וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים ברשות השידור נגד השר ארדן: "נסיים לך את הקריירה הפוליטית"

22.3.2014 / 19:33

תמונה של שר התקשורת גלעד ארדן בדמות ראש ממשלת טורקיה רג’פ טייפ ארדואן הופצה בפייסבוק בצירוף האיום ”נסיים לך את הקריירה הפוליטית”. העיתונאים מסתייגים: ”לא מטעמנו, זו הסתה”. ההנהלה: ”זו פרובוקציה של האגודות”

האם מאבק עובדי רשות השידור בשר גלעד ארדן מתקרב לחציית קווים אדומים? תמונה של שר התקשורת בדמותו של ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הופצה בפייסבוק על ידי הדף "מטה המאבק להצלת השידור הציבורי", ואליה צורף גם האיום "אתה לא תסגור את רשות השידור, אנחנו מאידך נסיים לך את הקריירה הפוליטית. נדאג שכולם יידעו מי אתה שר התשקורת".

באגודות העיתונאים מיהרו היום להבהיר כי לא הם עומדים מאחורי הדף, והדגישו את הפיצול שקיים בקרב עובדי הרשות עצמם באשר ליחס למהלך האחרון של ארדן - הקמת ועדת לנדס, שהמליצה על סגירה מדורגת של רשות השידור הנוכחית והחלפתה בגוף שידור ציבורי חדש. באגודות אמרו כי מאחורי הדברים "עומדים עובדים המקורבים להנהלה הנוכחית" אשר היא, על פי ההערכות, תפוזר ותוחלף בוועדה קרואה. בהנהלה, מנגד, טוענים כי מדובר בפרובוקציה של אגודות העיתונאים.

גלעד ארדן בדמות ארדואן. מוד הפייסבוק של מטה המאבק להצלת השידור הציבורי, צילום מסך
"עובדים המקורבים להנהלה". צילום מסך: מתוך דף הפייסבוק "מטה המאבק להצלת השידור הציבורי"/צילום מסך, מוד הפייסבוק של מטה המאבק להצלת השידור הציבורי

העיתונאים מסתייגים: "הדברים גובלים בהסתה חמורה"

מאגודת העיתונאים בתל אביב נמסר בתגובה כי הם מסתייגים מדף הפייסבוק שבו עלתה התמונה, וכי "תכניו הגובלים בהסתה חמורה תוך שימוש בשפה וסגנון שאין ולא יהיה לו מקום במאבק למען שידור ציבורי איכותי וראוי במדינת ישראל". באגודת העיתונאים בירושלים אמרו כי "מטה המאבק של אגודת העיתונאים בירושלים דוחה ומתנער מהסגנון המופיע בפייסבוק של מטה המאבק להצלת השידור הציבורי המייצג עובדים המקורבים להנהלה הנוכחית. באגודה הוסיפו: "צר לנו ואנו דוחים את הסגנון הזה. מטה המאבק של העיתונאים ימשיך לנהל מאבק אינטנסיבי, הגון וענייני להגנה על המשך השידור הציבורי".

בהנהלת רשות השידור ביקשו למסור בתגובה לידיעה כי ההנהלה "דוחה בשאט נפש את עצם הידיעה וניסיונות האגודות להתבלט אל מול ועדי ההסתדרות על גבה, תוך יצירת פרובוקציה חמורה מזו שיצרו בהפצת תמונתו של שר התקשורת בכל אמצעי התקשורת. הנהלת הרשות מכבדת את השר ארדן ומעולם לא נקטה או תנקוט נגדו בפרובוקציות מסוג זה. ההנהלה בטוחה שלשר ארדן יש ניסיון רב כדי להבין מייד מי העומד מאחורי הספין הזה ובניסיונות לסכסך בינו לבין ההנהלה. ההנהלה מציעה לאגודות להירתם להצלת השידור הציבורי והבראת הרשות ולא לעסוק בספינים וסכסוכים נמוכים מסוג זה".

מלשכת שר התקשורת נמסר לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "השר ארדן נחוש להציל את השידור הציבורי ולהביא לביטול האגרה וזאת ניתן לעשות רק באמצעות הקמת גוף שידורים חדש, מקצועי ויעיל. הדיון על כך הוא מקצועי ואינו אישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully