וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”המהירות שבה מגלגלים את ההפסד אל העובדים הזוטרים ביותר היא מקוממת”

26.8.2014 / 13:07

מערכת "משחקי השף" פורקה למשך מספר ימים ולעובדיה נמסר כי היא תשוב לעבוד רק לאחר ש-15% יקוצצו ממשכורותיהם - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. ברשת מכחישים ואומרים כי "הטענות שגויות ושקריות", אולם בהפקה דווקא מאשרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפעלת לחץ מסיבית. פאנל השופטים של התוכנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערכת תכנית הריאליטי "משחקי השף" של זכיינית ערוץ 2 רשת, אשר חודשה לאחרונה להפקת עונה שנייה, פורקה למשך מספר ימים ולעובדיה נמסר כי היא תשוב לעבוד רק לאחר ש-15 אחוזים יקוצצו ממשכורותיהם - כך נודע לוואלה! ברנז'ה. את התכנית מפיקה עבור הזכיינית חברת קונסטנטין אנטרטיינמנט ישראל, המפיקה עבורה בין היתר גם את "The Voice".

בפעם השנייה בשבועיים: רשת תוציא את עובדיה לחופשה כפויה

העונה הראשונה של "משחקי השף" הניבה לרשת, אשר שותפה בפיתוח הפורמט, נתוני רייטינג טובים וממוצע עונה של 28.5%. מסיבה זו החליטו להפיק לה עונה נוספת אשר הליכי הליהוק שלה כבר החלו. תוך זמן קצר החל העימות בעזה, לוח השידורים של רשת כמה אלה של יתר הזכיינים שונה והתכניות פינו את מקומן לשידורי חדשות תוך שהשינויים מסבים לגופי השידור נזקים כלכליים.

בהנהלת רשת עצמה העריכו בתחילת החודש כי הנזק שנגרם להם עקב "צוק איתן" עומד על 50 מיליון דולר לפחות. בניסיון לצמצם חלק מהנזקים הוציאה רשת את עובדי המטה שלה, פעמיים, לחופשה כפויה מתוך "מטרה לחיסכון בעלויות והימנעות מהקפאת משכורות וקיצוצים", כך נומק. אבל אל עובדי חברות ההפקה, הקיצוצים הגיעו.

רשת: "הטענות שגויות ושקריות", ההפקה מאשרת: "ביצענו התאמות"

לא כולם מקבלים את ההסברים בדבר הנזקים הכלכליים של הזכייניות. "נגרמו להם הפסדים, על זה אין ויכוח, אבל המהירות שבה הם מגלגלים את זה אל העובדים הזוטרים ביותר בתעשיה היא מקוממת", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בענף הטלוויזיה המקורב להפקת התכנית. "הרי בסופו של דבר אחרי שהעניינים יירגעו הן יקבלו הקלות מהרשות השנייה שיחזירו להם חלק מההפסדים, אבל תחקירנים ומלהקים לא יראו את הכסף שלהם חזרה בהתאמה".

"המצב בתעשיית הטלוויזיה כזה גרוע שלאנשים אין אומץ להתלונן", אומר עורך באחת מתכניות הפריים טיים. "אז הזכיינית מפסיקה להם את העבודה באופן זמני ומטפחת להם את התחושה שכדאי להם להסכים לקיצוץ, כי האופציה השנייה היא שישארו ללא עבודה כלל. גם בהפקת 'האח הגדול' עשו את זה כשכינסו ישיבה בהולה באשר להמשך שידור העונה ובה עלה הרעיון של קיצוץ משכורות. במודע או שלא במודע, הצעדים האלה יוצרים לחץ אצל עובדי הטלוויזיה הזוטרים".

דוברת רשת, יעל גאוני, הכחישה את הדברים בתוקף. "לא היה ולא נברא", מסרה. "כל הטענות המועלות בכתבה זו, מהראשונה ועד האחרונה הן שגויות ושיקריות. הפקת משחקי השף ממשיכה לעבוד כרגיל ועל פי התנאים והחוזים שנקבעו מראש".

אולם בניגוד לתגובת הזכיינית, בחברת ההפקה של "משחקי השף" מאשרים את הפרטים, ומנפקים להם הסבר: "לאור המצב, קונסטנטין אינטרטיינמנט ישראל, מפיקת 'משחקי השף', ניצבה בפני האפשרות לדחות את ההפקה במספר חודשים מהמועד המקורי שתוכנן לה", מסרה החברה לוואלה! ברנז'ה. "אנו בחרנו לבצע התאמות נדרשות והכל על מנת לאפשר את המשך העסקתם של עשרות אנשי הצוות הפועלים במסגרתה של התוכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully