וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ערוץ 1 לא יעשה ריאליטי"

5.9.2014 / 10:25

עורך רשות השידור בפועל יונה ויזנטל הבטיח ליוצרי הטלוויזיה כי יפעל להשארת זכויות השידורים של תכניותיהם בידם, בניגוד למצב הקיים כיום מול זכייניות הטלוויזיה המסחריות - כך בכנס המפיקים. ומה דעתו על ערוץ 2?

יונה ויזנטל. נמרוד סונדרס
"בכוונתי להמשיך ולכהן כעורך רשות השידור גם בתום תקופת הפירוק". ויזנטל/נמרוד סונדרס

עורך רשות השידור בפועל יונה ויזנטל הבטיח ליוצרי הטלוויזיה כי יפעל להשארת זכויות השידורים של תכניותיהם בידם, בניגוד למצב הקיים כיום מול זכייניות הטלוויזיה המסחריות, וכי "ערוץ 1 לא יעשה ריאליטי". את הדברים אמר ויזנטל בכנס של איגוד המפיקים בו נכחו בכירי ענף הפקות הטלוויזיה בישראל. עוד התחייב ויזנטל התחייב להוריד את מחירון רשות השידור לחומרי ארכיון, שמחיריו נחשבים לשערורייתיים, ומקשים הפקה של סרטים דוקומנטריים.

ויזנטל אמר בכנס דברים שאמר בשבוע שעבר בשיחות סגורות עם עובדי רשות השידור, ולפיהם בכוונתו להמשיך ולכהן כעורך רשות השידור גם בתום תקופת הפירוק. "אמור להתמנות בקרוב מנכ?ל ראשון זמני לרשות. אין מניעה חוקית שאני אעשה את התפקיד ואמרתי שאני רוצה לעשות את שניהם", אמר. הוא ציין כי עליו לעבור קודם לכך ועדת איתור.

הוא אמר כי כיום קיימת ברשות השידור מצוקת חומרים לשידור, וקרא למפיקים להגיש לו הצעות - בעיקר לתכנית סאטירה, לסיטקומים ודרמות קומיות ולסדרות דרמה. "בעיני חסר פה דרמה, ערוץ 2 בעיקר עוסק בריאליטי", אמר. הוא הדגיש, כאמור, כי תכניות ריאליטי לא ישודרו בערוץ הממלכתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני מהצופים הנלהבים של ערוץ 10". באב"ד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תחרות בלתי רציונלית בין זכייניות ערוץ 2 לבין עצמן"

קודם לדבריו של ויזנטל נאם בפני המפיקים מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד, שהתייחס לתקופת המעבר של זכייניות הטלוויזיה למשטר של רישיונות שידור - מעבר שיביא לפיצול ערוץ 2 לערוץ קשת וערוץ רשת, וכי שמסתמן לסגירה של ערוץ 10 ומכירת חברת החדשות שלו. המעבר מתוכנן להיעשות עוד שבעה חודשים - אולם זיכיונו של הערוץ מסתיים כבר בסוף השנה הנוכחית. "נוצר מצב שבו קשה לשחקנים המרכזיים לשחק בזירה הזו וההשפעות של זה עליכם המפיקים זו התוצאה הישירה", התייחס באב"ד למצב השוק. "כל עוד הן (הזכייניות, א.ד.) לא יהיו גופים יציבים שמצליחיל להחזיק את עצמם, אנחנו נמשיך לרוץ כמו חתול ועכבר: הם ירוצו לכנסת ויבקשו הקלות והארכות, וההקלות האלה ישפיעו על שרשרת המזון שניזונה מהן".

הוא התייחס לתחרותיות בין הגופים, ואמר כי "הסיטואציה היום היא שיש תחרות בלתי רציונלית בין זכייניות ערוץ 2 לבין עצמן, מה שהביא להשקעות מטורפות בראליטי, והתחרות של ערוץ 2 מול ערוץ 10 שהיא לא שוויונית, ובפועל זה הביא לכך ששלושת הגופים לא מצליחים להסתדר. השבירה של המונופול של ערוץ 2 זה משהו שיעשה רק טוב לתעשיה". הוא הוסיף כי "אנחנו לא יודעים מה תהיה הקונסטלציה של שני הגופים החדשים שיקומו. בחודשים הקרובים ננסה, תוך משא ומתן עם הגופים, להוביל את השוק הזה לפתרון".

באב"ד התייחס גם פרטנית לערוץ 10, ולאמירות שיצאו ממנו לפיהן הוא "אובססיבי" לסגירתם. "למרות כל השמועות שיש לנו אג'נדה לסגור את ערוץ 10 - אני מהצופים הנלהבים של ערוץ 10", אמר. "הדבר היחיד שאני רואה זה רצועת הלילה של הערוץ שאני אוהב אותו וחושב שהוא עושה תכניות טובות". גורם בערוץ 10 הגיב לדברי של באב"ד ומסר: "אחד בפה ואחד בלב. אלו אמירות סתמיות שנועדו להסוות את הפעילות האובססיבית שלו לסגירת ערוץ 10".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully