וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"'פוליטיקה' - משדר תעמולה מטעם ההנהלה"

2.4.2014 / 12:02

התכנית בהנחיית עודד שחר ובעריכת משה נסטלבאום ששודרה אתמול ועסקה בשידור הציבורי מעוררת תגובות זועמות: "הובן מדוע יש להדיח באופן מיידי את כל שדרת הניהול ברשות"

לא רק העיצומים השונים ברשות השידור מעוררים אמוציות במסדרונות הרשות, גם התכנית "פוליטיקה" בהנחיית עודד שחר ובעריכת משה נסטלבאום ששודרה אתמול (שלישי) ועסקה בעתיד השידור הציבורי - מעוררת תגובות נזעמות וטענות לכך שמדובר היה במשדר "תעמולה" מטעם הנהלת רשות השידור, שהשתמשה במסך ערוץ 1 על מנת להביא התנגדות לרפורמה בשידור הציבורי.

התכנית נערכה בהמשך להגשת מסקנות ועדת לנדס ולקראת העברת החוק בממשלה, שבעקבותיו תוקם מנהלת שתירש את סמכויות הרשות בהדרגה. בתכנית התארחו בין היתר מנהל קול ישראל מיקי מירו, פרשן הכדורגל אבי רצון, חברי הכנסת פאינה קירשנבאום ומיקי רוזנטל ופרפ' אמיר חצרוני. "לדיון הזה הוזמנו חברים בוועדת לנדס אבל הם מצאו את כל הדרכים להתחמק מלהגיע לאולפן", פתח עודד שחר את הדיון וציין כי רם לנדס, קרני זיו, צביקה גולדברג וג'לאל ספאדי הוזמנו אולם לא הגיעו לדיון, וכך גם שר התקשורת גלעד ארדן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין גבול ליכולתה של ההנהלה לאתר נקודות שפל חדשות לרדת אליהן". "פוליטיקה", אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מראות אימים ושידור שרמתו הייתה נמוכה מחובבנית"

מגיש "תיק תקשורת" ואיש רשות השידור לשעבר, חיים זיסוביץ', אמר כי התכנית אתמול הייתה "משדר תעמולה". בביקורת על המשדר שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו כתב כי "אין, מתברר, גבול ליכולתה של ההנהלה לאתר נקודות שפל חדשות לרדת אליהן. למשימה גויס אתמול הטאלנט עודד שחר, אם בכפייה או ברצון והופקעו 35 דקות יקרות מהמשדר 'פוליטיקה'. בתחתית המסך הופיעה הכתובית 'הקרב על השידור הציבורי' ומעליה ניהל שחר 'דיון', אם אכן ניתן לקרוא כך לתשדיר התעמולה המביך והשערורייתי שנהגה במוחם של קברניטי הרשות".

"ניצול ציני של מרקע הערוץ הראשון"

באגודת העיתונאים בת"א אמרו הבוקר כי המשדר היה "ביזיון", וגינו גם הם את ההחלטה של עורך התכנית משה נסטלבאום לקיים את הדיון בתכנית כפי שקוים. "אגודת העיתונאים תל אביב ועיתונאים ברשות השידור מסתייגים ומצרים בגין הניצול הציני של מרקע הערוץ הראשון בידי ההנהלת רשות השידור, על מנת לקיים לכאורה ?דיון? על עתיד השידור הציבורי במסגרת התוכנית "פוליטיקה", נמסר.

"מראות האימים והשידור שרמתו הייתה נמוכה מרמה חובבנית היוו דוגמא לשידור לא ציבורי במובהק ובאופן פרדוקסלי הובהר בשידור הזה, למי שעוד לא הבין זאת עד כה, מדוע יש להדיח באופן מיידי את כל שדרת הניהול ברשות השידור, בטלוויזיה וקול ישראל".

רשות השידור: "על ההתערבות הגסה של קשת לא נשאל דבר"

מרשות השידור נמסר בתגובה: "התכנית פוליטיקה ששודרה אמש בנוגע לשידור הציבורי הייתה מאוזנת ומקצועית למורת רוחה של קבוצה מינורית וקולנית ברשות, אשר בעבורה השידור נחשב "רדוד ואינו עומד בסטנדרטים" אליהם היא רגילה".

"אותה קבוצה קטנה מתנהלת בשיטות המזכירות ימים חשוכים בהם לא ניתן היה להביע ולהשמיע ברשות דעות הפוכות מדעותיהם. הנהלת הרשות תגן על חופש הדיבור על אף כל הלחצים ומסע ההשמצות המכוון נגדה, לא תתקפל וקודם כל תשיב לעצמה את חופש העיתונות וחופש הדעות על כל גווניו".

עוד נמסר מהרשות כי "הנהלת הרשות דוחה בשאט נפש ניסיונות של אותה קבוצה לייצר סביבה עוינת להנהלה בקרב סביבתו של השר הממונה, וזו תגיב על כך בכל האמצעים העומדים לרשותה".

"חבל שבשאילתות לגביי המשדר ציטטו עובדים ולא ציינו באותו המשקל שברשות ישנן תכניות אישיות הנחשבות בקרב עשרות אלפי מאזינים כבעלות אג'נדה אישית ולא מאוזנות ויוצאים כנגד דעותיה ומשדריה החד צדדיים, לדעתם, ישנם כאלו אף שמעדיפים לעבור לרשתות האחרות בשעות אלו".

"מרתיח שדווקא על ההתערבות הגסה של זכיינית ערוץ 2 'קשת', חברה פרטית הנשלטת בידי בעלי הון, לא נשאל דבר. אותה זכיינית קשת שידרה במוצ"ש האחרון לפתע את הסרט "המדריך למהפכה"- סרט דוקומנטרי שיצא לקולנוע לפני כחמש שנים ועוסק בניסיון לבצע מהפכה ברשות השידור. באחת הסצנות הבולטות והזכורות בסרט נראה יוצר הסרט, צברי, מעשן סמים אסורים בכנסת - בית המחוקקים של מדינת ישראל, וזה בדיוק ההבדל בין ערכיה של זכיינית פרטית לערכי השידור הציבורי".

"הנהלת הרשות קוראת לעובדים להתעשת ולהקיא מתוכה את קומץ העובדים אשר מונעים מאינטרסים ועסוקים כל הזמן בהכפשות, ריבים ומדונות ופוגעים בערוץ הראשון באופן שיכול להיות בלתי הפיך "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully