וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכת אורחת: איילה חסון מסבירה

איילה חסון

8.10.2014 / 9:01

מנהלת חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ומגישת "יומן" איילה חסון נענתה לאתגר המורכב והמסועף - לערוך ליממה את וואלה! ברנז'ה. בטור מיוחד היא מסבירה למה לפעמים דווקא הרעים מנצחים. כל קשר לאירועי התקופה מקרי בהחלט, כן?

איילה חסון. דרור עינב
איילה חסון/דרור עינב

ממש לאחרונה החלו לזרום ידיעות מרחיבות לב. בנסיכות ליכטנשטיין, כך גונב לאוזני, הולכת ומשתרשת עיתונות נוקבת וחוקרת. כמובן שלא יכולתי להישאר אדישה.

אסור להשוות, אבל בכל זאת רוצים? בשנה שעברה הפקדנו את המדור בידיו של רביב דרוקר

מתברר שמפקד משטרת ודוז הבירה, הלוא הוא המפקח מונטי (לא הצלחתי לרדת לעומק הגיית שמו האם זה מונטי עם סיומת חיריק או שמא מונטה בהגיית סגול), אותו מפקח, פרש בקול גדול מתפקידו. והתקשורת כולה צוהלת, חוקרת, נוברת וחופרת.

המפקח מונטי, שאולי בקיא בהלכות משטרה, התגלה כאחרון המתוחכמים בהלכות תקשורת. מונטי מיודענו גרר אחריו עניינים הקשורים לצנעת הפרט, עניינים שככל הנראה שיבשו לו לא מעט ימים ולילות עם בני משפחתו (סצנה מסוימת הקשורה במפקח הגמלוני, אף הזכירה במעומעם את הסרט "חיזור גורלי"). המפקח חסר התחכום והידע החריב במו פיו את עתידו - כשאץ רץ לתקשורת והודיע: "אני פורש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש פורשים עמוסי שלדים אמיתיים, שמפיצים ספין, אבל הם מוקפים באסטרטגים". לצילום אין קשר לאירועים המתוארים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ליכטנשטיין זה לא מה שחשבנו

כמובן שהפרישה הדרמטית עוררה סערה ודיונים אין ספור בכלי התקשורת ברחבי ליכטנשטיין כולה. אחד האולפנים הקדיש לכך כמעט ערב שלם:

"לו רק המפקח מונטי היה נועץ בפורשים אחרים בעלי ניסיון", תהה בר סמכא לענייני ספינים, "הוא היה ניצל".

"מה זאת אומרת", השיבה לו המראיינת, "שלדים אלו שלדים!!".

"מה את אומרת?" זלזל בר-הסמכא, "יש פורשים עמוסי שלדים אמיתיים, שמפיצים ספין, אבל הם מוקפים באסטרטגים, בגדודי טוקבקיסטים, בעיתונאים אוהדים שבהם השקיעו את מיטב זמנם חנופתם ומה לא".

"נו אתה בטח מחפש פרנסה", השיבה המראיינת, א"תה מעלה בדעתך שעיתונאים יאכלו ספינים כאילו מדובר בפונדו ערב לחיך?".

הספינולוג המתין להפסקת הפרסומות, ואז, כשהקהל בבית לא שמע, נופף בפני יושבי האולפן הנדהמים סיפור איום ונורא שאותו הצליח לארוז בצלופן מרשרש, תוך שהוא מתריע באוזניהם, "זה לא לפרסום".

"וקנו ממך את האריזה המחורטטת הזאת?", שאל אחד מצלמי האולפן.

"הרוב קנו", השיב הספינולוג בסיפוק. "היו כאלה שקנו ממני את הסיפור, או מחוסר ידע או מעצלות. אבל היו כאלה שקנו ממני את האריזה מתוך ידיעה ברורה שמדובר בשקר, זה פשוט התאים לאג'נדה שלהם".

"עד כדי כך אתה מוצלח?", שאלה המראיינת. "עד כדי כך התאים להם השקר", ענה הספינולוג ברגע נדיר של כנות.

בסופו של דבר נשמתי לרווחה. ליכטנשטיין זה לא מה שחשבנו. אצלנו התפתחו אמות מידה שדורשות שקיפות, מקציני משטרה וצבא מפוליטיקאים נגידים ועוד. וגם אם מי מהם מקושר בעבותות של אינטרסים עם התקשורת, וגם אם מי מהם מצויד במי שמוכנים להתאבד בשבילו על הסתרת האמת, תוך כדי הכפשת חושפיה. יש בתוכנו בעלי מצפון ויושרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully