וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל רשות השידור ומפקד גלי צה"ל לשעבר יצחק לבני הלך לעולמו

12.2.2017 / 13:04

מזה 40 שנה הגיש לבני מדי שבוע את התכנית "בין שישי לשבת – שיחה בשניים" ברשת ב'. לצד פועלו העיתונאי, מפעל חייו של לבני היה בתחום הכתיבה הספרותית. גל"צ: "דאג לכך שהתחנה תהיה מושתת על כללי העיתונות החופשית, למרות היותה תחנה צבאית"

ברני ארדוב

(באדיבות רשת ב' של קול ישראל)

seperator

איש התקשורת והסופר יצחק לבני הלך לעולמו. בין תפקידיו הרבים לבני (83) שימש כמנכ"ל רשות השידור (בין השנים 1979-1974), כיועץ מיוחד ולאחר מכן כיו"ר צוות ההיגוי של ערוץ 2 הניסיוני וכיו"ר חברת החדשות של ערוץ 2. בנוסף, לבני היה גם עורך "במחנה נח"ל" (בשנים 1956-1961) ועורך "במחנה" (1961-1971). כשהיה בן 33 לבני מונה לתפקיד מפקד גל"צ. הוא הגיש מדי שבוע את התכנית "בין שישי לשבת – שיחה בשניים" ברשת ב' במשך כ-4 עשורים.

לבני עלה לתל אביב מלודז' בגיל חצי שנה, הוא נמנה על חבורת הסופרים הצעירים "לקראת" עם דוד אבידן, נתן זך, יהודה עמיחי ודליה רביקוביץ'. את דרכו העיתונאית החל ככתב צבאי ובהמשך כעורך העיתון "במחנה נחל". כמפקד גל"צ לבני העביר את התחנה לשדר מסביב לשעון והכניס בה תכנים של תרבות, תעודה, תוכן אישי וסגנון שידור צעיר ולא פורמלי שנותר מזוהה עם התחנה במשך שנים ארוכות.

בסיום כהונתו כמפקד גל"צ התמנה למנכ"ל רשות השידור ותחתיו צמחו תכניות אירוח, עלתה לשידור הסאטירה "ניקוי ראש" והופק האירוויזיון בישראל. בהמשך היה לבני יו"ר ועדת ההיגוי להקמת ערוץ 2, יו"ר הוועדה הציבורית לבדיקת תפקודו של השידור הציבורי, נשיא המועצה לארץ ישראל יפה ויו"ר דירקטוריון חדשות ערוץ 2 – תפקידו הציבורי האחרון בתחום התקשורת, בו נלחם למען הפרדה בין האינטרסים של בעלי המניות לבין עצמאותה של חברת החדשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צמחה תחת ידיו. "ניקוי ראש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הניח את היסודות לשידורים כפי שהם נשמעים היום"

לפני שנה וחצי פרסם את ספרו "קטעים מתוך חומר החיים", בנוסף שימש גם כיו"ר חבר השופטים של פרס ספיר, כיו"ר פרויקט "מילים ודמויות" וכיו"ר המכון לתרגום ספרות עברית לשפות זרות. על מכלול פועלו זכה ב-2015 בתואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת בן גוריון. לבני הותיר אחריו את רעייתו ח"כ לשעבר אתי לבני, ילדיהם רמי, יוני ויעל והנכד אורי. הלווייתו תיערך מחר.

מגל"צ נמסר: "גלי צה"ל נפרדת היום מיצחק לבני, מפקדה הרביעי של התחנה, שהיה מפקד התחנה בשנים 1968-1974. לבני, איש תקשורת רב פעלים, הפך את התחנה למודרנית מואזנת ופופולרית, והניח את היסודות לשידורים כפי שהם נשמעים היום. כמפקד גלצ החליט שהתחנה תשדר ברציפות 24 שעות ביממה והוסיף תכנים מגוונים של תוכניות אקטואליה ותרבות. בנוסף, לבני היה זה שהקים את מערכת החדשות ויומני האקטואליה ודאג לכך שהתחנה תהיה מושתת על כללי העיתונות החופשית, למרות היותה תחנה צבאית".

אוה מדז'יבוז' יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו: "הרשות השנייה מרכינה ראש עם היוודע דבר מותו של יו"ר דירקטוריון חדשות ערוץ 2 בעבר העיתונאי והסופר יצחק לבני. לבני היה ממניחי היסודות לשידור המסחרי בישראל והטביע חותם ממשי על התקשורת בישראל בשורה ארוכה של תפקידים בהם נשא. תנחומים שלוחים לאתי לבני ולבני המשפחה".

מרשות השידור נמסר: "רשות השידור מרכינה ראש עם לכתו של יצחק ליבני ז"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully