וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד בן עמי: "הכישור היחיד שדרוש למנהל ברשות - אורך הלשון"

4.3.2014 / 14:59

עשרות עיתונאים בכירים הגיעו הבוקר לכנס תמיכה בקול ישראל, לקראת הגשת מסקנות ועדת לנדס מחר. אריה גולן: "בשביל להחליף הנהלה לא צריך מנהלת חדשה, את קול ישראל לא צריך לחרב ולבנות מחדש"

צילום: אבי כהן עריכה: ליאור נאור

"עשרים שנה הייתי בקול ישראל והייתה שם שכבה שידעה לבלום את הלחץ מלמעלה. היא לא קיימת יותר ברשות השידור, היום הכישור היחיד שדרוש למנהל ברשות השידור הוא אורך הלשון" - כך אמר מגיש הטלוויזיה עודד בן-עמי בכנס שארגנו עיתונאי קול ישראל תחת הכותרת "הכינוס להצלת השידור הציבורי בישראל".

לקראת פרסום מסקנות לנדס: העובדים מתכוננים למאבק; בורסת ההימורים גועשת

שורה ארוכה של עיתונאים בכירים הגיעו להביע תמיכה בעיתונאי קול ישראל, והתבטאו נגד הנהלת הרשות הנוכחית והפוליטיזציה ברשות השידור. "את הכנס ארגנו עיתונאי קול ישראל בשל תחשותם כי הרדיו בישראל נמצא בסכנה", אמר חיים זיסוביץ' שהנחה את האירוע. "לאורך חייה של הרשות התעמרו בה לא מעט מנהלים, אבל זו שהיום בראשה מעוררת געגועים לכל אלה שעמדו בה".

אירוע תמיכה ברדיו הציבורי בישראל. ניב אהרונסון
תומך נלהב וממתק. משה נוסבאום ועוד בן עמי/ניב אהרונסון

"אנחנו הדבר האמיתי"

בין העיתונאים שהגיעו לכנס: דן מרגלית, אלון בן דוד, ליאור פרידמן, רוני דניאל, בן כספית, יובל לימור, עידן קווולר, כרמלה מנשה, יהודה נוריאל, אבי משולם, קובי מידן, בועז כהן, משה נוסבאום, יועז הנדל, גיא זהר, נורית קנטי, יגאל רביד, יוסי מלמן, גולן יוכפז, בן דרור ימיני, גל גבאי, רן רזניק, נדב פרי ואבי וייס. עוד נכחו במקום גם יהורם גאון, מני פאר, רבקה מיכאלי וג'ודי ניר מוזס שלום.

אריה גולן, מבכירי עיתונאי קול ישראל, יצא נגד המסקנות המסתמנות של ועדת לנדס שיוגשו מחר - ובעיקרן החלפת כל זרועות רשות השידור בגוף שידור חדש. "את קול ישראל לא צריך לחרב ולבנות מחדש, אותנו לא צריך להחליף. אנחנו הדבר האמיתי", אמר. "אנחנו תמיד היינו מקופחים לעומת הטלווזיה גם בתנאים וגם במשכורות. אז תסגרו את ערוץ 1 ותפתחו אותו מחדש. אבל בשביל להחליף הנהלה לא צריך מינהלת חדשה".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אירוע תמיכה ברדיו הציבורי בישראל. ניב אהרונסון
כאן מאזינים בכיף. רז שכניק ויואב קוטנר/ניב אהרונסון

"אין תחליף לתקשורת ציבורית שמתייחסת לקהל כאזרח ולא כצרכן"

בכנס נאמה גם אילנה דיין, שהחלה את דרכה העיתונאית בגלי צה"ל ומשדרת בתחנה הצבאית עד היום. "מה שאנחנו שומעים בין השורות בשידורים של אריה (גולן, ד.א.) זו הישרדות, כמה מאמץ כדי להוציא משפט ביקורתי אחד", אמרה. "במקום בו החלטה עניינית היא עניין נדיר לא יכולים לצמוח עיתונאים. במקום בו מלמדים לשתוק לא יכול לצמוח שיח ביקורתי".

"חלקנו עובדים בשידור המסחרי וחלקנו הציבורי, אבל כולנו שידור ציבורי, כי כולנו משרתים את הציבור. אין תחליף לתקשורת ציבורית שמתייחסת לקהל כאזרח ולא כצרכן", אמרה.

אירוע תמיכה ברדיו הציבורי בישראל. ניב אהרונסון
היום שהיה יהיה גם מחר. גיא זהר ורינו צרור/ניב אהרונסון

"לא מוכנים שיעשו מהבית שלהם מה שעשו לערוץ הראשון"

רותם אברוצקי, יו"ר אגודת העיתונאים בתל-אביב ואיש הערוץ הראשון, אמר כי "העיתונאים המעולים של קול ישראל אומרים בפשטות שהם לא מוכנים שיעשו מהבית שלהם את מה שעשתה ההנהלה המושחתת והמסואבת של רשות השידור לערוץ הראשון".

אברוצקי התייחס גם לוועדת לנדס, ואמר כי "מי שבקי בתולדות הדוחות והמגילות שנכתבו אודות רשות השידור לאורך שנותיה המיוסרות והמדממות יודע שעיקרי הדוח הזה הם בבחינת תיקוני גבול וזמן לתכניתו של אורי שנער. תכנית שנער נדחתה בשעתו כיוון שהפוליטיקאים הבינו שליישומה יש משמעות אחרת והיא איבוד השליטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully