וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגודה בי-ם על השימוע למרב מילר: "רצח אופי מקצועי בפומבי"

31.3.2014 / 10:55

מגישת "מבט" מרב מילר, העומדת בפני הדחה, זוכה הבוקר לתמיכה מחבריה לאגודת העיתונאים בי-ם: ?לא נאפשר מטווח חופשי של האשמות סרק מודלפות, זו עדות נוספת לשפל-כשל אליו התדרדרו גורמים בשדרת הניהול"

אגודת העיתונאים בירושלים הוציאה הבוקר (שני) הודעת תמיכה במגישת ?מבט? מרב מילר אשר זומנה לשימוע שלפני הדחה ממהדורת "מבט". באגודה, שבה חברה מילר, מסרו כי הזימון הוא ?פגיעה קשה נוספת במעמדה של מילר כעיתונאית בדרכים של רצח אופי מקצועי בפומבי?.

ברשות השידור מבקשים להדיח את מילר מהגשת "מבט", זאת לקראת שינויים בפורמט המהדורה שיהפכו אותה למגזינית יותר. בהנהלת הרשות טוענים שהיא אינה מתאימה להגיש מהדורה כזו, כמו גם מתלוננים על איחורים מצדה וחוסר זמינות כללית. ברשות רוצים להציע למילר תפקידים אחרים, זוטרים יותר, בשכר נמוך יותר. מילר מגישה את "מבט" מאז 2008.

"מדובר בשימוע שתוצאותיו סומנו מראש. שימוע שהוא ניסיון לחבר כתב אישום, פסק דין וגזר דין משולבים באשר לכישוריה והתנהלותה כעיתונאית וליכולתה כמגישה", מסרו הבוקר באגודה, וציינו כי יספקו למילר הגנה משפטית בעת השימוע ויו"ר האגודה אחיה גינוסר, יועצה המשפטי ונציגי האגודה יגיעו עימה אליו.

אנשי האגודה גם תקפו את הנהלת רשות השידור ומסרו כי "לא נאפשר מטווח חופשי נוסף של האשמות סרק מודלפות נגד מגישת "מבט". אם היה צורך בעדות נוספת לשפל-כשל אליו התדרדרו אותם 'גורמים' בשדרת הניהול – הניסיון לבצע שיפוט מהיר מתוקשר בעובדת מסורה הוא עדות שכזאת".

מאיר קוטלר מנהלה של מירב מילר מסר: "אין תגובה". רשות השידור לא מסרה את תגובתה לדברים.

גילת: "לא לבצע שום שינוי עד לדיון בועדת התוכן"

לא רק עמיתיה העיתונאים, אלא גם במוסדות הרשות יוצאים להגנתה של מילר: יו"ר רשות השידור אמיר גילת פנה היום למנכ"ל הרשות יוני בן מנחם ודרש ממנו שלא לבצע שום שינוי בפורמט המהדורה, לרבות החלפת פורמט ההגשה - עד שהמוסדות ידונו בשינוי. "ממידע שהגיע אלי עולה כי בכוונת ההנהלה לבצע שינויים במהדורת 'מבט', אני מפנה את תשומת לבך לכך כי יש להציג לועדת התוכן את השינויים שמבקשת ההנהלה לבצע בטרם יעשה כל שינוי", הבהיר גילת. "הינך מתבקש שלא לבצע שום שינוי עד לדיון בועדת התוכן".

מנגד, בהנהלת הרשות, הבהירה היום כי "ההחלטה כיצד תיראה ספינת הדגל של חטיבת החדשות בערוץ 1 מצויה במובהק בפררוגטיבה של מנכ"ל הרשות כעורך ראשי". מנכ"ל הרשות יוני בן מנחםו מנהל חט' החדשות בפועל אלון מזר, החליטו כי מילר אינה מתאימה לפורמט המתוכנן של "מבט". "מנכ"ל רשות סבור כי להגשת מבט במתכונת המתוכננת נדרשים עיתונאים 'נשכנים', אשר החדשות זורמות בעורקיהם, כאלה החיים ונושמים את מערכת החדשות ומעורים בהכנת המהדורה לפני ולפנים", נמסר לעורך הדין של מילר. "בכל הכבוד, מנכ"ל הרשות התרשם כי ככל הנראה מרשתך אינה בעלת הכישורים האמורים ו/או הרצון לנסות ולהתאים עצמה לדרישות התפקיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully