וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה: איילה חסון עוברת לחדשות 10

17.11.2015 / 12:10

ראש חטיבת החדשות של ערוץ 1, שהגישה מועמדות לתאגיד השידור הציבורי החדש, תגיש את מהדורת "שישי" בערוץ 10. עורכת המהדורה טלי בן עובדיה תעזוב את תפקידה. לוואלה ברנז'ה נודע כי ככל הנראה גילי ברוש תשמש כעורכת התוכנית החדשה של חסון

סטילס רובי קסטרו עריכה : רן צימט

העיתונאית איילה חסון, ראש חטיבת החדשות של הערוץ הראשון, מצטרפת לחדשות 10. חסון תגיש את התוכנית "שישי" בערב שבת בערוץ 10, ותשמש כפרשנית חברת החדשות. חסון, מבכירי העיתונאים בישראל, שימשה בתחילת דרכה ככתבת לענייני משפט ומשטרה בערוץ הראשון, לאחר מכן מונתה לתפקיד הכתבת הפוליטית של הערוץ, ובשנים האחרונות מילאה את תפקיד הכתבת והפרשנית המדינית בו. רק לאחרונה נודע כי חסון הגישה מועמדות לתפקיד סמנכ"ל החדשות של תאגיד השידור הציבורי החדש. לוואלה ברנז'ה נודע כי ככל הנראה גילי ברוש תשמש כעורכת התוכנית החדשה של חסון בערוץ.

משנת 2008 מגישה חסון את התוכנית "יומן", משדר סיכום חדשות השבוע, התכנית הנצפית ביותר בערוץ הראשון, וכן מגישה בימי חמישי את התוכנית "הכול דיבורים" ברשת ב'. באוגוסט 2014 מונתה חסון למנהלת בפועל של חטיבת החדשות של הערוץ הראשון.

איילה חסון. רונן פדידה, מערכת וואלה! NEWS
חדש בבית הוורד. איילה חסון/מערכת וואלה! NEWS, רונן פדידה

מאחורי חסון שורה ארוכה של תחקירים וחשיפות עיתונאיות: בראשית 1997 חשפה את הפרשה שזכתה לכינוי "בר-און חברון", במסגרתה דיווחה כי מינויו של עו"ד רוני בר-און לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, היה חלק מעסקה, שבמסגרתה הסכימה ש"ס לכאורה לתמוך בנסיגת צה"ל מחברון בתמורה לכך שראש הממשלה אז, בנימין נתניהו, יפעל למינוי בר-און לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, שהבטיח לאריה דרעי עסקת טיעון מקלה במשפט שהתנהל נגדו. בשנת 2004 חשפה חסון את "קלטות פריצקי", שבהן נשמע ח"כ יוסף פריצקי מ"שינוי" מנסה לכאורה "לתפור תיק", לחברו לסיעה ח"כ אברהם פורז – תחקיר שהוביל לפתיחה בחקירה פלילית, שהסתיימה בלא המלצות להעמדה לדין. בשנים האחרונות הובילה חסון שורת חשיפות על אחורי הקלעים של "מסמך הרפז" והקשרים הקלוקלים בין לשכת הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, ללשכת שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק.

ביולי השנה חשפה חסון ברשת ב' את פרשת "גל בק", שבמרכזה שורה של אי-סדרים וסימני שאלה בעניין תאונת הדרכים שבה נהרג הנער, רוכב הקטנוע, גל בק ז"ל, בקיץ 2005 בתל אביב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יורדים מהאוויר. אלון בן דוד וטלי מורנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

חסון תחליף את טלי מורנו ואלון בן-דוד, שמגישים מזה שלוש שנים את התוכנית "שישי" בעריכתה של טלי בן-עובדיה. בן-דוד, הפרשן לענייני ביטחון של חדשות 10, צפוי בנוסף לתפקידו להגיש בקרוב תכניות חדשות בחברה ולעסוק ביצירת כתבות דוקומנטריות עבור פרק הסדרות במהדורה המרכזית ומורנו תמשיך בהגשת המהדורה המרכזית. על פי חדשות 10, טלי בן-עובדיה שביקשה להשתחרר מתפקידה, קיבלה כמה הצעות להמשך שיתוף הפעולה והיא צפויה להכריע בעניינן בקרוב.

התוכנית "שישי" בהגשת בן-דוד ומורנו ובעריכת טלי בן-עובדיה, הצליחה להכפיל כמעט את שיעורי הצפייה ברצועה שהיו נמוכים במיוחד לפני כן. במהלך התקופה בה שודרה היא הצליחה לנגוס קלות ב"אולפן שישי" שנחלש, אולם לא הצליחה לייצר תחרות אמיתית ודשדשה במהלך חודשים ארוכים על ממוצע של 6-7% צפייה. בין היתר חשפה מערכת "שישי" את פרשת "המיטה המעופפת" של נתניהו, את "הקלטות שולה", שבהן נשמע ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, טוען כאילו אהוד ברק לוקח שוחד במסגרת עסקאות ביטחוניות, דיווחה לראשונה על מכתב הסרבנים ביחידת העילית 8200, חשפה את מצבו הבריאותי השפיר של העציר הביטחוני שובת הרעב, מוחמד עלאן, ופרסמה ריאיון ראשון עמו.

עוד באותו נושא

מבצע שישי: דריכות בחדשות 2 ובקשת לקראת ערב שבת

לכתבה המלאה
מסיבת עיתון חדשות. ניב אהרונסון
פורשת. טלי בן עובדיה/ניב אהרונסון

גולן יוכפז, מנכ"ל חדשות 10: "איילה חסון היא מהעיתונאים האמיצים בישראל, סמל לעיקשות עיתונאית בלתי מתפשרת. ביכולותיה הצליחה איילה לחולל שינויים בסדר היום הישראלי, ובעיקר הצליחה להביא לשינוי בדרך שבה ניתן לשדר חדשות בישראל – תוך הצגת עמדה נחרצת ומנומקת, לעיתים גם כזו שלא פשוט לקבלה, המונחת על בסיס עיתונאי-ראייתי מוצק כבטון. זו הזדמנות מצוינת להודות לטלי בן-עובדיה, עורכת 'שישי', ולטלי מורנו ואלון בן-דוד, מגישי התוכנית, שהובילו אותה להישגים משמעותיים בשלוש השנים האחרונות, והפכו את המשדר, תוך פרק זמן קצר, לבימה מרכזית בחדשות 10 להישגים דוקומנטריים ועיתונאיים".

איילה חסון מסרה היום: "זו הזדמנות מצוינת להודות לטלי בן-עובדיה, עורכת 'שישי', ולטלי מורנו ואלון בן-דוד, מגישי התוכנית, שהובילו אותה להישגים משמעותיים בשלוש השנים האחרונות, והפכו את המשדר, תוך פרק זמן קצר, לבימה מרכזית בחדשות 10 להישגים דוקומנטריים ועיתונאיים".

"אני שמחה ונרגשת להצטרף אל חדשות 10 ולעבוד לצד אנשי חדשות מהמקצועיים והאיכותיים ביותר בישראל, כל זה לצד העצב על סיום פרק משמעותי בחיי המקצועיים, פרידה ממקום שהיה בעבורי בית שני, עם חברים ואנשים היקרים לי מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully