהה אם מישהו בכלל קורא את זה"

מבקר הספרות יובל אביבי פורש. בעשור האחרון פרסם אביבי ביקורות וכתבות בטיים אאוט, בגלובס ובוואלה!, וכעת החליט לזנוח את התחום. "ביקורת ספרים זה תחום די כפוי טובה, והתעייפתי", נימק הבוקר אביבי בבלוג שלו את ההחלטה. "הפידבק שאתה מקבל הוא כה זעום, עד שלעיתים אתה תוהה אם מישהו בכלל קורא את זה, ועשוי להגיע למסקנה שבעצם, לא כל כך".

בעבר שימש אביבי כסגן העורך של מוסף ישראל היום "שישבת" וכן שימש בתפקידי עריכה שונים בעיתון מאז יצא לאור ועד 2009. בעבר גם שימש מבקר תרבות וספרות של וואלה! ועורך חדשות באתר. בשנים האחרונות הוא משמש ככתב מגזין "פירמה" של גלובס.

"השכר על ביקורות ספרים לא טוב", כתב. "אני לא מתחיל פה דיון על מצב העיתונות או מי אשם. אולי לא צריך לשלם על ביקורות ספרים. אולי זה מוסד שפס מן העולם ולא מצדיק את עצמו כלכלית. אולי הייתי מסתדר עם השכר אם הייתי מרגיש שיש פידבק אחר. אבל לרוב אין, ואחרי עשר שנים זה מייאש".

אביבי מסר היום לוואלה! ברנז'ה: "אני מופתע ושמח לגלות שההחלטה של מבקר ספרות לקחת פסק זמן מהתחום עדיין נתפסת בעיניי הברנז'ה כאייטם ראוי, ואולי זו ההוכחה שטעיתי ועדיין תיתכן ישועה לתחום ביקורת הספרות ולעניין שהיא מעוררת בקרב הציבור הרחב בכלל והעיתונאים בפרט".

"טיימאאוט הוא מקום עבודה מעולה ומשוחרר, שבו אני כותב כבר כמה שנים ומקווה להמשיך לכתוב בו גם בעתיד. מעסיקיי בעיתון תמיד היו הוגנים איתי ואני מקווה שגם אני תמיד הייתי הוגן עימם. ההחלטה שלי להפסיק לכתוב ביקורות ספרות, כפי שכתבתי, נוגעת בעיקר לתחושות אישיות של חוסר סיפוק, ופחות מזה לעניין הכלכלי, אף שנוצר מצב שבו פרק הזמן שאני מרגיש מחוייב להקדיש לכל ביקורת הופכת את העבודה לפחות משתלמת מאפיקי כתיבה אחרים", מסר אביבי.

"אני מקבל בהרבה מאוד הבנה את העובדה שאין היום ולו מו"ל אחד בישראל שיכול להרשות לעצמו לשלם סכומי עתק עבור ביקורת ספרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully