וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש בראש: דן שילון VS תמי רווה

13.5.2014 / 14:06

שילון תקף הבוקר את יו?ר דירקטוריון חדשות 2 תמי רווה: ?כשמדברים על השפעות פוליטיות צריך לציין שהיא חברה של שרה נתניהו?. דנה ויס: ?אתה באמת חושב שהיא יושבת בקונטרול או מרימה טלפון לאבי וייס? זה מגוחך?

"כשמדברים על השפעות פוליטיות בשידורי הטלוויזיה צריך לציין שבראש חברת החדשות של ערוץ 2 עומדת מישהי שהיא חברה של שרה ובנימין נתניהו", כך אמר היום (שלישי) דן שילון בהתייחסו ליו"ר דירקטוריון ערוץ 2 עו"ד תמי רווה, אשר כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה כהונתה הוארכה השבוע בשלוש שנים נוספות לצד יתר נבחרי הציבור בחברות החדשות. את הדברים אמר שילון במסגרת פאנל בהנחייתו בסימן 20 שנים להקמת ערוץ 2 שהתקיים בפסטיבל הטלוויזיה "שובר מסך" במכללת עמק יזרעאל.

פרסום ראשון: כהונתה של תמי רווה תוארך ב-3 שנים

דנה ויס, מוותיקות חברת החדשות, יצאה בנחרצות להגנתה של רווה ושל החברה, ולא חסכה שבחים ממנהלה הישיר. "אתה באמת חושב שהם רווים נחת מהשידורים של ערוץ 2? ושהם מרימים טלפון לתמי והיא מרימה טלפון לאבי וייס? (מנכ"ל החברה, ד.א.) זה מגוחך! אתה באמת חושב שתמי רווה יושבת בקונטרול?".

ויס הודתה כי "זה לא שזה קל ושלא מנסים, ותוכן שיווקי לא חודר לתכניות לא של החדשות", אולם הוסיפה "אני שם עשרים שנה ומעולם לא שיניתי או עשיתי משהו כי הגיעה השפעה. תמי עשתה המון בשבילנו ובשביל התקציב, וגם אם היא חברה של ביבי ושרה, זה לא מגיע אלינו".

"אין בישראל שידור ציבורי של ממש"

דני קושמרו אמר דברים דומים. "אנחנו לא מרגישים את זה", אמר בהתייחס ללחצים פוליטיים. "אנחנו מערכת חדשת מהטובות שיש בעולם, ותוכן שיווקי לא נכנס למערכת החדשות. גם ב'תכנית חיסכון', כשעושים משהו על מוצר צרכני מנסים ללכת לרוחב. חד משמעית חברה מסחרית לא משלמת על השתתפות בתכניות". שילון סיפר על היתקלות שלו, בעת שהגיש את תכנית הבוקר של רשת, עם מרואיין שדרש זמן מסך כיוון ששילם עליו מראש.

בפאנל השתתפו גם ארז טל, מוטי קירשנבאום, יוסי שריד ונועה ירון. "ערוץ 2 עושה את הלא יאומן – הוא כמעט שידור ציבורי, כי אין בישראל שידור ציבורי של ממש", אמר ארז טל. "ערוץ מסחרי צריך לשדר חומר מסחרי, מה שצריך להיות מולו זה ערוץ ציבורי חזק טוב ואיכותי וזה לא קיים".

"ערוץ 10 נותן פייט - ומפסיד"

יוסי שריד האשים את ערוץ 2 ברידוד תחומים שונים בחברה. "העקרון שעליו בנוי ערוץ 2 הוא פשוט – לרדת למכנה המשותף הנמוך ביותר, כי אם אתה לא עושה את זה אתה לא מקבל 40 אחוז רייטינג", אמר. "הבעיה היא שכיוון שטלוויזיה זה כלי משפיע, זה מוריד את הכל למכנה המשותף הנמוך ביותר – את הפוליטיקה למכנה המשותף הנמוך ביותר, את החינוך, לפעמים גם מערכת המשפט צונחת".

מוטי קירשנבאום, איש ערוץ 10, אמר כי "גם בערוץ 10 יש שידורים שצריך להתבייש שמשודרים". הוא הוסיף כי "ערוץ 10 נותן פייט, אבל הוא מפסיד. ערוץ 2 הצליח לייצר לעצמו תכונות של מותג מבוסס עם הרגלי צפייה שקשה להזיז אותם. מערכת החדשות של ערוץ 10 לא נופלת במשהו מזו של ערוץ 2, שתיהן ברמה גבוהה ביותר".

דנה ויס אמרה כי "המוטו שמוביל אותנו מ-93 זה להסתכל מה יגידו הציבור, לא מה יגידו בברנז'ה. ערוץ 10 הוא גם היום חביב הברנז'ה, אבל אנחנו משרתים את עם ישראל ולא את מי שיושב בתל אביב. סוד ההצלחה של ערוץ 2 זה ההבנה של העושים במלאכה שכדי לעניין את הציבור צריך לא לזלזל בו ולהשקיע בו. פוליטיקה פנימית, קידומים לא ענייניים – כל זה לא היה אצלנו. אדם שנכנס לחדשות 2 יודע שאם הוא יעבוד קשה הוא יצליח". לעניין תמהיל השידורים אמרה ויס, בדומה לאמירתו של ארז טל: "הפכנו לערוץ הממלכתי, הפכנו לרשות השידור שלא קיימת".

יו?ר חברת החדשות של ערוץ 2, עו?ד תמי רווה, מסרה לוואלה! ברנז'ה כי "הדברים של דן שילון אינם ראויים לתגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully