וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות עובדי רשות הפגינו מול הכנסת: "לא ניתן לה להיות גם התליין וגם הקברן"

19.3.2014 / 10:18

כשליש מעובדי הרשות הפגינו הבוקר בגן הוורדים, זאת במקביל לדיון סוער בוועדת הכלכלה בנושא. אורי לוי: "37 שנה אני בא כל יום בבוקר לעבודה ואף אחד לא יקח לי את זה". צפו

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל

כשליש מעובדי רשות השידור, המוערכים בכ-600 איש, הפגינו הבוקר (שלישי) בגן הוורדים מול הכנסת במחאה על הכוונה לסגור את הרשות ולפתוח חדשה. במהלך זה צפויים למצוא את עצמם עובדי הרשות מפוטרים וחלקם יקלטו מחדש בתנאים שככל הנראה יפגעו. שידורי "קול ישראל" ברדיו הושבתו היום עד השעה 14:00, זאת על מנת לאפשר לעובדי הרדיו להשתתף בהפגנה.

איילה חסון בעצרת עובדי רשות השידור: "שידור ציבורי זה לא נדל"ן, שידור ציבורי זה בני אדם"

ההפגנה נערכה בצל הופעתו של שר התקשורת גלעד ארדן מוקדם יותר הבוקר בוועדת הכלכלה של הכנסת בה הציג בפני חברי הוועדה ונציגי משרדי הממשלה את עיקרי מסקנות לנדס. הדיון הועבר בשידור חי בוואלה! ברנז'ה.

משה שגב, יו"ר וועד עובדי ההנדסה והטכנאים ברשות השידור אמר בהפגנה כי "שר האוצר יחד עם השר גלעד ארדן חשבו שמותר לזרוק 2000 עובדים לרחוב ולחתום על תעודת הפטירה שלהם. אנחנו היום העברנו מסר מאוד ברור שלא ניתן להם להיות גם התליין וגם הקברן. רשות השידור צריכה לעבור רפורמה, רפורמה שעליה חתמנו לפני חמש שנים ולצערי לא יצאה אל הפועל עד היום. מי שהרס את רשות השידור אלו הפוליטיקאים שהתערבו בה ברגל גסה ואחרי זה התנערו מהכישלון והמחדל שהם המיתו עליה. בדרך הפופוליסטית שבה נוהג לנדס שהוא שלוחם של ארדן ולפיד נמצא את עצמנו בתוך שנתיים בלי שידור ציבורי, בלי רשות שידור ועם דמוקרטיה חלשה יותר".

"הישרדות 5"

העיתונאי הוותיק אורי לוי אמר: "37 שנה אני בא כל יום בבוקר למקום העבודה הזה ואף אחד לא יקח לי את זה. מה שקורה כאן היום אסור שייפסק עד שיוסר האיום מעל ראשינו. זו רק דרך אחת להילחם. תכתבו ברשתות, בפייסבוק, תכתבו את שעל ליבכם ותתנו לציבור להבין מה קורה לנו".

יורם כהן, כתב השטחים ובעברו ראש מערכת החדשות של הערוץ הראשון, קרא חלקים ממכתב ששלח לשר התקשורת גלעד ארדן: "מה דעתך אדוני לשכור חברת הפקות שתתעד את ההחלטה לזרוק לרחוב 1800 איש. זו יכולה להיות הפקה נהדרת עם המון רייטינג. יהיה בה הרבה דם, יזע ודמעות. פקידי האוצר ושלוחיים ישמחו לצפות בריאליטי ההרסני. אין ספק שיהיו שם סיפורים אנושיים וקורעי לב, מהסוג שכל כך אוהבים בערוצים המסחריים. נקרא לה 'הישרדות 5'. אפשר לקחת 50 מעובדי הרשות לשים אותם על אי בודד ולחמישה שיצליחו לשרוד את המשימות המפרכות ומעוררות הגועל יובטח להם מקום עבודה ברשות החדשה".

"אנחנו במפלגת העבודה נסייע ככל שניתן"

ח"כ מיקי רוזנטל יצא אף הוא לעבר המפגינים ואמר: "רפורמה תהיה אך המהלך הזה של ועדת לנדס הוא חסר תקדים במדינת ישראל ואנו לא נאפשר אותו משום שהעובדים הם לב ליבה של רשות השידור. אנו לא נאפשר מהלך בו כל עובדי רשות השידור ילכו הביתה ואחר כך נראה מה יהיה. אך לצד זה אני אומר לכם בצער רב שחלק מהעובדים יאלצו ללכת הביתה. חלק מהעובדים ישארו כדי לכונן את הרשות החדשה".

לדבריו, "מדובר בשר שבחר את יו"ר הוועדה משום שהוא ידע מה הוא ימליץ. כל השאר זה בלה בלה בלה. זה הולך להיות מאבק מאוד קשה. היו הרבה כשלים ברשות השידור. פוליטיקה זה רק מה שבסיף יצליח את כל היתר לא זוכרים ואם אתם רוצים להצליח במאבק הזה אתם צריכים להישאר יחד ולגייס את העבודה המאורגנת שתסייע לכם כי רק ככה תצליחו. אנחנו במפלגת העבודה נסייע לכם ככל שניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully