וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדרן בגל"צ מסביר למה את אהוד בנאי אפשר להחרים, ואת אריאל זילבר לא

2.2.2014 / 12:50

"אני תמיד שמח להשמיע את זילבר שלא מופיע במעטפת של מיינסטרים בציפורי לילה, ואילו כשהעורכת הציעה להשמיע שיר של בנאי מיד אחרי הופעתו בסוסיא, הודעתי ש'לא בבית ספרנו'"

יובל בן עמי, בנו של עודד בן עמי ומגיש שבועי של התכנית "ציפורי לילה" בגלי צה"ל סיפר כי הודיע לעורכת התכנית כי הוא מחרים את אהוד בנאי כיוון שהופיע בהתנחלות סוסיא שבהר חברון, והסביר מדוע הוא לא מחרים את אריאל זילבר - אותו השווה ליוצרים נאצים.

את הדברים כתב בן עמי במסגרת דיון בפייסבוק על החרמתה של אחינועם ניני את טקס פרסי אקו"ם בגלל זכייתו של אריאל זילבר. "הרבה יותר נוח לי עם זילבר, שלא מופיע במעטפת של מיינסטרים. כולם יודעים שהוא התחלק על השכל. כולם יודעים שהוא מוזיקאי גדול. עם זה אפשר לחיות. אני מכבד את המהלך של אחינועם ניני, אבל לא הייתי נוהג כמוה", כתב.

בהמשך תאר כיצד כן היה נוהג. "אני תמיד שמח להשמיע את זילבר בתוכניתי בגל?צ", הבהיר, "ואילו כשהעורכת הציעה להשמיע שיר של אהוד בנאי מיד אחרי הופעתו בסוסיא, הודעתי לה 'לא בבית ספרנו'".

בן עמי הסביר מדוע: "זילבר מזכיר את לואי פרדיננד סלין (סופר צרפתי אנטישמי, ד.א.) או היידיגר (מרטין היידגר, פילוסוף גרמני נאצי, ד.א), שהיו גאונים אבל נאצים, נאצים אבל גאונים. אין סיבה לזרוק את הספרים שלהם למחזור. המוח שלהם פשוט נחצה לשניים, ואפשר לחבק חצי ממנו", כך לדבריו.

"אנשים שמקדמים כיבוש והתעללות בקטע 'סבבה', ושאצלם קבלת הסטטוס קוו החולה היא חלק מיום יום בנאלי, כמו עידן רייכל, שמרבה מאוד להופיע בהתנחלויות בלי להביע שום עמדה פוליטית מפורשת, מפריעים לי הרבה יותר. הבעיה היא בהפיכת הכיבוש לא-פוליטי, לבלתי נראה", הסביר בן עמי. "זילבר, תודה לאל, הוא פוליטי ונראה ברמות".

בן עמי: "אני מעדיף נאצים? זו טענה הזויה"

בן עמי מסר בתגובה: "כל הסיפור דבילי להחריד. מובן מאליו שאני לא מחרים את אהוד בנאי. הוא ענק בעולמי והשראה אינסופית. אין הרבה כאלה יוצרים בישראל, ואין כיום יצירה ישראלית בלעדיו. אני בטוח שסיפור סוסיא עלה לו בהתלבטות קשה. הוא החליט מה שהחליט, אני התאכזבתי כמעריץ, ובאותו שבוע דחיתי את הצעתה של העורכת לשדר שיר שלו".

"השבוע הזכרתי את האפיזודה בתגובה בשרשור פייסבוק, שעסק בשאלת אריאל זילבר ופרסי אקו"ם. מיד זכיתי לאיומים מפי גולשים, ומן הון להון מופיעה כותרת, באתר שאני אחד מכותביו, לפיה אני מעדיף נאצים על פני מתנחלים. זו טענה הזויה, מכיוון שזילבר מתנחל וכאמור אני שמח לשדר משיריו ואף איני פוסל את מועמדותו לפרס. לכל אחד מאיתנו כלים אחרים לקבל בהם אנשים ששונים מאיתנו אידאולוגית. ראוי שנתמיד ונשתמש בהם".

מגלי צה"ל נמסר כי "הדברים נאמרו על דעתו האישית של יובל בן עמי בלבד ואינם מייצגים את עמדת התחנה. אהוד בנאי הינו יקיר התחנה ומשדר בגל"צ תוכנית שבועית אישית בכל יום שישי ואנו גאים בכך מאוד. אנו נמשיך לשדר כל אמן ללא קשר לעמדתו הפוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully