וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת 88fm דועכת? הפגנה דלת-משתתפים מול ראשי התאגיד

30.8.2017 / 8:45

אנשי משמר 88 ומחאת רשת ג' תיכננו לקיים הפגנה גדולה בכנס שיזמו אלדד קובלנץ וגיל עומר, בנושא הרדיו בשידור הציבורי, אך אל המקום הגיעו פחות מעשרה מפגינים שמחו על השינוי בלוח השידורים של התחנות

88 הפגנה. יחצ,
ההפגנה אתמול/יחצ

מחאת 88fm דועכת? אתמול (שלישי) התקיים בירושלים כנס שיזמו אלדד קובלנץ וגיל עומר בנושא הרדיו בשידור הציבורי, ואנשי משמר 88 ומחאת רשת ג' - שתיכננו לקיים הפגנה גדולה במקום - הסתפקו בפחות מעשרה משתתפים שמחו על השינוי בלוח השידורים של התחנות.

על פי גורם המעורה בפרטים, בתאגיד לא היו מוכנים לשתף נציג מאגודת אמני ישראל (אמ"י) בפאנל, ולכן נציגי משמר 88 ומחאת רשת ג' החליטו להחרים את השתתפותם בכנס. בפוסט שהועלה לעמוד משמר 88 נכתב: "לאחר בדיקה עמוקה ודיאלוג עם יו"ר המועצה, לא השתכנענו שזוהי ישיבה אופרטיבית ולכן בחרנו שלא להשתתף באירוע. כמובילי המאבק חשוב לנו להיפגש עם המועצה הציבורית לדיון הדדי בו נציג נתונים ותהליכים, ונגיע להחלטות משותפות על מדיניות השידור הציבורי. כל זה לא יכול לקרות ביום עיון, עם כל החגיגיות שבו".

בנוסף לכך, יעקב נווה, חבר הוועד המנהל באמ"י, שלח לפני מספר שבועות מכתב לעומר ובו הביע את מחאתו על מה שקורה ברשת ג'. נווה כתב כי "מאמצע מאי הפכה התחנה לגוף סגור שבו משודר מאגר מוגבל של שירים ללא כל שקיפות. כל שיר שאינו מופיע ברשימה סגורה זו אסור לשדרו. מתוך רשימה ארוכה ומגוונת של עורכים, נותר מספר מצומצם של עורכים ורק הם קובעים מה ישודר מתוך אותו מאגר סגור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה ביוני האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

נווה הוסיף כי "נשאלת השאלה מה היא מטרת ה'שיטה' ואת מי היא נועדה לשרת? אני רואה בזאת כפייה תרבותית המגבילה את היוצר ואת היצירה. התאגיד הינו שידור ציבורי האמור לתת את כל המגוון ומכל התקופות בזמר הישראלי, יש לתת לעורכים המוסיקליים יד חופשית, לא להגביל אותם ולא את היצירה הישראלית. אין לשכוח שהשידור הציבורי נועד לציבור ובמקביל נהנים ממנו גם כלל היוצרים".

בתחילת יוני הפגינו כ-150 איש מול משרדי ה בתל אביב ומחו נגד השינוי בקו המוזיקלי של 88FM, מאז שרשות השידור נסגרה והתחנה עברה לידי התאגיד. המפגינים הבהירו כי אינם רוצים "עוד גלגלצ", וקראו לקובלנץ להתפטר מתפקידו. המחאה החלה מספר שבועות לפני כן, כאשר מאזיני 88FM הבהירו כי הם לא מסכימים לוותר על אובדן צביונה של תחנת הרדיו הוותיקה של קול ישראל.

מכאן בהרצה נמסר בתגובה: "לדיון 'כאן מקשיבים', בנושא מוסיקה ברדיו ציבורי, הוזמנו נציגים מכל הארגונים הרלוונטיים והיו מי שבחרו להחרים אותו גם לאחר שנתנו את הסכמתם המפורשת להופיע. אנשי "משמר 88" ו "כולם עם ג'" הודיעו ברגע האחרון כי החליטו לא להשתתף בדיון אם התאגיד לא ייעתר לתנאים מוקדמים ודרישות שהציבו. יו"ר כאן אף נפגש איתם באופן אישי אך הם עמדו על סירובם. מעולם לא עלתה על ידם דרישה לשתף את אמ"י בדיון. כל מי שהיה בכנס או צפה בו בשידור פתוח ושקוף נוכח לדעת כי היה דיון מעניין, ראוי והגון, עם ייצוג למגוון הדעות בעד ונגד השינוי, דיון שיהווה בסיס לקבלת החלטות במועצת כאן".

ממשמר 88 נמסר: "אין שום דעיכה של המחאה, רק לפני כשבועיים רכשו 600 איש כרטיסים והגיעו להופעת מחאה מרשימה שארגנו - הגם שיש כלי תקשורת שבחרו לא לדווח עליה - ומשמרת המחאה מול משרדי התאגיד נמשכת במלוא המרץ מדי יום שלישי אחר הצהרים. ההפגנה לא קודמה מאחר והיא דורשת רישיון מהמשטרה אם היא מעל לחמישים משתתפים. מעבר לכך נזכיר שכולנו אנשים עובדים אשר מקדמים את הפעילות הרבה בהתנדבות גמורה, וככאלו אין לנו אלא להלין שהתאגיד בחר בשעת צהריים לעריכת מה שאמור היה להיות שימוע ציבורי, והתברר כ"סדנא" ללא שום היבט אופרטיבי. אנחנו מבינים שאנשי התאגיד לחוצים מהמחאה ומנסים לשווק מראית עין של החלשות, אבל בינתיים אנחנו כאן והם עדיין בהרצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully