וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה עתירת בצלם; לא יוקראו שמות הילדים ההרוגים ב"צוק איתן"

14.8.2014 / 11:03

ארגון ”בצלם” עתר לבג”ץ נגד רשות השידור בדרישה לפרסם תשדיר המונה שמות של הילדים פלסטינים שנהרגו במהלך ”צוק איתן”. העתירה נדחתה והתשדיר לא ישודר

בג"ץ דחה אתמול (ד') את עתירת ארגון "בצלם", אשר ביקש להורות לרשות השידור לשדר תשדיר רדיו בו הוקראו שמותיהם של ילדים מרצועת עזה שנהרדגו במהלך "צוק איתן". בג"ץ נדרש להכריע האם הליך הקראת שמות הילדים ההרוגים ברדיו נחשב ל"עניין השנוי במחלוקת פוליטית או אידיאולוגית בציבור", והשופטים קבעו כי מטרת התשדיר של בצלם היא להביא להפסקת הלחימה, "בשל האבידות לאוכלוסיה האזרחית שם ובמיוחד ילדים" – עניין השנוי במחלוקת פוליטית.

לפני כשלושה שבועות, פסל מנכ"ל רשות השידור פסל את התשדיר. בתגובה הגיש ארגון בצלם ערר על הפסילה לוועדה, בראשות יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, וזו החליטה לאשר את החלטת המנכ"ל. בארגון בצלם עתרו לבג"ץ נגד ההחלטה, בטענה כי בפסילת התשדיר ישנה פגיעה בזכות הציבור לדעת ובחופש הביטוי.

רשות השידור טענה כי "בצלם" יצרה תשדיר פרסומת אשר מנסה ללכת בין הטיפות של הכללים שנקבעו בפסיקה לעניין פרסומות מטעם גופים פוליטיים בנושאים בעלי גוון פוליטי. שופטי בג"ץ, קיבלו את העמדה הזו. "גם אם מציגים פן הנראה תמים ועובדתי בלבד, גלום בו ככלל מסר, והמסר הוא רוחו של התשדיר".

התשדיר שנפסל לשידור:

בצלם: "בג"ץ מונע מהדיון הציבורי גם קולות אחרים"

לדברי השופט רובינשטיין, "פירוט מספרי ההרוגים ברצועת עזה, גם אם בלי שמותיהם בדרך-כלל, מובא בתקשורת באופן שוטף מפי גורמים רפואיים רשמיים בעזה, ככל שהתרשמותנו מגעת, ובית משפט זה בתוך עמו הוא יושב, וגם הוא מאזין וצופה"... "קריאתה של רשימת הילדים ההרוגים, עם שנכמר עליהם הלב מאוד, היא למטרה פוליטית ולא למידע גרידא. מטרתה - שאין צורך בחוכמת הנסתר כדי לעמוד עליה - היא להביא את הציבור לגרום לממשלה להפסיק את לחימת צה"ל בעזה, בשל האבידות לאוכלוסייה האזרחית שם ובמיוחד ילדים".

בתגובה לפסק הדין אמר מנכ"ל בצלם חגי אלעד, כי "חמור הדבר שהקראת שמות ילדים כדי לתת להם מקום כבני אדם ולא כנתון סטטיסטי מתקבלת על ידי שופטי בג"ץ כנושא 'שנוי במחלוקת'. צר לנו, הוסיפו בבצלם, שדוקא בימים אלה של הסתה אלימה נגד כל מי שלא מדבר בקול האחד של תמיכה בלתי מסוייגת בלחימה בעזה, בוחר בג"ץ להצטרף לחומת ההשתקה ולמנוע מהדיון הציבורי גם קולות אחרים, ואפילו מדובר פשוט בשמות של ילדים".

את רשות השידור ייצגו עוה"ד מוטי ארד ומירב אליהו, את בצלם ייצגו עוה"ד חגי קלעי וגלעד ברנע ואת היועץ המשפטי - עו"ד שוש שמואלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully