וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך לעיתונאי בתחומי "המדינה האיסלאמית"

8.10.2014 / 13:17

נציגי דאעש פרסמו ספר כללים לכתבים הפועלים בתחומי הכיבוש של הארגון. העיתונאים נדרשים להגיש ידיעות לצנזורה ובשום פנים לא לעבוד מול כלי תקשורת מ"הרשימה השחורה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נציג "המדינה האיסלאמית" מראיין את לוחם הארגון בסוריה, החודש./מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם קובץ חוקים לעיתונאים המבקשים לסקר את פעילותו בסוריה, ובו הוא דורש מהם להישבע אמונים למנהיגו ולפעול תחת צנזורה קפדנית. עיתונאים שיסרבו להיענות לדרישות הללו יוגדרו "כופרים" ודינם מוות.

אתר האינטרנט Syria Deeply, המאגד דיווחים מהימנים מסוריה, מדווח כי הכללים הוכתבו בפגישה בין נציגי "המדינה האיסלאמית" לבין קומץ העיתונאים העצמאיים שנותר בצפון סוריה. עאמר, עיתונאי שנכח במפגש, סיפר כי נציגי הארגון הסבירו שההחלטה לגבש כללי עבודה לעיתונאים התקבלה בשל שאיפת "המדינה האיסלאמית" להשתלט על אזורים נוספים במזרח המדינה.

נציג הארגון העביר לעיתונאים 11 כללים, ובראשם הדרישה להישבע אמונים לאבו בכר אל-בגדאדי, האימאם שהכריז על עצמו כח'ליף "המדינה האיסלאמית" בסוריה ובעיראק. לעיתונאים הובהר שכל החומרים שיאספו יוכפפו לצנזורה, ונאמר להם כי הם רשאים לעבוד עם סוכנויות הידיעות הבינלאומיות (רויטרס, אי-פי, AFP וכו'). עם זאת, נאסר עליהם בכל לשון לספק חומרים כתובים או מצולמים לתחנות הטלוויזיה בלוויין.

בפגישה הובהר כי עיתונאים המסקרים את "המדינה האיסלאמית" מנועים לעבוד מול כמה כלי תקשורת הנכללים ב"רשימה השחורה" של הארגון. ברשימה זו נכללים כלי תקשורת העוינים את הארגון, ובהם אל-ערביה, אל-ג'זירה ורשת "אוריינט" הסורית.

ארגון "המדינה האיסלאמית" מפעיל רשת של "קציני תקשורת" - דוברים ויח"צנים המנחים את העיתונאים הפועלים בערים שבשליטתו - ולעתים נמצאים בחזית לצד הלוחמים. אחד הדוברים, אבו מוסא, שתועד בסדרת הסרטונים של VICE NEWS, נהרג בחודש אוגוסט בקרב מול הצבא הסורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully