וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הלל ובית מרקוביץ'

10.8.2014 / 13:47

רב הכותל שמואל רבינוביץ מגנה את הבדיקה שערך נציב קבילות הציבור ברשות השידור מול כתב ערוץ 1 אורי רווח, ששידר מרחבת הכותל ואמר "כאן אמור להיבנות בית המקדש השלישי"

רב הכותל שמואל רבינוביץ מגנה את הבדיקה שערך נציב קבילות הציבור דדי מרקוביץ מול כתב ערוץ 1 אורי רווח, זאת לאחר תלונות שהתקבלו נגד רווח ששידר מרחבת הכותל ואמר "כאן אמור להיבנות בית המקדש השלישי". לפי מרקוביץ', האמירה הדתית של רווח הייתה הפרה של כללי אתיקה עיתונאית.

בערב תשעה באב שידר רווח מרחבת הכותל המערבי את קריאת מגילת "איכה" המסורתית ואמירת הקינות לזכר חורבן בית המקדש. רווח כאשר מאחוריו נראים המתפללים ברחבת הכותל, ואמר בשידור: "כאן אמור להיבנות בית המקדש השלישי, ובינתיים מתאבלים על חורבן הבית הראשון והשני". לאחר השידור התקבלו בנציבות פניות הציבור כמה תלונות על השידור, באחת מהן נכתב: "ברצוני לברר למי ידוע שבמקום זה אמור להיבנות בית המקדש, ומי אמר שהוא ייבנה שם. אתם מופתעים שערבים חושבים שיהודים רוצים להרוס את המסגד שלהם? תראו מה אתם משדרים בחדשות".

"אין לערב בכתבה עיתונאית את שליחותך ואמונותיך"

למחרת תשעה באב קיבל אורי רווח פנייה מלשכתו של דדי מרקוביץ', נציב פניות הציבור ברשות השידור שכתב לו כי מדובר בהפרה של כללי אתיקה בסיסיים. "האם לדעתך מידע שיקום בית מקדש שלישי בהר הבית היה רלוונטי לכתבה?", שאל מרקוביץ'. "אני מעריך את ייעודך כשליח הרבי ורשות השידור, אולם סבור כי אין לערב בכתבה עיתונאית את שליחותך ואמונותיך".

רווח מיהר לערב את הרב רבינוביץ במקרה, וזה השיב לו במכתב זועם נגד רשות השידור. "הייתכן כי החוק בישראל רואה בנביא ישעיהו אדם לא אתי ובנבואתו והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית ה' – הפרה של כללים אתיים?", כתב רב הכותל. "אינני יודע מי הרהיב עוז בנפשו לצאת נגד חלומם של יהודים בכל שנות גלותם ולהשליך מאחורי גוו את חזון הנביאים? מסור נא לכולם כי לא מלבך אמרת את הדברים ... זוהי המסורת היהודית, זוהי האתיקה היהודית ועל פיה ראוי שייבחנו הן דבריך הראויים בשידור, והן תגובתו הבלתי ראויה של מי שהתלונן עליך".

"כל תלונה הנשלחת אלי כאומבודסמן של רשות השידור נבדקת ונשלחת בתחילה אל הנילון, זהו הליך מקובל וכך היה במקרה אורי רווח - עליו התלוננו צופים לאחר כתבה ששידור במבט ערב תשעה באב", אומר מרקוביץ' בשיחה עם וואלה! ברנז'ה. "אורי רווח לא ננזף, רק התבקש להתייחס לתלונות".

"ראוי היה שיגיב עניינית אלי, ולא ישלח את רב הכותל להגיב בשמו. עם זאת, וללא קשר לשידור במבט, הערתי לאורי רווח כי העובדה שהוא מפיץ בציבור ובתקשורת שהוא 'שליח הרבי מילובביץ ברשות השידור' היא הפרה של כללי האתיקה", הוא מוסיף. "עיתונאי רשות השידור אמורים להיות עצמאיים, ביקורתיים וחפים מאינטרסים ולא שליחים של אף אחד. עיתונאים נטו".

וכשיקום בית המקדש, מי ידווח?

אין זו הפעם הראשונה ששליחות יהודית-דתית בשורות רשות השידור מעוררים סערה. בשנה שעברה אמר מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם באירוע של קול ישראל: "אנחנו מקווים שלרשת ב' תהיה הזכות לבשר בשידור חי על בנית בית המקדש וביאת המשיח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully