וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ הילדים: "הסדרה 'גאליס' איננה מעודדת בשום צורה התנהגות אלימה"

13.4.2014 / 13:15

בערוץ יוצאים להגנת התכנית שעלתה לכותרות לאחר שנקשרה בפרשת התלמידות שתכננו לרצוח את חברתן לכיתה, ואומרים לוואלה! ברנז'ה: "מיעוט אלים בחר לפרש את תכניה באופן שגוי"

בערוץ הילדים יוצאים להגנת התכנית "גאליס" שעלתה לכותרות הבוקר (ראשון) לאחר שנקשרה בפרשת התלמידות שתכננו לרצוח את חברתן לכיתה. התלמידות, בנות כיתה ו', סיפרו בחקירתן כי למדו מהסדרה כיצד לטשטש טביעות אצבע לקראת ביצוע פשע - ותכננו להשתמש במידע כדי להסתיר את מעשה הרצח שתכננו לפרטי-פרטים.

"גאליס" היא סדרת ילדים ונוער ישראלית מבית היוצר של דודי דהן ועידו דרור, והיא משודרת בערוץ הילדים למנויי HOT זו העונה הרביעית. בערוץ הילדים ביקשו היום מכלי התקשורת "להימנע מכל פרסום מטעה" ולציין בפרסומיהם כי מדובר ב"סדרת ילדים איכותית שתכניה מאוד מוקפדים, ואיננה מעודדת אלימות".

גם אם "גאליס" עצמה אינה מעודדת אלימות, השתרבבות שמה של סדרת הילדים לפרשה אלימה אינה עניין נדיר. בשנים האחרונות עולה כמות התלונות על תכנית מיניים ואלימים בתכניות הילדים והנוער, ומעת לעת מתעורר הדיון על ההשפעות שיש לתכנים אלה על התנהגות הצעירים. בסקר שערכה הרשות השנייה בקרב בני-נוער בגילאי 15-17 דיווחו 35% מהמשיבים כי ראו הרבה תוכניות שיש בהן אלימות. הצופים עצמם מודעים להשפעה של התכנית, וכ-66% מהנסקרים אמרו כי הם חושבים שלתוכן שבו הם צופים יש השפעה על התנהגותם, לבושם וסגנון דיבורם של בני-נוער. שני שליש מבני-הנוער הסכימו כי תוכניות בעלות אופי אלים עלולות להגביר את האלימות בקרב בני גילם.

מערוץ הילדים נמסר בתגובה לשאלת וואלה! ברנז'ה בנושא כי: "הסדרה גאליס איננה מעודדת בשום צורה התנהגות אלימה. הדבר היחידי אותו ניתן היה להבין מהסדרה הוא שטביעות אצבעות יכולות להפליל, כפי שניתן ללמוד מסדרות רבות אחרות. ערוץ הילדים מגנה כל התנהגות אלימה ומצר על כך שמיעוט אלים בחר לפרש את תכני הסדרה באופן שגוי. הסדרה גאליס הינה דרמה יומית איכותית המיועדת לילדים ובני נוער ותכניה מותאמים לקהל היעד תוך הקפדה יתרה ואחריות מול הצופים וכמובן שאיננה מעודדת אלימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully